اقدامات پشت‌پرده رقبای تتر برای افزایش حجم معاملات خود

اقدامات پشت‌پرده رقبای تتر برای افزایش حجم معاملات خود
خلاصه اخبار

دو ارز دیجیتال باثبات پاکسوس و جمینای (که ارزش هر توکن‌ آنها برابر با یک دلار است) با ارایه تخفیف‌ زیاد به مشتریان، به رشد چشمگیری در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ دست یافتند.

به گزارش سیگنال به نقل از ارز نگار، نوسانات شدید ارزهای دیجیتال سبب شده استقبال بازار از استیبل‌کوین‌ها (یا همان رمزارزهای باثبات) افزایش یابد. تردیدی نیست که تتر پیشتاز این میدان است و معمولا پس از بیت کوین، بیشترین حجم معاملات روزمره را به اختصاص می‌دهد. این در حالی است که تردیدهایی درباره پشتوانه دلاری این رمزارز وجود دارد. (در مطلبی با عنوان «همه چیز درباره استیبل‌کوین و دلایل استقبال شدید از آن» بیشتر در این باره توضیح دادیم.)
اما موفقیت تتر موجب ایجاد انگیزه برای مجموعه‌های دیگر برای حضور در این بازار شد. دو رمزارز دلار جمینای (GUSD) و نیز پاکسوس (PAX) که همانند ارزش هر توکن‌شان برابر با یک دلار است، اصلی‌ترین رقبای تتر به شمار می‌روند. این دو رمزارز باثبات از رشد بسیار بالایی در چند ماه گذشته برخوردار بودند. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد، تخفیف‌هایی که منتشرکنندگان به صورت مخفیانه این رمزارزها به مشتریان خود می‌دادند، اصلی‌ترین دلیل رشد آنها در کوتاه‌مدت است.
سامانه خبری کوین‌دسک بر اساس گزارش‌های دریافتی از چهار منبع خبری خود اعلام کرده که اگر خریداران این رمزارزها پیش از تبدیل آن به دلار، از این توکن‌ها به شکلی خاص استفاده کنند، تخفیفی تا سقف یک درصد به آنها می‌دهد.
یکی از این منابع خبری که ترجیح داده نامش فاش نشود می‌گوید: «این تخفیف به عنوان ابزاری برای جذب هر چه بیشتر مشتریان داده می‌شود.»
آمارها نشان می‌دهد ارزش بازار دلار جمینای از ۸۷ میلیون دلار در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۸ به صورت ناگهانی به ۱۰۳ میلیون دلار در ۱۸ دسامبر رسید.
بر اساس داده‌های تحلیلی دلفی دیجیتال، تتر حدود یک سوم از سهم بازار خود را طی دوره‌ای در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ از دست داد. همچنین دلار جمینای با ۱۴۰ میلیون دلار حجم تراکنش در ژانویه ۲۰۱۹ توانست پاکسوس را پشت سر بگذارد. بر اساس گزارش مذکور، رقبای تتر با تمام توان خود می‌کوشند جایگاه تتر را از آنِ خود کنند.