طلا سقوط کرد / مذاکرات آتش بس بین روسیه و اوکراین در ترکیه

طلا سقوط کرد / مذاکرات آتش بس بین روسیه و اوکراین در ترکیه

قیمت طلا در روز دوشنبه با افزایش شاخص دلار و ثابت ماندن بازدهی خزانه داری ایالات متحده در نزدیکی بالاترین سطح چند ماهه کاهش یافت و سرمایه گذاران روی مذاکرات صلح روسیه و اوکراین در این هفته تمرکز بیشتری بر جذابیت شمش داشتند.

مذاکرات آتش بس بین روسیه و اوکراین این هفته قرار است د رترکیه از سر گرفته شود. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با اعلام آمادگی برای مذاکرات بر حفظ تمامیت ارضی کشورش پافشاری کرد.

طلا سقوط کرد / مذاکرات آتش بس بین روسیه و اوکراین در ترکیه

هر اونس طلا با 0.7 درصد کاهش به 1943 دلار و 72 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با 0.5 درصد کاهش به 1943 دلار و 50 سنت رسید. طلا پس از توقف رشد روز جمعه و تقویت دلار آمریکا صبح امروز در آسیا در حال کاهش است.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد OANDA شاخص دلار به بالاترین حد خود در بیش از یک هفته گذشته رسید و طلا را برای سایر دارندگان ارز گرانتر کرد.

دلار از جایگاه خود به عنوان یک پناهگاه سود برده است و درگیری در اوکراین باعث شده است که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد. با کمک انتظارات فدرال رزرو ایالات متحده مبنی بر انقباض پولی، بازدهی اوراق 10 ساله خزانه داری ایالات متحده نزدیک به بالاترین حد چند ساله خود ثابت شد و هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر را افزایش داد.

ایالات متحده فدرال رزرو هفته گذشته برای اولین بار در سه سال گذشته هزینه های استقراض را افزایش داد و معامله گران با احتمال افزایش 50 واحدی نرخ بهره در جلسه سیاست گذاری در ماه می قیمت گذاری می کنند.

بازده و نرخ بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را افزایش می دهد. در حالی که مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین قرار است در هفته جاری در ترکیه برگزار شود،

برای مشاهده آخرین اخبار طلا و ارز می‌توانید اپلیکیشن سیگنال را نصب نموده و وارد کاشی طلا و ارز شوید.
برچسب‌ها