بیت کوین بالاخره از 50 هزار دلار عبور کرد – خیز برای سقف تاریخی؟

بیت کوین بالاخره از 50 هزار دلار عبور کرد – خیز برای سقف تاریخی؟

قیمت بیت کوین در ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن) افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) رسید. به عبارت دقیق‌تر افزایش جریان ورود سرمایه صندوق‌های قابل‌معامله در بورس اسپات (ETF) بیت کوین و هیجانات سرمایه‌گذاران نسبت به هاوینگ آن در ماه آوریل (اردیبهشت  ۱۴۰۳) باعث شد قیمت BTC از مرز ۵۰٬۰۰۰ دلار عبور کند.

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین

حالا سرمایه‌گذاران امیدوارند که بیت کوین بتواند خود را به رکورد تاریخی‌اش در محدوده ۶۹٬۰۰۰ دلار برساند. این ارز دیجیتال در انتهای سال ۲۰۲۱ به رکورد مذکور رسیده بود و هرچند که بعضی از داده‌های فعلی آن شبیه به همان زمان است، تحلیلگران باور دارند که شرایط فعلی BTC خیلی بهتر شده است. تحلیلگری به اسم «Mitchelle» درباره این مسئله گفته است:

اخبار لحظه‌ای ارز دیجیتال را می‌توانید از کانال زیر دنبال کنید:
  • وقتی بیت کوین در سال ۲۰۲۱ به بالای ۵۰٬۰۰۰ دلار رسید، شرایط آن خیلی فرق داشت. در آن زمان ۵۰ درصد از عرضه BTC توسط هولدرهای کوتاه‌مدت هولد شده بود، صرافی FTX  و طرح پانزی ترا و لونا هنوز فعالیت داشتند، صندوق GBTC از روش قدیمی خود برای خرید بیت کوین استفاده می‌کرد و آمریکا قصد داشت روند صعودی نرخ بهره‌اش را شروع کند. با این حال الآن همه این مشکلات از بین رفته و بیت کوین در شرایطی به بالای ۵۰٬۰۰۰ دلار رسیده است که ۷۰ درصد از عرضه آن توسط هولدرهای بلندمدت نگهداری می‌شود، به وال استریت راه یافته است، حدود ۱ ماه دیگر هاوینگ آن برگزار می‌شود و احتمالاً نرخ بهره آمریکا هم کاهش می‌یابد.

جاش گیلبرت (Josh Gilbert)، یکی دیگر از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال، هم اعلام کرده است:

  • در سال ۲۰۲۴ احتمالاً نرخ بهره آمریکا طی ۴ یا ۵ دفعه کاهش می‌یابد، چهارمین هاوینگ بیت کوین انجام می‌شود و سرمایه زیادی وارد ETFهای اسپات می‌شود.

منبع: Cointelegraph

برچسب‌ها