مهم‌ترین اخبار بازارها/ جدال بورسی به کجا می‌رسد؟

مهم‌ترین اخبار بازارها/ جدال بورسی به کجا می‌رسد؟

بورس همچنان سرگردان

معاملات صبحگاهی بورس تهران در روز سه‌شنبه با افزایش تقاضا همراه شده و برای دومین روز متوالی نماگرهای تالار شیشه‌ای رنگ سبز را بازنمایی می‌کنند. چند روز قبل، دستورالعمل قیمت خوراک و فرآورده‌های پالایشی اصلاح شد که این اصلاحیه با تاثیر مثبت 50 همتی در سود پالایشگاه‌ها همراه خواهد شد. فعالان بازار این موضوع را به عنوان یکی از عوامل موثر بر تقویت و تحریک تقاضای بورس در روزهای اخیر ذکر می‌کنند. در ادامه معاملات، هر چه که زمان سپری شد، بازار با فشار فروش همراه شد و بر تعداد نمادهای منفی افزوده شد. باید دید که جدال خریداران و فروشندگان در نهایت به پیروزی کدام یک از طرفین ختم خواهد شد.

نتایج دوازدهمین مرحله‌ی حراج سکه

روز دوشنبه، دوازدهمین حراج سکه برگزار شد و براساس اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران؛ 14894 ربع سکه با نرخ 13 میلیون و 394 هزار تومان، 4194 نیم‌ سکه با نرخ 20 میلیون و 873 هزار تومان و 11845 سکه تمام نیز با نرخ 37 میلیون و 518 هزار تومان به فروش رسید. گفتنی است تاکنون در مجموع 12 حراج برگزار شده، جمعا 178 هزار و 610 قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است.

آخرین مهلت بانک‌ها برای کاهش نرخ سود

تخلفات سودی بانک‌ها موجب شد تا بانک مرکزی ضمن اتمام حجت با بانک‌های متخلف 2 هفته زمان برای اصلاح و رعایت نرخ‌های سود مصوب شورای پول و اعتبار تعیین کند. روز گذشته، سرپرست بانک کشاورزی گفت: اولتیماتوم بانک‌ مرکزی به بانک‌ها برای رعایت نرخ سود، 22 خرداد تمام می‌شود و تمام بانک‌ها باید نرخ‌های مصوب را رعایت کنند. براساس مصوبه ابلاغی به شبکه بانکی حداکثر نرخ سود بانکی 22.5 درصد تعیین شده است.

چشم‌انداز دور از دسترس کاهش نرخ بهره

جی‌ پی‌ مورگان بعد از انتشار گزارش اشتغال غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه گذشته، پیش‌بینی خود از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه ژوئیه را کنار گذاشته است. اکثر اقتصاددانان و ناظران حرفه‌ای در حال حاضر انتظار یک یا دو کاهش را در سال جاری به احتمال زیاد در ماه سپتامبر یا دسامبر دارند.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید.
برچسب‌ها