اتحادیه اروپا: در صورت تایید ETF فشار قانون گذاری کم می شود!

اتحادیه اروپا: در صورت تایید ETF فشار قانون گذاری کم می شود!
خلاصه اخبار

قانون گذاران اتحادیه اروپا طی حرکتی که برای ETF بیت کوین مثبت خواهد بود بیان کردند اگر ETF بیت کوین تایید شود آنها نیز فشار قانون گذاری بر روی ارزهای دیجیتال را کم خواهند کرد.

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین، گروه مشاور مالی اروپا پیشتر اعلام کرد که ارزهای دیجیتال می تواند تهدیدی برای سرمایه گذاران و یکپارچگی بازار باشد. این گزارش بیان می کند:
این مسائل تنها مربوط به پلتفرم های معاملاتی دارایی های کریپتو نیست؛ این مسائل ممکن است در خصوص دارایی های کریپتو به دلیل نوسانات بالای قیمت و نقدینگی کم بیش از سایر دارایی ها خود را نشان دهند.

این گزارش از دولت محلی خواست تا ارزهای دیجیتال را به دلیل نوسانات آنها و اینکه ابزار مالی نیستند قانونمند نکنند. همچنین اعضای این گروه روش یکپارچه و هماهنگی را برای قانونمندی ارزهای دیجیتال پیشنهاد کردند. چندین سازمان وجود دارد که علاقه زیادی به ETF بیت کوین داشتند و یکی از این سازمان های اصلی برادران وینکلووس از صرافی جمینای هستند.
اخیرا برادران وینکلووس بیان کردند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) خواستار نظارت و حفاظت بیشتر از بازار است. کامرون وینکلووس در این خصوص بیان کرد:
ما نگرانی این کمیسیون را درک میکنیم. سخنان آنها را شنیده ایم و می دانیم که به دنبال نظارت و حفاظت از بازار هستند تا مانع از دستکاری بازار شوند. بنابراین جمینای یک تیم نظارت بر بازار تشکیل داده است.
این دو برادر همچنین در مورد ایجاد اتحادیه کالای مجازی صحبت کردند. اتحادیه ای که سازمان قانونمندی برای صنعت ارزهای دیجیتال در آمریکا باشد. آنها همچنین افزودند:
کمسیون در این مورد بسیار محتاطانه عمل می کند این امر کاملا منطقی است زیرا این محصول در نوع خود و در میان سایر محصولات، اولین است. بنابراین باید تمام‌ جوانب آن را به درستی انجام دهیم و این واقعیت را می پذیریم که ما باید انجام تکالیف کنیم.
اما ETF بیت کوین منتقدهای خود را نیز دارد. یکی از این منتقدان، ملتم دمیروس مدیر ارشد امنیت کوین شیرز است. وی اذعان داشته است که کمیسیون SEC هرگز ETF بیت کوین را تایید نخواهد کرد. وی گفت:
به نظرم مردم فراموش کرده اند که SEC و CFTC را خود مردم انتخاب و‌ منصوب کرده اند. جایگاه آن ها جایگاه سیاسی است. بنابراین در شرایط فعلی که دولت از حزب دموکرات و سنا از حزب جمهوری خواهان هستند، منازعاتی مشاهده می‌کنید و نگرش های بسیار متفاوتی در خصوص نوآوری های مالی و اتفاقات آتی وجود دارد. اما به نظر من هیچ امیدی به تایید ETF وجود ندارد.