توقف نماد وآوا (شرکت سرمایه گذاری آوا نوین) برای برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی

توقف نماد وآوا (شرکت سرمایه گذاری آوا نوین) برای برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی
خلاصه اخبار

شرکت سرمایه گذاری آوا نوین با نماد معاملاتی وآوا به دلیل نوسان قیمت بیش از 50% متوقف شد.

طبق «ماده 12 مکرر 2» اصلاحیه دستور العمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار چنان چه قیمت پایانی سهام طی 15 روز معاملاتی متوالی در دامنه عادی نوسان قیمت بیش از 50 درصد افزایش یا کاهش داشته باشد نماد مربوطه متوقف می شود و حداکثر دو روز کاری پس از توقف، با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی خواهد شد.

البته در صورتی که در زمان توقف نماد، ناشر اطلاعات با اهمیت منتشر کند دامنه نوسان در زمان بازگشایی متناسب با نوع اطلاعات ارائه شده (گروه الف یا ب) خواهد بود. به بیان ساده تر، در صورت افشای اطلاعات با اهمیت الف سهم بدون محدودیت دامنه نوسان و در صورت افشای اطلاعات با اهمیت ب سهم با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی خواهد شد. لازم به ذکر است پیش از اصلاح صورت گرفته در دستورالعمل، محدودیتی در خصوص دامنه نوسان زمان بازگشایی وجود نداشت.

توقف نماد وآوا (شرکت سرمایه گذاری آوا نوین) برای برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی

بازدهی خالص نماد وآوا

نماد وآوا نیز پس از گذشت 9 روز کاری بازدهی خالص 52.75% را به ثبت رسانید لذا طبق ماده مذکور برای برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی متوقف شد. در کنفرانس اطلاع رسانی دلیل نوسان قیمت سهم اعلام خواهد شد. اشخاصی دارای دسترسی به سامانه تدان در صورت وجود هرگونه ابهام می توانند سوالات خود را طی روز جاری از طریق این سامانه ثبت نمایند تا شرکت نسبت به پاسخ به این سوالات اقدام کند. 

در نمودار ذیل می توانید حجم معاملات نماد وآوا را از ابتدا تاکنون مشاهده کنید. نمودار آبی نشان از حجم معاملات روزانه و نمودار نارنجی رنگ حجم معاملات تجمیعی از روز عرضه (1 آبان ماه) تا به امروز را نشان می دهد.

حجم معاملات تجمیعی وآوا

حجم معاملات یکی از فاکتورهای مهم در میزان خروج شرکت کنندگان در عرضه اولیه می باشد. در روز 1 آبان ماه حدود 150 میلیون سهم از وآوا در بازار فرابورس عرضه شد. با توجه به نمودار تا بدین جا حدود 47 میلیون سهم بین خریداران و فروشندگان دست به دست شده است که نشان می دهد حدود 30 درصد از مشارکت کنندگان در روز عرضه اولیه سهام خود را فروخته اند.

برای اطلاع از عرضه اولیه های جدید، آخرین نسخه اپلیکیشن سیگنال را دانلود و با مراجعه به بخش عرضه اولیه در قسمت سهام نوتیفیکیشن مربوط به آن را فعال کنید.
برچسب‌ها
نظرات کاربران
  • با توجه به اینکه نماد وآوا کنفرانس اطلاع رسانی خود را برگزار کرده است درصورت تایید ناظر امروز بازگشایی خواهد شد.

  • سلام توقف عرضه اولیه واوا کی به پایان می‌رسه؟

    • طبق پیام ناظر نماد وآوا حداکثر تا 9 آذر ماه بازگشایی خواهد شد.

  • سلام میشه یک پیش بینی از عرضه اولیه وآوا داشته باشید و اینکه کی این سهم رو بفروشم؟

    • پیش بینی از بازدهی عرضه های اولیه بسیار سخت است. به نظر می رسد در حال حاضر وآوا بالاتر از ارزش ذاتی خود معامله می شود و حجم های معامله شده نیز نشان می دهد که احتمال به تعادل رسیدن عرضه اولیه وآوا در روزهای آینده بسیار بالاست. اما تصمیم گیرنده اصلی در خرید و فروش سهم خود شما هستید.
      با تشکر

  • با سلام بابت اطلاعات جامعتون درباره سهام وآوا سپاسگذارم

    • نماد معاملاتی وآوا باید حداکثر پس از 2 روز کاری با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی شود. البته همان طور که در متن اشاره شده اگر طی این مدت شرکت اطلاعات با اهمیت از نوع الف منتشر کند سهم بدون محدودیت دامنه نوسان بازگشایی خواهد شد.

    • تحلیل گران دارای مجوز از سازمان بورس می توانند سوالات خود را از طریق سامنه تدان مطرح کنند. اگر به این سامانه دسترسی ندارید می توانید سوالات خود را از طریق یکی از نهادهای مالی که دارای مجوز فعالیت مشاور سرمایه گذاری از سازمان بورس باشد مطرح نمایید. اکثر کارگزاری ها نیز در این خصوص تمهیداتی را در نظر گرفته اند. می توانید با کارگزار خود در این خصوص تماس بگیرید.