بازار فیوچرز بیت کوین هم حضور سرمایه‌گذاران نهادی را تایید می‌کند

بازار فیوچرز بیت کوین هم حضور سرمایه‌گذاران نهادی را تایید می‌کند

گزارش وب سایت‌های گلس‌نود (Glassnode) و صرافی CME نشان می‌دهد که در نیمه اول سال 2024 تحولات قابل‌توجهی در بازار دارایی‌های دیجیتال مخصوصاً بیت کوین و اتریوم به وجود آمده است.

در صنعت ارزهای دیجیتال به طور کلی از دو ابزار برای بررسی بازار فیوچرز استفاده می‌شود: قراردادهای پرپچوال و قراردادهای سنتی فیوچرز که بر اساس یک تاریخ مشخص منقضی می‌شوند. طبق این گزارش، اوپن اینترست قراردادهای پرپچوال بیت کوین در حال حاضر حدود 16.6 میلیارد دلار است، در حالی که اوپن اینترست قراردادهای سنتی آن به 12.6 میلیارد دلار می‌رسد. علاوه بر این در سال 2024 قراردادهای سنتی بیت کوین به طور قابل‌توجهی افزایش یافته که تحلیلگران باور دارند به خاطر افزایش فعالیت سرمایه‌گذاران نهادی و همچنین افزایش فعالیت معامله‌گران صرافی CME بوده است.

اوپن اینترنست قراردادهای پرپچوال و فیوچرز

این گزارش نشان می‌دهد که تغییر مذکور در بازار اتریوم منعکس نشده است؛ زیرا در این بازار اوپن اینترست قراردادهای پرپچوال به 12.5 میلیارد دلار رسیده و بیشتر از اوپن اینترست 2.2 میلیارد دلاری قراردادهای فیوچرز سنتی است. بعضی از تحلیلگران گفته‌اند که بعد از راه‌انداری احتمالی ETFهای اسپات اتریوم در ماه جولای (تیر) این شرایط ممکن است تغییر کند.

عکس: اوپن اینترست قراردادهای فیوچرز و پرپچوال

طبق گزارش مذکور معاملات فیوچرز بیت کوین در صرافی CME بیشتر از بقیه صرافی‌ها بود و بیشتر از یک سوم از تمام موقعیت‌های باز فیوچرزِ بیت کوین در آن ایجاد شده است. علاوه بر این طبق این گزارش، حجم معاملات CME همچنان صعودی است و در حال حاضر به محدوده 6.5 درصد رسیده که رکورد جدیدی در چند سال گذشته محسوب می‌شود.

دامیننس قراردادهای فیوچرز CME

به صورت کلی این گزارش نشان می‌دهد که نفوذ سرمایه‌گذاران نهادی در شکل دادن به بازار فیوچرز بیت کوین (عمدتاً از طریق صرافی CME) افزایش یافته است.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

منبع: Cryptoslate

برچسب‌ها