دانلود اپلیکیشن
زمان
12:30:35
بعدازظهر
تاریخ
یکشنبه
6 مهر 1399

در این گزارش برخی نمادهایی که حجم های نسبتا بالایی در مقایسه با 30 روز گذشته معامله شده اند و قدرت خریدار به فروشنده آنها مناسب است و تحرکاتی در تابلوی معاملاتی آنها مشاهده شده است، معرفی می شود و شما می توانید در روزهای آتی این نمادها را بررسی کنید. نمادهای معرفی شده به هیچ وجه سیگنال خرید و فروش نیست و صرفا برای بررسی بیشتر ارایه شده است.

می توانید گزارش بازار سهام را هر روز در کانال سیگنال به آدرس signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مشاهده کنید.

ردیف نماد مقایسه با حجم 30 روز قدرت خریدار به فروشنده
1 شفا 3.55 1.25
2 کلوند 3.50 1.38
3 ونفت 4.77 0.86

1. شفا : سرمایه گذاری شفادارو با نماد شفا در بازار دوم بورس و گروه محصولات دارویی قرار دارد. در حالی که اکثر نمادهایی دارویی امروز منفی بودند، این نماد در درصدهای مثبت و با صف خرید به کار خود پایان داد و مقاومت قبلی در محدوده 1700 تومان را شکست.

3 سهم برگزیده بازار سرمایه (شنبه 12 بهمن ماه 98)
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

2. کلوند : کاشی الوند با نماد کلوند در بازار دوم بورس و گروه کاشی و سرامیک قرار دارد. بعد از شکست مقاومت 1300 تومان و خط میانی کانال حجم های سنگینی امروز در این نماد معامله شده است.

3 سهم برگزیده بازار سرمایه (شنبه 12 بهمن ماه 98)
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

3. ونفت : سرمایه گذاری صنعت نفت با نماد ونفت در گروه فرآورده های نفتی و بازار اول بورس قرار دارد. بعد از گذر از محدوده مقاومتی مهم 1000 تومان، حجم های سنگینی در این نماد معامله شده است.

3 سهم برگزیده بازار سرمایه (شنبه 12 بهمن ماه 98)
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از بورس پرس،

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پایان معاملات امروز، نماد شرکت های پلی پروپیلن جم، داروسازی زهراوی و کاشی الوند برای برگزاری مجمع سالانه متوقف می شود.

براین اساس، “جم پیلن، دزهراوی، کلوند” دوشنبه هفته جاری برای تصوب صورت های مالی منتهی به اسفند گذشته تصمیم گیری می کنند.

همچنین امروز دوره پذیره نویسی سهام حق تقدم دو شرکت پاکشو و بیمه دانا به پایان می رسد. “پاکشو، دانا” با اخذ مجوز افزایش سرمایه 100 و 167 درصدی در مجمع فوق العاده 24 و 25 اسفند ماه، اقدام به تامین مالی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی کرده اند.

بنابراین گزارش، در جریان معاملات چهارشنبه پلی پروپیلن جم و کاشی الوند با افت 2.7 و 1.8 درصدی،پاکشو با رشد 1.9 درصدی قیمت، داروسازی زهراوی و بیمه دانا با افت 3.6 و 4.1 درصدی و صف فروش روبرو شدند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام،

مدیرعامل کاشی الوند تمرکز بر افزایش کیفیت در کنار طراحی و تولید محصولات جدید و با ارزش‌افزوده بالا را ازدلایل اصلی حفظ بازار فروش محصولات این شرکت عنوان کرد.

