امکان خرید بیت کوین در سوپرمارکت‌های ایالات متحده فراهم شد

امکان خرید بیت کوین در سوپرمارکت‌های ایالات متحده فراهم شد
خلاصه اخبار

شرکت کوین‌می (Coinme) که در زمینه تولید دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین فعالیت دارد با همکاری شرکت کوین‌استار (Coinstar) امکان خرید بیت کوین را در برخی سوپرمارکت‌ها در ایالات متحده فراهم کرده است. این خرید طریق کیوسک‌های ویژه این کار صورت می‌گیرد.

به گزارش سیگنال به نقل از ارزنگار، در فاز اول این طرح، مشتریان در چندین سوپرمارکت زنجیره‌ای در ایالت‌های کالیفرنیا، تگزاس و واشنگتن قادر خواهند بود با پرداخت پول نقد، بیت کوین را از طریق این کیوسک‌ها خریداری کنند. همچنین در فازهای بعدی، تعداد این فروشگاه‌ها افزایش خواهد یافت.
نیل برگکویست (بنیانگذار و مدیرعامل کوین‌می) اعلام کرد که این طرح با هدف ایجاد راهی ساده‌ و کم‌دردسر برای مشتریان برای خرید بیت کوین در زندگی روزمره اجرا شده است. او همچنین بر این باور است که این طرح زمینه را برای مشارکت هر چه بیشتر مشتریان در اقتصاد پویای روز جهان فراهم مهیا می‌سازد.
جیم گاهرتی (مدیرعامل شرکت کوین‌استار که با کوین‌می در این طرح مشارکت دارد) نیز درباره این طرح می‌گوید: «کوین‌استار به دنبال راه‌های جدیدی برای ارایه ارزش به مشتریانی که به این کیوسک‌ها مراجعه می‌کنند است. سازکار نوآورانه کوین‌می به همراه پلتفرم منعطف کوین‌استار به مشتریان امکان می‌دهد با پول خود، به راحتی بیت کوین خریداری کنند.»
جالب اینجاست که شرکت کوین‌استار بیشتر به خاطر فعالیت‌هایی که درباره تبدیل سکه فلزی به پول نقد یا کارت هدیه داشته شهرت دارد. این شرکت اعلام کرده که در کیوسک‌های بیت کوین، امکان استفاده از سکه‌های رایج فلزی برای خرید بیت کوین وجود ندارد.
این کیوسک‌ها فقط اسکناس‌های رایج ایالات متحده را پذیرفته و سقف خرید از آن نیز ۲۵۰۰ دلار است. مشتریان باید ابتدا تلفن همراه خود را بر روی کیوسک قرار داده و سپس اسکناس‌های مورد نظرشان را وارد دستگاه کنند. سپس کیوسک یک کد به آنها می‌دهد که با وارد کردن آن در حساب کاربری در وب‌سایت کوین‌می، امکان دریافت بیت کوین فراهم می‌شود.