افزایش ۱۰ درصدی قیمت لایت کوین به خاطر گسترش شبکه لایتنینگ آن

افزایش ۱۰ درصدی قیمت لایت کوین به خاطر گسترش شبکه لایتنینگ آن
خلاصه اخبار

فهرست عناوین پس از آنکه تعداد گره‌های موجود در شبکه لایتنینگ لایت کوین به بیش از ۱۰۰ مورد افزایش یافت، قیمت این رمزارز نیز با جهشی دورقمی روبرو شد. به گزارش سیگنال به نقل از ارزنگار، لایت کوین رمزارزی است که توسط چارلی لی توسعه یافته است. این رمزارز به منظور حل مشکل پایین بودن […]

پس از آنکه تعداد گره‌های موجود در شبکه لایتنینگ لایت کوین به بیش از ۱۰۰ مورد افزایش یافت، قیمت این رمزارز نیز با جهشی دورقمی روبرو شد.

به گزارش سیگنال به نقل از ارزنگار، لایت کوین رمزارزی است که توسط چارلی لی توسعه یافته است. این رمزارز به منظور حل مشکل پایین بودن سرعت پردازش تراکنش، به استفاده از لایه دومی بر روی شبکه بلاک چین خود روی آورده است. این لایه دوم که شبکه لایتنینگ نیز نامیده می‌شود در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد. با این وجود، سرعت رشد شبکه لایتنینگ لایت کوین بسیار کند بوده است.
البته لایه اول بلاک چین لایت کوین همچنان از نظر سرعت تراکنش، عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین دارد. در واقع تعداد تراکنش‌های صورت گرفته در هر بازه زمانی در لایت کوین ۴ برابر تعداد تراکنش‌ها در بیت کوین است. با این وجود، استفاده از شبکه لایتنینگ می‌تواند سرعت تراکنش‌ها را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.
پس از اعلام این خبر، قیمت لایت کوین در بازار با افزایش قابل توجهی روبرو شد. در حالی که قیمت سایر ارزهای دیجیتال طی بازه ۲۴ ساعته فقط ۰/۸ درصد افزایش یافته، افزایش لایت کوین حدود ۱۰/۶ درصد بوده است.

البته تعداد گره‌های شبکه لایتنینگ لایت کوین هنوز در مقایسه با بیت کوین بسیار پایین است. گفتنی است تعداد گره‌ها در شبکه لایتنینگ بیت کوین بیش از ۵۱۳۰ است. ظرفیت شبکه لایتنینگ بیت کوین بیش از ۵۵۰ بیت کوین (بیش از ۲/۱ میلیون دلار) است. این در حالی است که ظرفیت شبکه لایتنینگ لایت کوین فقط ۲۶/۵ لایت کوین (یعنی کمتر از ۹۵۰ دلار) است. تعداد کانال‌های بازار پرداخت شبکه لایتنینگ لایت کوین ۲۸۶ است، در حالی که این رقم برای بیت کوین ۱۸۲۷۰ کانال است.
وب‌سایت رسمی لایت کوین می‌گوید که فرآیند استفاده از شبکه لایتنینگ برای لایت کوین هنوز ایده‌آل نیست و باید بهبود یابد.