به گزارش رادیو سهام، مهدی فکری در بازدید خبرنگاران از این کارخانه ضمن اشاره به تولید محصولات جدید این شرکت در سایزهای خاص گفت: کاشی الوند در آبان ماه با فروش 734 هزار مترمربع کاشی‌های دیوار، کف، پرسلان مات، براق و فول پلیش در سایز‌های مختلف رکورد 5 ماه قبل از این ماه را در مقدار و ارزش فروش شکست و توانست 20 میلیارد و 700 میلیون تومان درآمد حاصل از فروش داشته باشد. همچنین این روند در آذر ماه نیز ادامه یافت و فروش یک میلیون و 4 هزار مترمربع انواع کاشی در آذر ماه محقق شد. وی با اشاره به اینکه بعد از ثبت رکورد در آبان ماه پیش‌بینی افت فروش وجود داشت، افزود: نه‌تنها این امر در آذر ماه صورت نگرفت بلکه در عملکرد دی ماه نیز همچنان فروش 837 هزار مترمربع انواع کاشی با ارزش 24 میلیارد و 400 میلیون تومان ثبت شد. وی این رکوردشکنی در فروش را حاصل تمرکز و تاکید کاشی الوند بر افزایش کیفیت عنوان کرد و افزود: کاشی الوند در مقطعی به‌دلیل عملکرد نامناسب بخشی از بازار را ازدست داد اما با تاکید بر افزایش کیفیت و تولید محصولات جدید شاهد اقبال دوباره بازار به کاشی الوند هستیم.

مدیرعامل کاشی الوند در ادامه از تحقق 435 ریال سود به ازای هر سهم این شرکت طی دوره 9 ماهه خبر داد و افزود: سود خالص کاشی الوند در این دوره 9 ماهه 17 میلیارد و 300 میلیون تومان بود و پیش‌بینی ما این است که با وجود رکود در صنعت ساختمان شرکت با کسب 22 میلیارد تومان سود خالص بتواند بودجه پیش‌بینی شده را محقق کند. وی با اشاره به وجود 147 شرکت در صنعت کاشی و سرامیک کشور گفت: سالانه در کشور حدود 300 تا 400 میلیون مترمربع کاشی و سرامیک تولید می‌شود و کاشی الوند با 7 میلیون ظرفیت تولید سهم دو درصدی از بازار این صنعت را در اختیاردارد که نشان می‌دهد با این تعداد شرکت توانستیم سهم مناسبی را داشته باشیم؛ این درحالی است که مشکل اصلی در صنعت کاشی و سرامیک فروش و کسب سهم بازار است اما ما توانستیم با وجود رکود در صنعت ساختمان در سال‌جاری با افزایش کیفیت و نیز تولید محصولات جدید سطح فروش خود را افزایش دهیم.

مدیرعامل کاشی الوند با بیان اینکه اعتقاد داریم تنها راه رقابت در این صنعت افزایش کیفیت است، ادامه داد: در کاشی الوند در کنار جهش کیفی شاهد تولید محصولات جدید طی چند ماه اخیر بودیم. با توجه به اینکه صنعت کاشی و سرامیک مدام درحال به‌روزرسانی است و سلایق مصرف‌کنندگان آن تغییر می‌کند، ممکن است محصولات سال گذشته از نظر طرح و ابعاد در بازار امروز موردپسند مشتریان نباشد.

بنابراین شرکت‌هایی می‌توانند در این بازار رقابت کنند که در کنار کیفیت، ایده‌ها و طرح‌های به‌روز داشته باشند. فکری با اشاره به اینکه به سمت تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالا و «لاکچری» حرکت کردیم، افزود: در سه ماه اخیر موفق شدیم انواع سرامیک 100 در 100 را به بازار عرضه کنیم که فقط یک شرکت داخلی دیگر این سایز را تولید می‌کند زیرا تولید این محصول به لحاظ فنی ملاحظاتی دارد. این محصول ارزش‌افزوده بالایی دارد که هم در داخل و هم در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مورد اقبال قرار دارد به‌طوری‌که توانستیم با این برنامه‌ریزی از شهریور ماه تاکنون در بازار صادراتی نیز موفق باشیم و طی این مدت یک میلیون و 300 هزار دلار صادرات داشته‌ایم.

مدیرعامل کاشی الوند افزود: استراتژی ما این است که 30 درصد محصولات شرکت را صادرکنیم که معادل 2 تا 5/ 2 میلیون مترمربع است. این درحالی است که امسال تاکنون 450 هزار مترمربع صادرات داشته‌ایم که قطعا تا پایان سال افزایش خواهد یافت. وی با اشاره به تولید سایز 100 در 100 در کنار سایز80 در 80 افزود: الوند با تولید این محصول جدید جایگاه خود را احیا کرد، ضمن اینکه افزایش نرخ ارز را برای صادرات به فرصت تبدیل کرده‌ایم زیرا با افزایش کیفیت درحال‌حاضر قیمت محصولات ما در مقایسه با ترکیه، هند و چین رقابتی‌تر و مناسب‌تر است و به شرطی که کیفیت مناسب را داشته باشیم می‌توانیم در بازارهایی نظیر روسیه، سریلانکا و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس حضور موثرتری داشته باشیم.

