با شرکت توسعه و عمران امید (ثامید) بیشتر آشنا شوید

با شرکت توسعه و عمران امید (ثامید) بیشتر آشنا شوید
خلاصه اخبار

شرکت توسعه و عمران امید (ثامید) در سال 1377 شمسی به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شده است.

شرکت توسعه و عمران امید در سال 1377 به صورت شرکت سهامی خاص  تاسیس شده است. این شرکت در حال حاضر به عنوان یکی از زیر مجموعه های شرکت گروه توسعه ساختمان تدبیر (که سهامدار عمده ثبهساز نیز می باشد) و واحد تجاری نهایی گروه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شناخته شده است.

این شرکت عمده فعالیت های خود را در زمینه سرمایه گذاری در زمین های کشاورزی و صنایع تبدیلی مرتبط، فعالیت های عمرانی و آماده سازی زمین ها و سایر خدمات این حوزه،  با اولویت سرمایه گذاری در اموال و داراییهای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سازماندهی کرده است. فعالیت های اصلی شرکت در دوره مورد گزارش عمدتا ساخت و ساز واحدهای مسکونی، اداری، و تجاری بر روی املاک خریداری شده از سازمان اموال و املاک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و پیش فروش واحدهای در جریان تکمیل بوده است.

این شرکت بنا به سیاست های ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) در زمینه عرضه سهام شرکت های زیر مجموعه در بورس، قصد عرضه اولیه 15 درصد از سهام خود را در روز چهارشنبه 19 شهریور دارد. این عرضه اولیه در نماد ثامید و با محدوده قیمت 1660 تا 1750 ریال انجام خواهد شد.

سرمایه و سهامداران

سرمایه شرکت در حال حاضر معادل 35317 میلیارد ریال ثبت شده است. سهام این شرکت مطابق جدول زیر بین سهامداران تقسیم شده است.

با شرکت توسعه و عمران امید (ثامید) بیشتر آشنا شوید

در تصویر زیر می‌توانید، جایگاه این شرکت را به عنوان یک زیر مجموعه از ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) بررسی کنید.

با شرکت توسعه و عمران امید (ثامید) بیشتر آشنا شوید

وضعیت مالی و دارایی ها

بیشترین فعالیت های این شرکت به صورت ارائه خدمات در زمینه انتقال، فروش و مشاوره در ساخت املاک انجام می‌شود، و از این نظر اطلاعات چندانی در زمینه فعالیت ها برای ارائه وجود ندارد، در نتیجه مستقیما به سراغ بررسی وضعیت مالی شرکت خواهیم رفت. با این وجود ذکر یک نکته در این بخش ضروری است.

این شرکت و سایر شرکت های همرده‌ی آن در ساختار گروه ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره)، با استفاده از ظرفیت های این گروه و اولویت موجود در انجام پروژه های مربوط به آن امتیاز رقابتی بزرگی نسبت به سایر شرکت های این صنعت در اختیار دارند.

در مورد این شرکت برای سهامداران خرد، یکی از مهمترین ملاک ها، تداوم سود دهی و بررسی پروژه های در حال آنجام آن است. در نمودار زیر می توانید روند تغییرات سود خالص این شرکت را مشاهده کنید.

با شرکت توسعه و عمران امید (ثامید) بیشتر آشنا شوید

یکی از نکاتی که در صورت سود و زیان این شرکت و شرکت های مشابه آن که در حوزه مسکن فعالیت دارند به چشم می آید، نوسان در روند سود خالص آن هاست که معمولا به دلیل نوسان قیمت مسکن، آماده نشدن یا به فروش نرفتن پروژه ها در بعضی سال ها و موارد مشابه آن است.

در ادامه لیست املاک شرکت به نقل از فایل ارزشیابی آن ذکر شده است. دقت کنید که ارزش این دارایی ها در تاریخ 31 خرداد 99 گزارش شده است و احتمالا تا امروز تغییرات محسوسی در قیمت آن ها ایجاد شده باشد.

لیست زمین های نگهداری شده برای ساخت

با شرکت توسعه و عمران امید (ثامید) بیشتر آشنا شوید

لیست املاک در جریان ساخت

با شرکت توسعه و عمران امید (ثامید) بیشتر آشنا شوید

لیست واحدهای ساختمانی آماده برای فروش

با شرکت توسعه و عمران امید (ثامید) بیشتر آشنا شوید

در این بخش دقت کنید که با توجه به برخی محدودیت های مربوط به قدر السهم شرکت در این ساختمان ها و آماده نبودن صورت تقسیم این موارد در زمان ارزشیابی، تنها ارزش دفتری این املاک ذکر شده و قطعا ارزش کارشناسی آن ها با قیمت های فعلی تفاوت خواهد داشت.

قیمت گذاری

برای قیمت گذاری این شرکت از روش نسبت قیمت به سود تحقق یافته گروه صنایع (P/E گروه) استفاده شده است. در این فرآیند نسبت ذکر شده، معادل میانگین دو ساله P/E گروه و برابر با 20 واحد در نظر گرفته شده است. در نهایت ارزشگذاری شرکت به صورت جدول زیر ارائه شده است:

با شرکت توسعه و عمران امید (ثامید) بیشتر آشنا شوید

در نتیجه ارزش هر سهم این شرکت، در روش فوق معادل 1395 ریال به دست می آید.

