استفاده از بلاک چین اتریوم برای ثبت ازدواج در ایالات متحده

استفاده از بلاک چین اتریوم برای ثبت ازدواج در ایالات متحده
خلاصه اخبار

فهرست عناوین واشوکانتی در ایالت نوادا در ایالات متحده یکی از مناطقی است که به استفاده گسترده از فناوری بلاک چین در برنامه‌های دولتی و از جمله، ثبت ازدواج روی آورده است. به گزارش سیگنال به نقل از ارزنگار، در آوریل ۲۰۱۸ بود که نخستین سند ازدواج در این ناحیه بر روی شبکه بلاک چین […]

واشوکانتی در ایالت نوادا در ایالات متحده یکی از مناطقی است که به استفاده گسترده از فناوری بلاک چین در برنامه‌های دولتی و از جمله، ثبت ازدواج روی آورده است.

به گزارش سیگنال به نقل از ارزنگار، در آوریل ۲۰۱۸ بود که نخستین سند ازدواج در این ناحیه بر روی شبکه بلاک چین ذخیره شد. این سامانه این امکان را فراهم می‌سازد تا هر کسی بتواند نسخه‌ای دیجیتال از سند ازدواج را بر روی رایانه و یا گوشی خود مشاهده کند. گفتنی است این اسناد بر روی بلاک چین اتریوم ذخیره می‌شوند.
نسخه دیجیتال سند ازدواج با سند معمولی ازدواج متفاوت است. سند معمولی ازدواج به صورت آنلاین در دسترس افراد قرار ندارد. در واقع با ایجاد دسترسی برای مشاهده سند ازدواج به صورت آنلاین، دیگر نیازی به انتظار ۷ تا ۱۰ روزه برای دریافت آن از طریق پست نخواهد بود. آمارهای رسمی نشان می‌دهد بین ماه آوریل تا دسامبر، حدود ۹۵۰ نفر از این خدمت بهره‌مند شده‌اند.
یکی از ویژگی‌های مثبت بلاک چین این است که مشکلاتی نظیر هک شدن و یا آسیب‌های محیطی نمی‌تواند داده‌های آن را تحت تاثیر قرار دهد، زیرا محتوای ذخیره شده بر روی رایانه‌هایی در سراسر جهان نگهداری می‌شود. به همین دلیل، این منطقه در ایالات متحده قصد دارد یک نسخه پشتیبان از سایر اسناد مهم را نیز بر روی شبکه بلاک چین نگهداری کند. گفتنی است استفاده از این فناوری برای ذخیره یک نسخه دیجیتال از گواهی تولد به تازگی آغاز شده است.
شرکت تیتان سیل (Titan Seal) که مجری فنی این پروژه‌ است اعلام کرده که قصد دارد از فناوری بلاک چین برای ثبت گواهینامه رانندگی نیز استفاده کند.
البته استفاده از این فناوری تاکنون بدون مشکل نبوده است. اصلی‌ترین مشکل، مقاومت از سوی برخی مدیران و شهروندان است. بسیاری از افراد درک درستی از فناوری بلاک چین ندارند و به همین دلیل در استفاده از آن تردید دارند. ظاهرا ۳۵ درصد از مدیران ارشد این ناحیه در ایالات متحده با این فناوری مخالفت کرده‌اند.
بلاک چین موجب افزایش قبل توجه کارایی در ثبت هر نوع اطلاعاتی می‌شود و در عین حال، اطلاعات ثبت شده کاملا شفاف بوده و در معرض دید همگان قرار می‌گیرد. از آنجا که املاک جزو مواردی است که احتمال کلاهبرداری در آن بالاست و در عین حال، فرآیند ثبت املاک نیز بسیار پرهزینه است، می‌توان از این فناوری برای بهبود عملکرد آن استفاده کرد. تاکنون چندین کشور از جمله روسیه، هندوراس (سال ۲۰۱۵) و گرجستان (سال ۲۰۱۷) به استفاده از بلاک چین برای ثبت املاک روی آورده‌اند.