 وی افزود: توافق‌نامه تجاری ایران و اتحادیه اوراسیا در مورد صادرات برخی اقلام از جمله کاشی و سرامیک با تعرفه ترجیحی یا صفر، حتما بر بازار کاشی و سرامیک اثرگذار خواهد بود، اما شرکت‌هایی که محصولات کاشی و سرامیک با کیفیت بالا و طراحی انحصاری تولید می‌کنند، بیشتر از این قضیه منتفع خواهند شد. به همین سبب محصولات کیفی کارخانه‌ها، شانس بیشتری برای ورود به بازار‌های صادراتی خواهند داشت. وی با اشاره به طرح توسعه شرکت افزود: شرکت طرح توسعه دارد و به منظور افزایش ظرفیت تولید انواع محصولات سایز 100 در 100 را در دست اقدام دارد که نیازمند تجهیز ماشین‌آلات و توسعه خط تولید است.

مدیرعامل شرکت کاشی و سرامیک الوند درخصوص برنامه افزایش سرمایه شرکت گفت: پیگیر برنامه افزایش سرمایه هستیم؛ ولی اجرای آن در گرو موافقت سهامدار عمده خواهد بود.یکی از محل‌های پیشنهادی شرکت، از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها است و با توجه به رشد ارزش دارایی‌های شرکت نسبت به ارزش دفتری، این افزایش سرمایه می‌تواند موثر و کارآمد باشد؛ اما تصمیم‌گیرنده اصلی در این زمینه، سهامدار عمده بوده و امیدواریم این برنامه مورد تایید آنها نیز قرار گیرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از دنیای اقتصاد،

شکست رکورد تولید و فروش در «کلوند»

مهدی فکری در بازدید خبرنگاران از این کارخانه ضمن اشاره به تولید محصولات جدید این شرکت در سایزهای خاص گفت: کاشی الوند در آبان ماه با فروش 734 هزار مترمربع کاشی‌های دیوار، کف، پرسلان مات، براق و فول پلیش در سایز‌های مختلف رکورد 5 ماه قبل از این ماه را در مقدار و ارزش فروش شکست و توانست 20 میلیارد و 700 میلیون تومان درآمد حاصل از فروش داشته باشد. همچنین این روند در آذر ماه نیز ادامه یافت و فروش یک میلیون و 4 هزار مترمربع انواع کاشی در آذر ماه محقق شد. وی با اشاره به اینکه بعد از ثبت رکورد در آبان ماه پیش‌بینی افت فروش وجود داشت، افزود: نه‌تنها این امر در آذر ماه صورت نگرفت بلکه در عملکرد دی ماه نیز همچنان فروش 837 هزار مترمربع انواع کاشی با ارزش 24 میلیارد و 400 میلیون تومان ثبت شد. وی این رکوردشکنی در فروش را حاصل تمرکز و تاکید کاشی الوند بر افزایش کیفیت عنوان کرد و افزود: کاشی الوند در مقطعی به‌دلیل عملکرد نامناسب بخشی از بازار را ازدست داد اما با تاکید بر افزایش کیفیت و تولید محصولات جدید شاهد اقبال دوباره بازار به کاشی الوند هستیم.

