بیت کوین (BTC) به عنوان ابزار غالب ذخیره ارزش جایگزین طلا می شود

بیت کوین (BTC) به عنوان ابزار غالب ذخیره ارزش جایگزین طلا می شود
خلاصه اخبار

فهرست عناوین Lou Kerner سرمایه گذار خطر پذیر می گوید که ارزش بازار بیت کوین اکنون از ارزش بازار نقره فراتر رفته. آیا بیت کوین طلا را هم پشت سر می گذارد؟ به گزارش سیگنال به نقل از کوین ایران : بیت کوین در قد و قامت ابزاری برای ذخیره ارزش ظاهر شده است. امروزه، […]

Lou Kerner سرمایه گذار خطر پذیر می گوید که ارزش بازار بیت کوین اکنون از ارزش بازار نقره فراتر رفته. آیا بیت کوین طلا را هم پشت سر می گذارد؟

به گزارش سیگنال به نقل از کوین ایران :
بیت کوین در قد و قامت ابزاری برای ذخیره ارزش ظاهر شده است. امروزه، اصلی ترین ابزار ذخیره ارزش، طلا است و ارزش بازار آن به ۸ تریلیون دلار می رسد. بیت کوین اما با ارزش بازاری حدود ۶۰ میلیارد دلار، شانس این را دارد که بتواند جای طلا را به عنوان یکه تاز بی چون و چرا در میان ابزار های ذخیره ارزش بگیرد.
پیش تر هم کرنر چنین اظهاراتی را بیان کرده بود؛ از جمله در اوت سال میلادی اخیر گفته بود که پیش بینی می کند بیت کوین از طلا که مطمئن ترین ابزار ذخیره ارزش کنونی است، پیشی خواهد گرفت.


رمز ارز ها اتفاقی بزرگ تر از اینترنت را در دنیا رقم می زنند

کرنر که بنیان گذار شریک در شرکت نیویورکی CryptoOracle نیز هست گفته که به رغم اوضاع کساد این روز های بازار رمز ارز ها، این پدیده های نوظهور حتی می توانند بیش از اینترنت، دگرگون ساز و تحول آفرین باشند.

وی در ادامه افزوده است:
بیت کوین همانند یک طلایه دار نخستین است؛ درست مثل یاهو در روز های ابتدایی ظهور اینترنت. و اگرچه این پدیده شگرف یک اتفاق عظیم در دنیای ما است؛ اما فعلا به این خاطر که در ابتدای راه است آن چنان بزرگ نیست. ما عیمقا بر این باوریم که بیت کوین در دو دهه آینده می تواند مانند اینترنت، میلیاردها دلار ارزش افزوده خلق کند.
در ادامه از کرنر سوال شد که چرا این روزها بهای بیت کوین از روز های اوجش در دسامبر گذشته و فتح قله ۱۹۵۰۰ دلاری فاصله گرفته است. وی در پاسخ به این پرسش گفت که این اتفاق به دلیل سرمایه گرایی مفرط در بازار و تمرکز بیش از اندازه بر آینده به جای حال رخ داده است.
کرنر می گوید که ارز های مجازی و بلاک چین در نهایت اثبات می کنند که از آنچه در ابتدا تصور می شد، انقلابی تر و توفنده تر خواهند بود. قانونی وجود دارد به نام قانون آمارا (Amara’s Law) که می گوید تاثیر تمامی تحولات فناورانه ی سترگ، همیشه در کوتاه مدت با اغراق همراه شده، حال آنکه در بلند مدت دست کم گرفته شده و ناچیز پنداشته می شود.
کرنر می گوید اساسا تاثیر حقیقی رمز ارز ها و بلاک چین تنها با گذشت زمان، آن هم نه یکی دو سال که با گذشت شاید دو دهه آشکار خواهد شد.

دلار یک ترفند پانزی است!

از کرنر سوال شد که موضعش را مبنی بر اینکه بیت کوین جایگزین طلا به عنوان یک ابزار ذخیره ارزش می شود، تشریح کند که وی در پاسخ گفت:

طلا تا اینجای کار خوب پیش رفته اما وقتش رسیده که زمین بازی را ببوسد و به جمع تماشاچیان بپیوندد.

کرنر ادامه داد:

هیچ کس گمان نمی کند که ما روزی بتوانیم بدهی هایمان را پرداخت کنیم و بعید است که قادر باشیم از عهده پرداخت بدهی کلان بیش از ۲۰ تریلیون دلاری کشور خود بربیاییم.

تنها راهی که می توانید با توسل به آن قدرت خرید خود را حفظ کنید طلاست و بس. با گذشت زمان تمام ارزها رو به افول می گذارند و در نهایت همه بی ارزش می شوند.

۸ تریلیون دلار در قالب طلا ذخیره شده است. نقره هم که دومین جایگاه در فهرست برترین ابزار های ذخیره ارزش را در اختیار دارد، ۵۰ میلیارد دارایی را حفظ کرده است. ارزش بازار بیت کوین اما در حال حاضر ۶۰ میلیارد دلار است و این یعنی اینکه توانسته فلز گران بهای نقره را پشت سر بگذارد.

بیت کوین یک ابزار ذخیره ارزش نیست

در عین حال، شکاکانی همچون گری شیلینگ، تحلیلگر مالی سرشناس بر این باورند که بیت کوین یک ترفند پانزی بزرگ است و به همین دلیل پای شرکت سرمایه گذاری‌اش را از معاملات این رمز ارز بیرون کشیده است.

شیلینگ گفته که بیت کوین نتوانسته از آزمون ویژگی های یک ارز قابل اتکا سربلند بیرون بیاید؛ چرا که فاقد سه الزام اساسی یک ارز قانونی است، یعنی:

ابزاری برای ذخیره ارزش نیست

وسیله و واسطه ای برای مبادله به شمار نمی آید

و در نهایت، به طور جهانی پذیرفته نشده است.

شیلینگ توضیح داد:

یک ارز الزاما باید دارای کارکرد ذخیره سازی ارزش باشد. با نوساناتی که از قیمت بیت کوین سراغ داریم، فکر نمی کنم بتوانیم آن را واجد این ویژگی قلمداد کنیم.

از سویی دیگر اما میلیاردر هایی همچون جک دورسی، مدیر اجرایی توییتر، پتر تیل، هم‌بنیانگذار پی‌پال و تیم دراپر، سرمایه گذار خطرپذیر همگی بر این عقیده استوار هستند که بیت کوین در نهایت تمامی ارز های دیگر را از میدان به در خواهد کرد.

به گزارش وب سایت خبری CCN، دورسی که علاوه بر توییتر سکان هدایت شرکت اسکوئر را نیز در دست دارد گفته است که بیت کوین طی یک دهه آینده به ارز پیشرو جهان تبدیل خواهد شد.

وی گفته است:

جهان و اینترنت در نهایت یک ارز واحد خواهند داشت و من شخصا بر این باورم که این ارز چیزی جز بیت کوین نخواهد بود.