تحریم های آمریکا کاهش تولید خودرو را به دنبال داشت

تحریم های آمریکا کاهش تولید خودرو را به دنبال داشت
خلاصه اخبار

فهرست عناوین در سال های اخیر شاهد افزایش تحریم های آمریکا بر علیه ایران هستیم، اتفاقی خواه ناخواه بر جزییات زندگی تک تک مردم تاثیر گذاشته است. به گزارش سیگنال به نقل ازعصر بورس، در سال های اخیر شاهد افزایش تحریم های آمریکا بر علیه ایران هستیم، اتفاقی خواه ناخواه بر جزییات زندگی تک تک […]

در سال های اخیر شاهد افزایش تحریم های آمریکا بر علیه ایران هستیم، اتفاقی خواه ناخواه بر جزییات زندگی تک تک مردم تاثیر گذاشته است.

به گزارش سیگنال به نقل ازعصر بورس، در سال های اخیر شاهد افزایش تحریم های آمریکا بر علیه ایران هستیم، اتفاقی خواه ناخواه بر جزییات زندگی تک تک مردم تاثیر گذاشته است و از جمله مشکلات ناشی از آن میتوان به ضربه های وارد شده بر چرخه اقتصادی کشور و تولیدات داخلی اشاره داشت.
صنعت خودروسازی اگر چه به نظر نمی رسد که جزو هدف های اصلی تحریم های آمریکا بر علیه ایران بوده باشد اما به دنبال اتفاقات رخ داده و تغییرات حاصل از تحریم ها، صنعت خودرو نیز دچار دگرگونی های بسیار زیادی شدده است. از جمله عواملی که چرخه تولید خودرو های داخلی را تحت تاثیر قرار داده است می توان به فشار های اقتصادی حاصل از تحریم را نام برد که موجب گردیده کیفیت و حتی گاها کمیت خودرو ها با کاهش رو به رو شود و خودرو سازان متحمل ضرر های هنگفت شوند و البته از سوی دیگر با افزایش نجومی قیمت خودرو های داخلی، حتی خرید ماشین های ملی برای جمع زیادی مردم غیر ممکن شده است چرا که با توجه به فشار های اقتصادی حاصل از تحریم های آمریکا، توان خرید مردم نیز به طرز چشم گیری با کاهش مواجه شده است.


اتفاقات تولید خودرو در دو دوره تحریم های آمریکا

تحریم ها نه تنها در دولت دونالد ترامپ که از دولت و زمان ریاست جمهوری باراک اوباما در کشور امریکا با اتفاقات ویژه ای همراه بوده است و در هر دو دوره فشار های اقتصادی وجود داشته و چرخه اقتصاد و تولید ایران را مورد هدف قرار داده بود. اما تحریم های آمریکا در دوره ترامپ با شدت بسیار بیشتری همراه است که عواقب آن نیز به وضوح در جامعه مشخص می باشد. در تحریم های زمان ترامپ با توجه به پیگیری های سفت و سخت صورت گرفته از سوی آمریکا، شرایط سخت تر شده است و تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا اقتصاد ایران را به سقوط و زوال بکشانند، حال در چنین وضعیتی بی شک مدیریت درست و هوشمندانه می تواند نجات دهنده باشد تا چرخه اقتصادی بیش از این متحمل فشار های تحریم آمریکا نشود.
در دوره پیشین و زمان ریاست جمهوری اوباما بازار های چین و ترکیه همکاری هایی با بازار های تجاری ایران داشته اند که همین مسئله به وضعیت اقتصادی کمک شایانی می کرد اما در حال حاضر و زمان ریاست ترامپ، همان طور که پیش از این نیز ذکر شد؛ آمریکا برای اعمال تحریم های خود بسیار جدی تر از قبل است و همه را بیش از پیش تحت فشار قرار داده است. تحریم های آمریکا بر علیه ایران، افزایش قیمت ارز را به دنبال داشته است که همین امر توانست صنعت خودرو سازی را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد، از سوی دیگر تحریم شدن از طرف بانک های بین المللی نیز یکی از مشکلاتی است که دامنگیر بسیاری از تاجران شده است.


کاهش تولید خودرو به دلیل تحریم های آمریکا

در سال ۹۰ تولید خودرو نسبت به سال ۸۹ با رشد اندک سه درصدی رو به رو شد و در سال ۹۰، خودروسازان یک میلیون و ۶۵۱ هزار و ۱۱۵ خودرو را در خطوط تولید خود تکمیل کردند. اما در دوره جدید تحریم های آمریکا پیش از اینکه تحریم‌ها به مرحله اجرا برسند از خرداد ماه، نمودار تولید در بخش خودرو نزولی شد و ادامه یافت. در حال حاضر با توجه به تحریم های آمریکا، تولید انواع خودرو در خطوط تولید شرکت‌های خودروساز در آذرماه به نسبت مدت مشابه سال گذشته، دچار کاهشی ۳۱ درصدی شده است.