مدیرعامل کاشی الوند در ادامه از تحقق 435 ریال سود به ازای هر سهم این شرکت طی دوره 9 ماهه خبر داد و افزود: سود خالص کاشی الوند در این دوره 9 ماهه 17 میلیارد و 300 میلیون تومان بود و پیش‌بینی ما این است که با وجود رکود در صنعت ساختمان شرکت با کسب 22 میلیارد تومان سود خالص بتواند بودجه پیش‌بینی شده را محقق کند. وی با اشاره به وجود 147 شرکت در صنعت کاشی و سرامیک کشور گفت: سالانه در کشور حدود 300 تا 400 میلیون مترمربع کاشی و سرامیک تولید می‌شود و کاشی الوند با 7 میلیون ظرفیت تولید سهم دو درصدی از بازار این صنعت را در اختیاردارد که نشان می‌دهد با این تعداد شرکت توانستیم سهم مناسبی را داشته باشیم؛ این درحالی است که مشکل اصلی در صنعت کاشی و سرامیک فروش و کسب سهم بازار است اما ما توانستیم با وجود رکود در صنعت ساختمان در سال‌جاری با افزایش کیفیت و نیز تولید محصولات جدید سطح فروش خود را افزایش دهیم.

مدیرعامل کاشی الوند با بیان اینکه اعتقاد داریم تنها راه رقابت در این صنعت افزایش کیفیت است، ادامه داد: در کاشی الوند در کنار جهش کیفی شاهد تولید محصولات جدید طی چند ماه اخیر بودیم. با توجه به اینکه صنعت کاشی و سرامیک مدام درحال به‌روزرسانی است و سلایق مصرف‌کنندگان آن تغییر می‌کند، ممکن است محصولات سال گذشته از نظر طرح و ابعاد در بازار امروز موردپسند مشتریان نباشد.  

بنابراین شرکت‌هایی می‌توانند در این بازار رقابت کنند که در کنار کیفیت، ایده‌ها و طرح‌های به‌روز داشته باشند. فکری با اشاره به اینکه به سمت تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالا و «لاکچری» حرکت کردیم، افزود: در سه ماه اخیر موفق شدیم انواع سرامیک 100 در 100 را به بازار عرضه کنیم که فقط یک شرکت داخلی دیگر این سایز را تولید می‌کند زیرا تولید این محصول به لحاظ فنی ملاحظاتی دارد. این محصول ارزش‌افزوده بالایی دارد که هم در داخل و هم در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مورد اقبال قرار دارد به‌طوری‌که توانستیم با این برنامه‌ریزی از شهریور ماه تاکنون در بازار صادراتی نیز موفق باشیم و طی این مدت یک میلیون و 300 هزار دلار صادرات داشته‌ایم.

 

مدیرعامل کاشی الوند افزود: استراتژی ما این است که 30 درصد محصولات شرکت را صادرکنیم که معادل 2 تا 5/ 2 میلیون مترمربع است. این درحالی است که امسال تاکنون 450 هزار مترمربع صادرات داشته‌ایم که قطعا تا پایان سال افزایش خواهد یافت. وی با اشاره به تولید سایز 100 در 100 در کنار سایز80 در 80 افزود: الوند با تولید این محصول جدید جایگاه خود را احیا کرد، ضمن اینکه افزایش نرخ ارز را برای صادرات به فرصت تبدیل کرده‌ایم زیرا با افزایش کیفیت درحال‌حاضر قیمت محصولات ما در مقایسه با ترکیه، هند و چین رقابتی‌تر و مناسب‌تر است و به شرطی که کیفیت مناسب را داشته باشیم می‌توانیم در بازارهایی نظیر روسیه، سریلانکا و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس حضور موثرتری داشته باشیم.

 وی افزود: توافق‌نامه تجاری ایران و اتحادیه اوراسیا در مورد صادرات برخی اقلام از جمله کاشی و سرامیک با تعرفه ترجیحی یا صفر، حتما بر بازار کاشی و سرامیک اثرگذار خواهد بود، اما شرکت‌هایی که محصولات کاشی و سرامیک با کیفیت بالا و طراحی انحصاری تولید می‌کنند، بیشتر از این قضیه منتفع خواهند شد. به همین سبب محصولات کیفی کارخانه‌ها، شانس بیشتری برای ورود به بازار‌های صادراتی خواهند داشت. وی با اشاره به طرح توسعه شرکت افزود: شرکت طرح توسعه دارد و به منظور افزایش ظرفیت تولید انواع محصولات سایز 100 در 100 را در دست اقدام دارد که نیازمند تجهیز ماشین‌آلات و توسعه خط تولید است.

