بدهی ملی آمریکا به ۶۱۴ میلیون بیت کوین می‌رسد!

بدهی ملی آمریکا به ۶۱۴ میلیون بیت کوین می‌رسد!

بر اساس تصویری که جف پارک (Jeff Park)، رئیس استراتژی‌های مالی در شرکت بیت‌وایز (Bitwise)، منتشر کرده است؛ ETF‌های اسپات بیت ‌کوین از زمان راه‌اندازی خود ۲۴۷,۰۱۸ بیت ‌کوین را خریداری کرده‌اند. این مقدار بیت کوین تقریباً دو برابر 124212 بیت کوینی است که ماینرهای این ارز دیجیتال از ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) استخراج کرده‌اند. شایان ذکر است که صندوق‌های مذکور در همین روز راه‌اندازی شده‌ بودند.

این مسئله مهم، نشان می‌دهد تقاضای بیت کوین در این مدت افزایش یافته است. با این حال عرضه بیت کوین مخصوصاً پس از هاوینگ در ماه آوریل (اول اردیبهشت) به شدت کاهش یافته و تعداد BTCهای ماین‌شده در هر روز از ۹۰۰ BTC به ۴۵۰ BTC رسیده است.

مقایسه تقاضای ETFهای اسپات بیت کوین، تعداد BTCهای تولیدشده و ارزش اضافه‌شده به بدهی آمریکا از زمان راه‌اندازی این صندوق‌ها

به گفته تحلیلگران شرکت بیت‌وایز، خالص مخارج بهره بدهی ملی آمریکا از زمان راه‌اندازی ETFهای اسپات بیت کوین معادل 6,747,952 BTC بوده است. با توجه به عرضه ثابت 21 میلیون واحدی بیت کوین (ضمن اینکه ۱۹.۷ میلیون واحد آن عرضه شده)، خالص مخارج بهره بدهی ملی آمریکا تقریباً یک سوم کل عرضه BTC را تشکیل می‌دهد.

علاوه بر این با توجه به اینکه بدهی این کشور به 35 تریلیون دلار می‌رسد و قیمت بیت کوین در محدوده ۵۹۰۰۰ دلار قرار دارد، کل بدهی‌های آمریکا در قالب BTC به 614,035,088 BTC می‌رسد که عدد بسیار بزرگی است. این رقم کاملاً با عرضه محدود ذاتی بیت کوین در تضاد است.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

منبع: Cryptoslate