وام بازنشستگان تامین اجتماعی | پرداخت 20 میلیون وام به بازنشستگان

وام بازنشستگان تامین اجتماعی | پرداخت 20 میلیون وام به بازنشستگان

مرحله دوم ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی 1402 امکان پذیر است. ثبت نام در این وام از تاریخ 21 تا 27 مرداد ماه 1402 انجام می شود. برای ثبت نام، باید به سایت es.tamin.ir مراجعه کرده و فرم وام ضروری مستمری بگیران را تکمیل کنید. مبلغ وام بازنشستگان در سال جاری به 20 میلیون تومان افزایش یافته است.

برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی، ثبت نام ضروری است و تمامی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی باید این مرحله را انجام دهند. برای ثبت نام، مستمری بگیران باید به کانون های بازنشستگی مراجعه کرده و شرایط تعیین شده توسط سازمان تامین اجتماعی را رعایت کنند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تسهیلات بازنشستگان تامین اجتماعی را به منظور کمک به مستمری بگیران سازمان بیمه تامین اجتماعی و تامین بخشی از هزینه های آنها در نظر گرفته است. دریافت و ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی شرایط و زمان خاصی دارد، بنابراین افراد واجد شرایط برای استفاده از وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1402 باید با این شرایط و مقررات آشنا شوند.

با توجه به تقاضای بالای وام بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه ابعاد مختلف این موضوع را بررسی می‌کنیم.  با ما همراه باشید.

وام بازنشستگان تامین اجتماعی و شرایط دریافت آن

برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی، شرایط خاصی وجود دارد که اولین شرط آن داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی است. همچنین برای دسترسی به کسر اقساط، متقاضیان باید حقوق مستمری خود را از شعب بانک رفاه در شهر تهران دریافت کنند، زیرا بانک عامل امکان کسر اقساط توسط بانک های دیگر را فراهم نمی کند.

شرایط سنی دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به سال گذشته تغییر پیدا کرده است. در سال قبل، برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی، شرایط سنی مستمری بگیران به طور متفاوت از سال‌های گذشته بود. علاوه بر این، در سال قبل سن دریافت وام به 70 سال نرسیده بود. اما برای متقاضیان وام بازنشستگان تامین اجتماعی، در سال 1402 نیز، به دلیل عدم اعلام اخبار جدید از سوی دولت، سن دریافت وام به 77 سال تعیین خواهد شد.

برای اعطای تسهیلات به مستمری بگیران، بانک استعلامی انجام می‌دهد و بنابراین مستمری بگیران باید بدون هرگونه چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه باشند. علاوه بر این متقاضیان بازنشستگان که می‌خواهند وام بازنشستگان تامین اجتماعی سال 1402 ثبت نام کنند، نباید در سه سال گذشته از تسهیلات ارائه شده توسط بانک رفاه استفاده کرده باشند.

با توجه به اعلام سازمان تامین اجتماعی، مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال گذشته از 7 میلیون تومان به 12 میلیون تومان افزایش یافت و با توجه به تورم موجود، مبلغ وام برای سال 1402 به 20 میلیون تومان افزایش یافت.

دیگر شرایط لازم برای دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1402 شامل موارد زیر می‌شود:

  • داشتن 20 سال سابقه بیمه پرداختی یا بیشتر.
  • دریافت مستمری حداکثر تا 150 میلیون ریال.
  • داشتن سن بین 50 تا 78 سال.
  • عدم مسدودی حساب بانکی و مالکیت یک تلفن همراه.
  • عدم داشتن سابقه چک برگشتی.
  • عدم بدهی معوقه به سیستم بانکی کشور.

ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی 

بازنشستگانی که شرایط دریافت وام 20 میلیونی از کانون بازنشستگان تامین اجتماعی را دارند، می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی در استان یا شهرستان خود، ثبت نام کنند تا این وام را دریافت کنند.

البته در صورتی که همانند سال گذشته امکان ثبت نام آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری وجود داشته باشد، متقاضیان دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی طبق مراحل زیر باید اقدام کنند:

  1. ابتدا به آدرس اینترنتی vaam.kabtatamin.ir وارد سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی شوید.
  2. سپس گزینه “ثبت نام وام” را از بالای صفحه انتخاب کنید.
  3. در مرحله دوم، که در تاریخ 21 تا 27 مرداد ماه برگزار می‌شود، ثبت نام وام را از سایت es.tamin.ir انجام دهید.

برای مشاهده آخرین اخبار بانکی می‌توانید اپلیکیشن سیگنال را نصب نموده و وارد کاشی بانک شوید.