آیا کمیسیون بورس آمریکا ETF سولانا را تایید می‌کند؟

جیمز سیفارت (James Seyffart)، تحلیلگر ETF بلومبرگ، در مصاحبه جدید خود با توجه به تایید غیرمنتظره ETFهای اسپات اتریوم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) احتمال تایید ETFهای سولانا را بررسی کرد. شایان ذکر است که براد گارلینگ هاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، پیش از این اعلام کرده بود که به نظر او در آینده‌ای نه چندان دور ETFهای اسپات ریپل و سولانا تایید می‌شوند.

با این حال سیفارت خاطرنشان کرد که ETF ارزهای دیجیتالی به جز اتریوم و بیت کوین به سختی ممکن است تایید شود و این صندوق‌ها به احتمال زیاد با تاخیر قابل‌توجهی مواجه می‌شوند. او خاطرنشان کرد:

  • باید توجه داشته باشیم که کمیسیون بورس آمریکا از صرافی‌های کراکن و کوین بیس شکایت کرده و در پرونده‌های خود علناً ادعا کرده که سولانا یک اوراق بهادار است. SEC هیچ مشکلی با این ندارد که سولانا را یک اوراق بهادار در نظر بگیرد.

سیفارت خاطرنشان کرد که طبقه‌بندی ارزهای دیجیتال به عنوان اوراق بهادار یا کالا تاثیر زیادی روی ETFهای آن‌ها می‌گذارد. شایان ذکر است که اگر ارزهای دیجیتال به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته شوند، نمی‌توانند ETF خود را داشته باشند.

البته به نظر سیفارت حتی اگر سولانا در نهایت یک کالا در نظر گرفته شود، باز هم باید با چالش‌های بزرگی دست‌وپنجه نرم کند؛ چرا که کمیسیون بورس آمریکا مطمئناً قوانین سختگیرانه‌ای را برای جلوگیری از تقلب و دستکاری بازار آن وضع می‌کند. علاوه بر این ETFهای اسپات بیت کوین و اتریوم بعد از آغاز معاملات فیوچرز آن‌ها در وب سایت CME راه‌اندازی شدند؛ اما هیچ ارز دیجیتال دیگری چنین شرایطی ندارد.

سیفارت در انتهای صحبت‌های خود خاطرنشان کرد که علی‌رغم پویایی‌های سیاسی و نظارتی فعلی، بعید است کهETF های سولانا تا قبل از سال ۲۰۲۶ تایید شوند.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

منبع: Bitcoinsistemi

برچسب‌ها