انتخاب شیر یا خط در بلاک چین بیت کوین برای جزییات فعالسازی تپ‌روت

انتخاب شیر یا خط در بلاک چین بیت کوین برای جزییات فعالسازی تپ‌روت

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

توسعه‌دهندگان بیت کوین نتوانستند در خصوص جزییات فعالسازی تپ‌روت به توافق برسند، بنابراین روز سه‌شنبه از شیر یا خط در بلاک چین بیت کوین استفاده کردند تا بحث‌های مربوط به فعالسازی که از یک سال گذشته آغاز شده است را پایان دهند. انتخاب شیر یا خط (toss coin) مدل اجماعی است که سهامداران برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند.

طبق اطلاعات به دست آمده، نتیجه این شیر یا خط مشخص کرده است که زمانبندی فعالسازی تپ‌روت به جای ارتفاع بلاک، با استفاده از میانگین زمان سپری شده (MTP) مشخص خواهد شد.

بیت کوین 71000 دلاری در کره جنوبی؛ پدیده کیمچی پریمیوم دلیل اصلی این رشد

اسکرین شات نتیجه شیر یا خط - جزییات فعالسازی تپ‌روت
اسکرین شات نتیجه شیر یا خط

به‌روزرسانی تپ‌روت که قراردادهای هوشمند را به شبکه بیت کوین ارائه خواهد داد، با استفاده از روش آزمایش سریع (Speedy Trial) آماده فعالسازی است. انتخاب شیر یا خط امروز، اختلافات در خصوص نحوه تعیین زمان سپری شده بین عرضه و فعالسازی این به‌روزرسانی را پایان می‌دهد.

ارتفاع بلاک در مقابل MTP

فعالسازی تپ‌روت

در خصوص این موضوع، دو انتخاب پیش رو وجود دارد: استفاده از ارتفاع بلاک که فعالسازی تپ‌روت را بر حسب دستیابی و استخراج بلاک مشخص تعیین می‌کند، و یا استفاده از MTP که بر حسب زمان واقعی سپری شده، زمان فعالسازی تپ‌روت را مشخص می‌کند.

انتخاب شیر یا خط در بلاک 678079 رخ داد و نتیجه آن به نفع MTP بود. پس از مشخص شدن نتیجه، اندرو چو (Andrew Chow) یکی از توسعه‌دهندگان بیت کوین کور، درخواست خود برای طرح مبتنی بر ارتفاع بلاک را پس گرفت. 

در این بین، MTP بدان معنا است هنگامی که کد تپ‌روت عرضه شود، ماینرها و اپراتورهای نودها دقیقا سه ماه فرصت دارند تا به تپ‌روت به‌روزرسانی شوند.

اگر ماینرهایی که 90 درصد هش‌ریت بیت کوین را در اختیار دارند طی این 3 ماه به‌روزرسانی را انجام دهند، تپ‌روت مسدود می‌شود و پس از 3 ماه فعال خواهد شد. اگر فرض کنیم که تپ‌روت در ماه می عرضه شود، این به‌روزرسانی تا ماه نوامبر کاملا فعال خواهد شد.

جرمی رابین (Jeremy Rubin) از توسعه‌دهندگان بیت کوین کور در این خصوص گفته است:

ما دو گزینه خوب داشتیم و تصمیم گرفته شد تا با انتخاب شیر یا خط به این موضوع رسیدگی شود. بدین ترتیب، انتخاب شیر یا خط در این شرایط انتخاب مناسبی بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.