در مقابل با استفاده از روش خالص ارزش دارایی های شرکت(که بر اساس ارزش این دارایی ها در تاریخ 31 خرداد محاسبه شده است) ارزش هر سهم برابر با  2335 ریال محاسبه می شود.

این مقادیر می تواند در تصمیم گیری برای ارزش و قیمت سهام این شرکت ملاک عمل قرار بگیرد.

شما می توانید جهت رصد بازار و اخبار عرضه اولیه ها به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) بپیوندید.
بنر عرضه اولیه
برای اطلاع از عرضه اولیه های جدید، آخرین نسخه اپلیکیشن سیگنال را دانلود و با مراجعه به بخش عرضه اولیه در قسمت سهام نوتیفیکیشن مربوط به آن را فعال کنید.
برچسب‌ها
نظرات کاربران
  • سلام… آیا حق تقدمهای موجود در لیست سهام عدالت را میتوان به سهم تبدیل کرد؟؟ چگونه؟؟
    سپاس..

    • سلام، برای اضافه کردن سهام حق تقدم به پورتفو باید در مهلت اعلام شده که معمولا 60 روز کاری است نسبت به واریز معادل ارزش اسمی هر سهم یا 1000ریال به حساب شرکت واریز و به امور سهام شرکت مورد نظر اطلاع رسانی نمود

  • سلام و احترام خدمت شما بزرگواران،
    اینکه برا ی نماد نوشته حراج ناپیوسته با محدودیت دامنه نوسان،یعنی چی؟

    • با سلام
      منظور همان پیش گشایش سهمه

  • سلام سیگنال میگم منظور از متوقف در نماد ثامید برای عرضه اولیه چیه

  • سلام چگونه میتوان سود مجمع را از طریق سجام دریافت کرد

    • سلام، در صورتی که شرکت تصمیم بگیره سود خودشو از طریق سجام واریز کنه این کار به صورت خودکار انجام میشه و نیازی نیست شما کار خاصی انجام بدید، اگر هم این تصمیم گرفته نشده باشه، مجبورید به روش اعلام شده توسط شرکت اقدام کنید و امکان تغییر اون وجود نداره

  • سلام ثبهساز عرضه اولیه یه ماهه اس چطور منفی شده؟ صف خریده یا منفی؟ از کجا تشخیص بدم؟

    • سلام، صف خرید این عرضه اولیه چند روزی هست که از بین رفته و در حال حاضر قیمت اون در حال نوسان است

  • سلام خسته نباشید.من دیروز سفارش آفلاین دادم و۱۲۰۰سهم خریدم ولی تو آساتریدر هیچی نشون نمیده میشه یکم راهنمایی کنین ازکجا بفهمم خریدم وکجا نشون میده؟

    • سلام، برای ثبت عرضه اولیه معمولا حداکثر سقف سفارش گذاری باید رعایت شود، عرضه اولیه ها پس از تخصیص و بعد از روز عرضه اولیه در پورتفو قابل مشاهده هستند

  • توی این بازار خونی فقط برنامه شما دلگرممون کرده. خدا انشالله خیر بهتون بده که اینقدر بفکر سهامداران هستین. کاش مسؤلین یکم از شما یاد میگرفتن

  • سلام
    از سیگنال دوتا سوال دارم
    چطور باید برای فرزند خودم کد بورسی بگیرم؟
    آیا من میتوانم سهام فرزندم رابه حساب خودم انتقال بدم؟ مثلا عرضه اولیه رو ؟

    • سلام، ثبت اخذ کد بورسی برای کودکان محدودیتی ندارد اما معمولاً امکان دسترسی به سامانه آنلاین مقدور نمی باشد و باید سفارشات آفلاین ثبت شود . جابجایی سهام بین پرتفوی دو نفر مختلف امکان پذیر نیست می توان جداگانه سهام را در یک پورتفو فروخت و در پورتفوی دیگر سفارش خرید ثبت نمود

  • با سلام و خسته نباشید به تیم خوب سیگنال، میشه در مورد حق تقدم سهم یه توضیحی بدین، ممنون.

  • سلام وقت بخیر عرض اولیه ثامید از چه ساعتی شروع مبشود؟

    • سلام، ساعت ثبت سفارش هر عرضه اولیه در همان روز عرضه توسط ناظر بازار اطلاع رسانی می شود

  • این عرضه اولیم نصفشو میدن مثل بپیوند

  • سلام چطور میتونم سفارش عرض اولیه ثامیدو ثبت کنم وخریدانجام بشه ممنونم.

    • سلام، برای انجام معاملات در بورس پس از ثبت نام در کارگزاری و اخذ کد آنلاین می توانیدمعاملات خود را ثبت نمایید

  • به نظر شما عرضه اولیه ثامید بخرم تاعید چقدر سود میکنم

  • باتشکر از اطلاع رسانی شما
    انشاا… این از کی صف فروش میشه … 😄😄😄😄

  • سلام سیگنال.یه سوال داشتم.این که ناظر نوشته توقف نماد ثا امید یعنی چی؟یعنی فردا نخواهد بود؟
    یه سوال دیگه هم داشتم تو عرض اولیه از کجا بفهمیم صف خرید شروع شده؟

    • سلام، این پیام ناظر احتمالا به صورت خودکار ارسال شده و موضوعیت نداره، در مورد صف خرید هم در صورتی که تعداد زیادی درخواست خرید دیدید و هیچ سفارش فروشی نبود به معنای تشکیل صف خرید هست