با حمله روسیه به اوکراین، قیمت نفت 4 درصد افزایش یافت. قیمت برنت برای اولین بار از سال 2014 به 100 دلار رسید

با حمله روسیه به اوکراین، قیمت نفت 4 درصد افزایش یافت. قیمت برنت برای اولین بار از سال 2014 به 100 دلار رسید

حمله روسیه به شرق اوکراین قیمت نفت خام آمریکا را به 96.46 دلار رساند. قیمت نف برنت دریای شمال نیز پس از رشد حدودا 5 درصدی به 101.38 دلار در هر بشکه رسید. تاثیر حملات روسیه به کشور اوکراین بر بازار کامودیتی به همین‌جا ختم نمی‌شود و با توجه به خط صادرات گاز روسیه به اکراین و شروع جنگ بین این دو کشور قیمت گاز طبیعی نیز در بازارهای جهانی رشد 4.7 درصدی را تجربه کرد.

طلای نقطه ای که به طور سنتی به عنوان دارایی امن تلقی می شد، 1.82 درصد افزایش یافت و آخرین بار طلا با قیمت 1942.26 دلار معامله شد.

به گزارش ان بی سی نیوز، صدای انفجار در کیف پایتخت اوکراین شنیده شد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد اواخر روز چهارشنبه در حالی در نیویورک تشکیل جلسه داد که نمایندگان کشورهای عضو از پوتین خواستند به اوکراین حمله نکند.

رویترز گزارش داد، پوتین به سایر کشورها هشدار داد که اگر تلاشی برای مداخله در اقدام روسیه صورت گیرد، «عواقبی که آنها هرگز ندیده‌اند» در پی خواهد داشت.

رصد لحظه‌ای و تحلیل روند روزانه بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

گلدمن ساکس در گزارشی در روز چهارشنبه در مورد تشدید تنش ها در اوکراین گفت که تأثیر آن بر قیمت انرژی باید محدود شود.

تحلیلگران بانک وال استریت می‌گویند: «در حالی که اروپا سهم بزرگی از مصرف گاز طبیعی خود را از روسیه وارد می‌کند، ایالات متحده یک صادرکننده خالص گاز طبیعی است و هر گونه اثر سرریز بر قیمت گاز آمریکا باید کم باشد».

استراتژیست‌های کالاهای ما نیز انتظار دارند که تأثیری جزئی بر قیمت نفت داشته باشد، اگرچه آنها ریسک‌ها را به سمت بالا می‌بینند زیرا بازار نفت در حال حاضر در مضیقه است.

منبع:  CNBC  

برای مشاهده آخرین اخبار کامودیتی می‌توانید اپلیکیشن سیگنال را نصب نموده و وارد کاشی کالا و انرژی شوید.