مدیرعامل شرکت کاشی و سرامیک الوند درخصوص برنامه افزایش سرمایه شرکت گفت: پیگیر برنامه افزایش سرمایه هستیم؛ ولی اجرای آن در گرو موافقت سهامدار عمده خواهد بود.یکی از محل‌های پیشنهادی شرکت، از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها است و با توجه به رشد ارزش دارایی‌های شرکت نسبت به ارزش دفتری، این افزایش سرمایه می‌تواند موثر و کارآمد باشد؛ اما تصمیم‌گیرنده اصلی در این زمینه، سهامدار عمده بوده و امیدواریم این برنامه مورد تایید آنها نیز قرار گیرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از دنیای اقتصاد،

به گزارش روابط‌عمومی شرکت کاشی الوند، مهدی فکری با بیان این مطلب افزود: شرکت کاشی و سرامیک الوند به‌تازگی محصولات جدید خود را با کیفیت بسیار بالا، به تولید انبوه رسانده است که این محصولات شامل کاشی‌های دیوار، کف، پرسلان مات، براق و فول پلیش در سایز‌های مختلف است. محصولات جدید، محصولاتی استراتژیک و با ارزش افزوده بالا هستند که تاثیر مثبتی هم بر سودآوری «کلوند» بر جای خواهند گذاشت.

فکری در ادامه با اشاره به ثبت رکورد جدیدی در فروش این شرکت در آبان ماه، گفت: فروش آبان ماه شرکت چه به لحاظ مقداری و چه ریالی، رشد قابل‌توجهی نسبت به ماه‌های قبل داشته و در آبان ماه 98، فروش 734 هزار مترمربع انواع کاشی و سرامیک به ارزش تقریبی20 میلیارد و 700 میلیون تومان، تحقق یافته است.این روند در آذرماه هم تداوم یافت و کاشی الوند در آذر ماه امسال با فروش بالغ بر یک میلیون مترمربع محصول، به ارزش 30 میلیارد و 700 میلیون تومان، رکوردی در صنعت کاشی و سرامیک ثبت کرد. وی با بیان اینکه ظرفیت تولید شرکت بالغ بر 7 میلیون مترمربع در سال است، ادامه داد: با توجه به ارزش افزوده بالای محصولات جدید، به تداوم روند مثبت درآمد و به‌تبع آن سودآوری شرکت، خوش‌بین هستیم. نکته اینجاست مادامی که محصولات با متراژ بالا مثلا 100درصد تولید می‌شود، مقدار تولید کاهش خواهد داشت، اما ارزش افزوده محصولات تولیدی بیشتر بوده و نتیجه این اقدام بر سودآوری شرکت، قطعا مثبت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت کاشی و سرامیک الوند درخصوص برنامه افزایش سرمایه شرکت گفت: پیگیر برنامه افزایش سرمایه هستیم؛ ولی اجرای آن در گرو موافقت سهامدار عمده خواهد بود.یکی از محل‌های پیشنهادی شرکت، از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها است و با توجه به رشد ارزش دارایی‌های شرکت نسبت به ارزش دفتری، این افزایش سرمایه می‌تواند موثر و کارآمد باشد؛ اما تصمیم گیرنده اصلی در این زمینه، سهامدار عمده بوده و امیدواریم این برنامه مورد تایید آنها نیز قرار گیرد.

این فعال صنعت کاشی و سرامیک در رابطه با تاثیر اجرای طرح مسکن ملی و نیز توافق‌نامه تجاری ایران و اتحادیه اوراسیا بر بازار کاشی و سرامیک گفت: اجرای طرح مسکن ملی قطعا اتفاق خوشایندی است اما به‌نظر می‌رسد به لحاظ حجم واحد‌های احداث شده، این طرح کوچکتر از طرح مسکن مهر خواهد بود و به همین نسبت هم تاثیر اجرای این طرح بر تقاضای کاشی و سرامیک و سایر مصالح ساختمانی، کمتر خواهد بود.به هر حال اجرای این طرح بر تقاضای کاشی و سرامیک در سال آینده، اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: توافق‌نامه تجاری ایران و اتحادیه اوراسیا در مورد صادرات برخی اقلام از جمله کاشی و سرامیک با تعرفه ترجیحی یا صفر، حتما بر بازار کاشی و سرامیک اثرگذار خواهد بود، اما شرکت‌هایی که محصولات کاشی و سرامیک با کیفیت بالا تولید می‌کنند، بیشتر از این قضیه منتفع خواهند شد.  فکری تاکید کرد: در بازار‌های صادراتی به‌ویژه بازار‌های اروپایی، شرط ورود کاشی و سرامیک، طراحی انحصاری محصولات بوده و محصولاتی که طرح آنها کپی‌برداری شده باشد، امکان ورود به بازار‌های اروپایی را نخواهند داشت.به همین سبب محصولات کیفی کارخانجات تولیدی بزرگ و معتبر، شانس بیشتری برای ورود به بازار‌های صادراتی خواهند داشت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد،

