افزایش فشار فروش هولدرهای بلندمدت بیت کوین

افزایش فشار فروش هولدرهای بلندمدت بیت کوین

با ثبت رکوردهای جدید توسط بیت کوین، هولدرهای بلندمدت این ارز دیجیتال در حال برداشت سود خود هستند. به عبارت دیگر داده‌های آنچین وب سایت گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهد که فشار فروش این هولدرها به شدت رشد کرده و سود تحقق‌یافته BTC افزایش یافته است. این سود تحقق‌یافته توسط دو گروه از سرمایه‌گذاران بیت کوین به دست آمده است: هولدرهای کوتاه‌مدت (STH) و دارندگان بلندمدت (LTH).

هولدرهای کوتاه‌مدت افرادی هستند که توکن‌های خود را کم‌تر از ۱۵۵ روز نگه‌داری می‌کنند و بیشتر به خاطر سفته‌بازی بیت کوین می‌خرند. در مقابل، هولدرهای بلندمدت کسانی هستند که مدت زمان بیشتری بیت کوین را نگه‌داری می‌کنند. گلس‌نود اعلام کرده است:

  • ماه گذشته با رسیدن قیمت بیت‌کوین به رکورد تاریخی خود یعنی محدوده ۷۳٬۷۰۰ دلار، شاهد افزایش قابل‌توجه برداشت سود بودیم که در اوج خود به حدود ۲.۶ میلیارد دلار در روز رسید. ۴۰ درصد از این برداشت سود توسط هولدرهای بلندمدت بیت کوین انجام شد.

از آن زمان تاکنون وضعیت بیت کوین تغییر کرده و برداشت سود آن به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است. با این حال هولدرهای بلندمدت همچنان بخش قابل‌توجهی از سودهای تحقق‌یافته این ارز دیجیتال را تشکیل می‌دهند.

در این مورد برای مثال می‌توان به ۳۱ مارس (۱۲ فروردین) اشاره کرد که در آن، سود تحقق‌یافته بیت کوین به کمی بیش از ۱ میلیارد دلار رسید که تقریباً نیمی از آن مربوط به هولدرهای بلندمدت بود. گلس‌نود خاطرنشان کرد:

  • با توجه به این موضوع، تحلیلگران می‌توانند هولدرهای بلندمدت را به عنوان یکی از عوامل افزایش فشار فروش بیت کوین در نظر بگیرند.
سود تحقق‌یافته بیت کوین

منبع:

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید

Cointelegraph

برچسب‌ها