ارز دیجیتال چین اماده عرضه است!

ارز دیجیتال چین اماده عرضه است!
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال، طبق اعلام بانک خلق چین (PBOC) که همان بانک مرکزی چین است، ارز دیجیتال این کشور اماده رونمایی و عرضه است. به گزارش کوین‌تلگراف و بنا بر گفته‌های مو چانگ چون، قایم مقام بانک خلق چین، نمونه اولیه یک ارز دیجیتال ملی که از معماری بلاک […]

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

طبق اعلام بانک خلق چین (PBOC) که همان بانک مرکزی چین است، ارز دیجیتال این کشور اماده رونمایی و عرضه است.

به گزارش کوین‌تلگراف و بنا بر گفته‌های مو چانگ چون، قایم مقام بانک خلق چین، نمونه اولیه یک ارز دیجیتال ملی که از معماری بلاک چین استفاده می‌کند، بعد از پنج سال تحقیق با موفقیت توسعه‌یافته است. چانگ چن این خبر را در انجمن مالی ۴۰ چین (China Finance 40 Forum) اعلام کرد و گزارش ان توسط رسانه‌های محلی دو روز پیش (۱۰ اگوست) منتشر شد.

چانگ چون در ادامه گفت که عرضه یک ارز دیجیتال بلاک چینی خالص در کشوری به بزرگی چین کار بسیار دشواری است، چراکه خرده‌فروشان این کشور به ارزی احتیاج دارند که از کارایی و سرعت بسیار زیادی برخوردار باشد.

ارز دیجیتال چین اماده عرضه است!

                                                   ساختمان بانک مرکزی چین

این ارز دیجیتال همچنین با هدف براورده کردن نیازهای پیچیده اقتصاد این کشور وسیع و پرجمعیت از یک سیستم‌عامل دولایه‌ای استفاده خواهد کرد. در این سیستم‌عامل، بانک خلق چین لایه اول و بانک‌های تجاری لایه دوم را تشکیل خواهند داد. طبق گفته مو این (دولایه) باعث بهبود دسترس‌پذیری، بالا بردن نرخ مقبولیت در میان عامه مردم و تشویق نهادهای تجاری به نواوری خواهد شد.

به گفته چانگ چون، این ارز دیجیتال طوری طراحی‌ شده است که استفاده از ان برای «طرح‌های کسب‌وکار خرده‌فروشان کوچک و پرکار» توجیه‌پذیر باشد.

بانک مرکزی چین برای جلو افتادن از امریکا و ارز لیبرای فیس‌بوک از مدت‌ها پیش برای عرضه یک ارز دیجیتال ملی طرح می‌ریخت. اماده شدن این ارز تقریباً با زمانی مصادف شده است که سیاست‌مداران امریکایی ترمز قطار ارز دیجیتال فیس‌بوک را به بهانه نگرانی‌های ان‌ها درزمینت قانون‌گذاری، کشیده‌اند.

زمان عرضه ارز دیجیتال ملی چین هنوز مشخص نشده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.