 به گزارش پایگاه خبری با اقتصاد، شاخص گروه کاشی و سرامیک در یک سال گذشته رشد بیش از 650 درصدی را پشت سر گذاشته است و این گروه را می‌توان یکی از پربازده‌ترین‌ها در میان صنایع کوچک نام برد. 

در میان تمامی نمادهای این گروه عملکرد کحافظ در سال جاری بسیار قابل توجه بوده است و همان‌طور که در تغییرات یک ماهه نیز مشخص است بیشترین افزایش درآمد در بازه یک ماهه به نام این نماد ثبت شده است. 

 در میان شش نماد فعال این گروه کلوند با افت 30 درصدی درآمد روند کاهشی را در یک ماه طی کرده است. 

کاشی

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از بورس نیوز،

به گزارش بورس نیوز، روز گذشته سردار پر افتخار سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی به درجه رفیع شهادت نائل شد. این اتفاق، بازتاب های زیادی هم در داخل کشور و هم مجامع بین المللی داشته است. با توجه به واکنش فوری بازار جهانی نفت و طلا به این اتفاق، انتظار می رود بازار سرمایه هم تحت تاثیر قرار بگیرد. این در حالی است که زمزمه هایی از جلسه برخی مدیران بورسی در مورد حمایت از بازار در معاملات روز شنبه مطرح شده و شاهین چراغی عضو شورای عالی بورس هم در فضای مجازی اعلام کرده حمایت فعالان بازار سرمایه از این بازار، ادای دین به سردار شهید است.

 

اردشیر پشنگ پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص شهادت سردار قاسم سلیمانی بیان کرد: سردار قاسم سلیمانی، بی بدیل ترین فرمانده نظامی ایران پس از انقلاب بودند و در 3 دهه اخیر چهره شاخص تدوین سیاست های خارجی منطقه ای ایران و خاورمیانه محسوب می شدند. شهادت ایشان، رویداد فوق العاده با اهمیتی برای ایران بوده و اثرات و پیامدهای خاص خود را هم خواهد داشت. ضمن اینکه تا کنون هیچ یک از رییس جمهورهای کشور آمریکا، این چنین فرمان ترور یک مقام ارشد نظامی در یک دولت رسمی و قانونی را صادر نکرده بودند و اگر چه بعضی سایت ها و تحلیلگران آمریکایی صدور فرمان ترور ایشان را با صدور فرمان ترور بن لادن و ابوبکر البغدادی مقایسه کرده بودند، ولی سردار شهید قاسم سلیمانی چهره ای کاملا متفاوت بوده اند و ترور ایشان بدون شک در سیاست های خارجی ایران (و تا حدی هم سیاست های داخلی ایران) تاثیرگذار خواهد بود.

