اطلاعاتی در مورد شرکت سرمایه گذاری کوثر با نماد “زکوثر”

اطلاعاتی در مورد شرکت سرمایه گذاری کوثر با نماد “زکوثر”
خلاصه اخبار

شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر در سال 1362 به نام “شرکت تصویران” تاسیس گردید. در سال 1381 نام شرکت به ” شرکت سرمایه گذاری کوثر” تغییر یافت.

در سال 1397 شخصیت حقوقی شرکت از “سهامی خاص” به “سهامی عام” تغییر یافت و در 28 بهمن ماه سال جاری نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شد.

شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر به عنوان یک شرکت مادر عمل می کند و دارای شرکت های فرعی مختلف است. این شرکت، خود یکی از واحدهای فرعی “سازمان اقتصادی کوثر” می باشد.

موضوع فعالیت اصلی این شرکت به شرح ذیل است:

“سرمایه گذاری، مشارکت و تامین منابع مالی در شرکت ها و موسسات، مجتمع ها و طرح های تولیدی کشاورزی، دامپروری، مرغداری، پرورش و صید آبزیان، خوراک دام و طیور، صنایع تولید فرآوری مواد اولیه، محصولات واسطه ای و نهایی و وابسته، دارو، واکسن و مکمل و همچنین ساخت و تولید تجهیزات مرتبط با کلیه فعالیت های فوق”

از تعداد کل 2,750,000,000 برگ سهم این شرکت، 98.5 درصد تحت مالکیت سازمان اقتصادی کوثر بعنوان سهامدار عمده شرکت قرار دارد.

شرکت های تابعه شرکت سرمایه گذاری کوثر مطابق با آخرین صورت های مالی حسابرسی شده شرکت مربوط به شش ماهه منتهی به 1398/06/31 از قرار زیر است:

اطلاعاتی در مورد شرکت سرمایه گذاری کوثر با نماد "زکوثر"

سبد سرمایه گذاری کشاورزی کوثر

سبد سرمایه گذاری کشاورزی کوثر در 7 حوزه کسب و کاری محصولات خود را به مشتریان ارائه می کند که به شرح زیر تقسیم بندی شده است :

  1. مرغ گوشتی
  2. مرغ تخمگذار
  3. آبزی پروری
  4. دام سنگین
  5. دام سبک
  6. خوراک دام
  7. گلخانه

حوزه مرغ گوشتی

حوزه کسب و کار مرغ گوشتی در شرکت سرمایه گذاری کوثر یکی از قدیمی ترین حوزه های کسب و کار این شرکت می باشد. این شرکت سهم بالای 70 درصدی را با سه شرکت “زربال”، “ماهان” و “مرغ مادر دیزباد” که به تولید جوجه یک روزه گوشتی اشتغال دارند، در بازار کشور ایفا می کند.

حوزه مرغ تخم گذار

دیگر حوزه کسب و کار این شرکت، حوزه مرغ تخم گذار می باشد. شرکت “مرغک” را در حال حاضر می توان به عنوان شرکت تخصصی حوزه مرغ تخمگذار در مجموعه شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر نام برد.

حوزه دام سنگین (گاو شیری)

شرکت کشت و صنعت شریف آباد و شرکت کشت و صنعت اشراق در این حوزه فعالیت دارند.

آبزی پروری

شرکت آبزی اکسیر کوثر با تکمیل زنجیره تولید از تخم چشم زده تا ماهی پرواری در این حوزه فعالیت می کند.

قیمت گذاری محصولات شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر معمولابر اساس تقاضای بازار، بر اساس قیمت تمام شده محصول و قیمت گذاری بر اساس رقابتدر تولید و فروش صورت می گیرد.

صورت سود و زیان شرکت سرمایه گذاری کوثر

صورت سود و زیان شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده دو سال مالی اخیر از قرار زیر می باشد:

اطلاعاتی در مورد شرکت سرمایه گذاری کوثر با نماد "زکوثر"

گردش حساب سود (زیان) انباشته این شرکت به شرح جدول زیر است:

اطلاعاتی در مورد شرکت سرمایه گذاری کوثر با نماد "زکوثر"

همانطور که در جداول فوق نمایان است، سود خالص دوره 9 ماهه منتهی به 30 آذر سال جاری به نسبت دوره 12 ماهه سال قبل، کاهش 78 درصدی داشته است و سود انباشته دوره 9 ماهه سال جاری(حسابرسی نشده) از سود انباشته حسابرسی شده دوره 12 ماهه سال قبل، کاهش 48 درصدی دارد.

سهام شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر با نماد “زکوثر” امروز چهارشنبه برای اولین بار به عموم مردم عرضه می شود، شما می توانید گزارش عرضه اولیه این نماد را اینجا ملاحضه کنید. ساعت ثبت سفارش این عرضه اولیه توسط ناظر اعلام خواهد شد اما به نظر می رسد از ساعت 10:15 تا 13:15 باشد.

جهت رصد لحظه ای عرضه اولیه های قبلی می توانید کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) را دنبال کنید.

برای اطلاع از عرضه اولیه های جدید، آخرین نسخه اپلیکیشن سیگنال را دانلود و با مراجعه به بخش عرضه اولیه در قسمت سهام نوتیفیکیشن مربوط به آن را فعال کنید.