آمادگی بورس برای جذب حجم زیادی از نقدینگی و اثر معافیت های مالیاتی

آمادگی بورس برای جذب حجم زیادی از نقدینگی و اثر معافیت های مالیاتی
خلاصه اخبار

فهرست عناوین عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اجرای سریع برنامه ششم و حضور همه شرکت های دولتی در بازار سهام و اثر معافیت‌ مالیاتی گفت: بورس برای جذب حجم قابل‌قبولی از نقدینگی آماده است. به گزارش سیگنال به نقل از عصر بورس، محمود شکری با بیان اینکه برای تقویت شرکت‌های بورسی باید معافیت‌های […]

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اجرای سریع برنامه ششم و حضور همه شرکت های دولتی در بازار سهام و اثر معافیت‌ مالیاتی گفت: بورس برای جذب حجم قابل‌قبولی از نقدینگی آماده است.

به گزارش سیگنال به نقل از عصر بورس، محمود شکری با بیان اینکه برای تقویت شرکت‌های بورسی باید معافیت‌های مالیاتی را اعمال و نقدینگی بیشتری جذب بورس کرد به خانه ملت گفت: جذب نقدینگی برای بورس مستلزم این است که دولت از قیمت‌گذاری‌های دستوری حذر کرده و از ورود نقدینگی به بازارهای کاذب دلالی جلوگیری کند. وی با تاکید بر اینکه میزان نقدینگی زیاده بود و این موضوع می‌تواند بازارهای موازی مالی را تحت‌تاثیر قرار دهد، افزود: اگر مسئولان دولتی شرایطی را فراهم کنند که بخشی از نقدینگی‌های سرگردان به بورس سوق پیدا کند از رونق دوباره بازارهای دلالی ارز و مسکن جلوگیری می‌شود.

این نماینده مجلس درخصوص اینکه چگونه می‌توان نقدینگی‌های سرگردان را به بورس انتقال داد، گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه، تمام شرکت‌های دولتی و وابسته به نهادهای دولتی باید وارد بورس شوند به همین دلیل باید هر چه سریع‌تر این اتفاق بیفتد.

شکری با اعتقاد به اینکه در نظر گرفتن تسهیلات و اعمال درست معافیت‌های مالیاتی موجب سوق دادن نقدینگی‌های سرگردان به سمت بورس می‌شود، گفت: بورس برای جذب حجم قابل‌قبولی از نقدینگی آماده است. نقدینگی سرگردان در اقتصاد جولان می‌دهد و اگر سریع‌تر راهکاری برای سامان‌دهی آن در نظر گرفته نشود عواقب جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت. مشکلات بسیاری در زمینه خصوصی‌سازی، بانک‌ها، رکود تولید و نوسانات محسوس نرخ دلار، فاصله گرفتن از بازار آزاد و حرکت به سمت اقتصاد رانتی وجود دارند که بورس می‌تواند راهگشای آن باشد. با این حال باید مکانیزم بازار و بورس به اولویت نخست اقتصاد تبدیل شود.