بورس بین الملل در یک قدمی تصویب قرار گرفت

بورس بین الملل در یک قدمی تصویب قرار گرفت
خلاصه اخبار

فهرست عناوین دبیر شورایعالی مناطق آزاد ضمن اشاره به ظرفیت های بورس بین الملل گفت: آئین نامه تشکیل این بورس به کمیسیون اقتصادی دولت ارجاع شده و پس از آن برای تصویب نهایی به هیات دولت می رود. به گزارش سیگنال به نقل از بورس پرس، مرتضی بانک درخصوص فرآیند طی شده برای راه اندازی […]

دبیر شورایعالی مناطق آزاد ضمن اشاره به ظرفیت های بورس بین الملل گفت: آئین نامه تشکیل این بورس به کمیسیون اقتصادی دولت ارجاع شده و پس از آن برای تصویب نهایی به هیات دولت می رود.

به گزارش سیگنال به نقل از بورس پرس، مرتضی بانک درخصوص فرآیند طی شده برای راه اندازی بورس بین الملل به ایرنا گفت: آئین نامه این بورس ابتدا با هماهنگی سازمان بورس تدوین و به تصویب شورایعالی بورس رسید. پس از آن اصلاحاتی در بانک مرکزی روی آن اعمال شد و با تصویب بانک مرکزی تقدیم دولت شد.
وی افزود: آئین نامه راه اندازی بورس بین الملل در کمیسیون های فرعی کمیسیون اقتصادی دولت نیز با اصلاحاتی تکمیل و سپس به کمیسیون اقتصادی تقدیم شد.آئین نامه مذکور در آینده ای نزدیک در صحن کمیسیون اقتصادی دولت مطرح و پیش بینی می شود مورد تصویب و تائید این کمیسیون قرار گیرد.
این مقام مسئول ادامه داد: پس از تائید کمیسیون اقتصادی، آئین نامه به هیات دولت می رود.بورس بین الملل ظرفیتی جدید برای جذب منابع غیرریالی به ویژه سرمایه های خارجی در چارچوب بورس است و بسیاری از پروژه ها و فعالیت های اقتصادی را از طریق عرضه سهام تامین منابع می کند.
بانک گفت: سرمایه گذاری در این بورس داخلی و خارجی و زبان آن بین المللی است، بانک تسویه حساب این بورس یک بانک معتبر بین المللی و نهاد بازرسی آن نیز نهادی بین المللی است. بورس بین الملل پنجمین بورس در کنار بورس تهران، فرابورس، بورس انرژی و بورس کالا خواهد بود که نهاد آن در جزیره کیش مستقر خواهد شد.