ناگفته‌های سهام تودلی خودروسازان

ناگفته‌های سهام تودلی خودروسازان

سهام تودلی خودروسازان

5 اسفندماه سال جاری، سازمان بورس برای تعیین تکلیف وضعیت تملک سهام شرکت اصلی توسط شرکت‌های زیرمجموعه از ایران خودرو توضیح خواست. اصطلاحا اگر شرکتی با استفاده از شرکت‌های زیرمجموعه خود، اقدام به سهامداری شرکت اصلی کند، این شرکت سهام “تودلی” دارد. این اقدام مخالف با دستورالعمل حاکمیت شرکتی است و شرکت‌ها نباید این اقدام را انجام دهند. اگر شرکتی اینگونه بود، حداکثر باید تا تاریخ 18 مهر 1403 وضعیت خود را مشخص کند.

به همین دلیل مدیر نظارت بر ناشران بورس ، توضیحات درباره این موضوع از ایران خودرو خواسته است.

نامه مدیر نظارت به خودروسازان

شفاف سازی ایران خودرو درباره سهام تودلی

ایران خودرو اقدامات خود در راستای واگذاری سهام تودلی را بیان کرده است. در شفاف سازی ایران خودرو بیان شده است که این شرکت اقدامات لازم جهت بهبود ساختار سرمایه را انجام داده است و برای ضایع نشدن حقوق سهامداران، درخواست افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی را داده است. این اقدامات موجب بهبود ارزش شرکت ایران خودرو شده و از این طریق قیمت سهام تودلی دقیق‌تر خواهد بود.

عملا ایران خودرو با این شفاف سازی اعلام کرده است که قصد دارد در مرحله اول افزایش سرمایه از تجدید را پیگیری کند، سپس به سراغ واگذاری سهام تودلی برود. باید توجه کرد که حدود 11 درصد از سهام شرکت اصلی متعلق به شرکت‌های فرعی است. در حالی حاضر ارزش این 11 درصد،حدود 8.5 همت است. در کنار آن، تجدید ارزیابی ایران خودرو می تواند قیمت این شرکت را بالا برده و فروش سهام تودلی را برای این شرکت شیرین تر و پرسودتر کند.

برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار اقتصادی ایران و جهان می‌توانید به لینک روبرو مراجعه کنید