ایلان ماسک قصد دارد شرکت اپل را تحریم کند

ایلان ماسک قصد دارد شرکت اپل را تحریم کند

ایلان ماسک (Elon Musk)، میلیاردر مشهور آمریکایی، تهدید کرده است که اگر اپل تصمیم بگیرد هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) شرکت اوپن‌ ای‌آی (OpenAI) را در سیستم عامل‌های آيفون، آی‌پد و مک خود ادغام کند؛ آن را تحریم می‌کند. به عبارت دقیق‌تر ماسک در این صورت دستگاه‌های اپل را در تمام شرکت‌های خود ممنوع می‌کند. او خاطرنشان کرده است:

  • اگر اپل OpenAI را با سیستم عامل خود ادغام کند، دستگاه‌های اپل در تمام شرکت‌های من ممنوع خواهند شد.

ماسک حتی اعلام کرد که بازدیدکنندگان تسلا، اسپیس‌ایکس و سایر شرکت‌هایی که او اداره می‌کند؛ باید دستگاه‌های اپل خود را هنگام ورود تحویل بدهند. شایان ذکر است که کنفرانس جهانی اپل 2024 در روز قبل برگزار شد و این شرکت سرویس‌ها و ویژگی‌های جدید خود را معرفی کرد. بخش قابل‌توجهی از این سرویس‌ها به هوش مصنوعی مربوط می‌شدند و یکی از آن‌ها ادغام با چت جی‌پی‌تی بود.

به عبارت دقیق‌تر دستیار صوتی اپل (سیری) قرار است با چت جی‌پی‌تی ادغام شود تا در صورت لزوم سوالات کاربران را به آن منتقل کند. با این حال اپل خاطرنشان کرد:

  • قبل از اینکه هر سوالی به چت جی‌پی‌تی ارسال شود، از کاربر اجازه گرفته می‌شود. علاوه بر این قبل از ارسال هر سند یا عکسی هم چنین اتفاقی می‌افتد. سیری در نهایت مستقیماً پاسخ چت جی‌پی‌تی را به کاربر ارائه می‌کند.

توجه داشته باشید که اپل قصد دارد با جدیدترین نسخه چت جی‌پی‌تی یعنی چت جی‌پی‌تی ۴ ادغام شود. ایلان ماسک در واکنش به این مسئله اعلام کرد که اپل به اندازه کافی باهوش نیست تا بتواند هوش مصنوعی خود را بسازد. او سپس ادامه داد:

  • اپل کاملا پوچ است. با این برون سپاری به حریم خصوصی و امنیت مشتریانش آسیب می‌زند. آن‌ها به خاطر  سود خودشان کاربرانشان را می‌فروشند.

منبع:

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

Cointelegraph

برچسب‌ها