پشنگ در رابطه با واکنش ایران به این اتفاق گفت: با توجه به رویه رفتاری ایران طی 4 دهه اخیر، بعید است که ایران اقدام به یک واکنش فوری و احساسی دست بزند؛ چرا که شرایط منطقه هم بسیار حساس است. مقامات «ایران» می دانند که کوچکترین حرکت اشتباه ممکن است خطر شروع یک جنگ را در منطقه ایجاد کند و «جنگ»، اتفاقی است که نه ایران به دنبال آن است و نه سایر بازیگران منطقه و نه حتی دولت آمریکا! بنابراین تصور می کنم ایران به نوعی خویشتن داری خواهد کرد؛ اما واکنش به این اقدام آمریکا را در هم در موعد لازم نشان خواهد داد. به هر حال طول تماس نیروهای آمریکایی با نیروهای ایرانی بسیار گسترده است و از یمن تا لبنان را شامل می شود. نیروهای نیابتی مختلف نیز در منطقه حضور دارند و با توجه به جایگاه سردار شهید قاسم سلیمانی، این حرکت آمریکا بی پاسخ نخواهد ماند. اما این به معنای یک اقدام احساسی و تنش زا نیست و به رغم آنکه در بیانیه های رهبر معظم انقلاب و سایر مقامات کشوری، وعده انتقام داده شده، اما خویشتن داری ایران در سیاست خارجی احتمالا ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اعلام خبر ترور و شهادت سردار سلیمانی، حتی بسیاری از رهبران جمهوری خواه و دموکرات آمریکا را شوکه کرد؛ چرا که صدور دستور ترور یک مقام رسمی یک دولت رسمی و قانونی، و بعد از آن هم قبول مسوولیت ترور به صورت آشکار، تصمیم غیر متعارفی بود که سابقه نداشته و این غافلگیری نشان می دهد که این اقدام ترامپ، یک نوع اعلام غیر رسمی جنگ به ایران بوده است.

این کارشناس روابط بین‌المللی در مورد تاثیر این ترور بر بازارهای مالی ایران و نیز قیمت جهانی نفت اظهار کرد: با توجه به سطح تنش ها در منطقه و نیز جایگاه سردار سلیمانی در سیاست های خارجی منطقه، این اتفاق حتما آثاری خواهد داشت. ضمن اینکه در چند ساعت گذشته، خبر شهادت ایشان سرتیتر اکثر رسانه های بین‌المللی شده و بازار نفت هم تحت تاثیر این خبر، قرار گرفت. قطعا بازارهای مالی تحت تاثیر این اتفاق قرار خواهند گرفت. اما وضعیت میان مدت بستگی به واکنش ایران و مدیریت شرایط بعدی خواهد داشت. همان طور که گفته شد منطقه خاورمیانه همچون انبار باروت بوده و ترور سردار سلیمانی، این انبار باروت را برای انفجار آماده تر کرده و واکنش هر یک از طرفین، وضعیت پیش بینی نشده ای ایجاد خواهد کرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از بورس نیوز،

جذابیت بورس و رشد شاخص

نادرجزایری مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در خصوص روند صعودی شاخص و ارزیابی آن به بورس‌نیوز گفت: بازارسرمایه ثابت کرده که در فضای اقتصادی کنونی تنها محیطی در فضای کسب‌و‌کاری بوده که می‌تواند جذب نقدینگی و پول‌های سرگردان در بین بازارها را جذب کند.

وی ادامه داد: این بازار توانسته شرایط خوبی را از نظر سوددهیبرای سهامدارانی که وارد بازار شده اند ایجاد کند.

این فعال بازارسرمایه تاکید کرد: بورس در چند ماه اخیر شرایط سوددهی را برای افراد ایجاد کرده و به همین خاطر جذابیت ایجاد کرده، بعضی از سهم ها و شرکت ها ممکن هست حباب باشند اما؛ حجم معاملات کل شاخص افزایش پیدا کرده و با اقبال عمومی مواجه شده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از بورس نیوز،

80 درصد شرکت ها حباب ساز نیستند

حامد فلاح جوشقانی مدیرعامل کارگزاری بانک سینا در رابطه با وضعیت شاخص به بورس‌نیوز اظهار کرد: رشد شاخص طی یک ماه گذشته ناشی از افزایش قیمت در برخی صنایع بوده و این رشد قیمت‌ها از ارزش ذاتی آن‌ها بالاتر هست.

وی ادامه داد: برخی از شرکت‌ها با توجه به قیمت‌گذاری که دارند، 70درصد سهم‌شان معامله می‌شود اما؛ این رشد جامع نیست.

این فعال بازار سرمایه افزود: رشد حبابی به طور کلی در 80درصد صنایع و شرکت‌ها وجود ندارد و بسیاری از شرکت‌ها بنابر تورمی که وجود دارد و افزایش نرخ ارز، سودآوری داشتند و نسبت قیمت به سودشان بالا نیست.

فلاح جوشقانی تاکید کرد: صنایع فلزی، پتروشیمی و پالایشی علی رقم افزایش قیمت، حباب نیستند و نسبت قیمت به سودشان منطقی و معقول هست و جای رشد نیز دارد.

وی در ادامه گفت: شرکت‌های کوچکی هستند که در جو مثبت بازار ارزشمند نیستند واگر با افزایش تقاضا مواجه شوند خیلی راحت افزایش قیمت پیدا می‌کنند.

مدیرعامل کارگزاری بانک سینا تصریح کرد: طی چند وقت گذشته بازار به دلیل افزایش سودآوری ناشی از سهام اسمی شرکت‌ها و به دلیل تغییر در ارزش جایگزینی و تغییرات شاخص قیمت در یک دهه گذشته بالا بوده و تجدید ارزیابی و ارزش جایگزینی این شرکت‌ها مطرح هست و به نظر نمی‌رسد این سهم‌ها نیز حبابی باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبیعی هست دربازار‌های جهانی نیز در اثر صعودی شدن شاخص، حباب ایجاد می‌شود و زمانی که نزولی می‌شود برخی شرکت‌ها اوور ولیو می‌شوند و در سهم‌های بزرگ حباب شکل نمی‌گیرد. موافق حبابی بودن بازار نیستم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از بورس نیوز،

به گزارش بورس نیوز، یکی از سهم‌های پر بازده بازار سرمایه در سال جاری، سهم شرکت کاشی و سرامیک الوند با نماد «کلوند» بوده است. با توجه به مستندات و گزارش ها، درآمد 9 ماهه ابتدای سال 98 این شرکت نسبت به سال گذشته نشان دهنده رشد 40 درصدی می‌باشد. به همین جهت مصاحبه‌ای با مدیرعامل این شرکت انجام شده که چکیده آن را می‏خوانید.

مهدی فکری، مدیر عامل شرکت کاشی و سرامیک الوند در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت تولید و فروش شرکت بیان کرد: کیفیت محصولات این شرکت در 4 ماه اخیر، رشد چشمگیری داشته و محصولات با بهترین کیفیت ممکن تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شوند. ضمن اینکه کلیه محصولات این شرکت از طراحی انحصاری برخوردار بوده که امتیاز مهمی برای صادرات محسوب می‌شود.

عرضه  محصولات جدید به بازار

وی اضافه کرد: شرکت کاشی و سرامیک الوند به تازگی محصولات جدید خود را با کیفیت بسیار بالا، به تولید انبوه رسانده است. این محصولات شامل کاشی‏های دیوار، کف، پرسلان مات، براق و فول پلیش در سایز‌های مختلف از جمله 100*100 است.
مشابه این محصولات علاوه بر شرکت کاشی الوند توسط شرکت‌های معدودی تولید می‌شود که البته معتقدیم محصولات تولیدی در شرکت کاشی الوند هم به لحاظ کیفی و هم قیمتی، بر محصولات سایر رقبا برتری نسبی دارد. محصولات جدید، محصولاتی استراتژیک با ارزش افزوده بالاست که قطعا اثر مثبتی هم بر سودآوری «کلوند» بر جای خواهد گذاشت.

رکورد فروش

مهدی فکری در ادامه ضمن اشاره به ثبت رکورد جدیدی در فروش این شرکت در آبان ماه، گفت: فروش آبان ماه شرکت چه به لحاظ مقداری و چه ریالی، رشد قابل توجهی نسبت به ماه‌های قبل داشته و در آبان ماه 98، فروش 734 هزار متر مربع انواع کاشی و سرامیک به ارزش تقریبی20 میلیارد و 700 میلیون تومان، تحقق یافته است.

این روند در آذرماه هم تداوم یافت و کاشی الوند در آذر ماه امسال با فروش بالغ بر یک میلیون متر مربع محصول، به ارزش 30 میلیارد و 700 میلیون تومان، رکوردی کم نظیر در صنعت کاشی و سرامیک ثبت کرد.

وی ادامه داد: تکرار فروش یک میلیون متر مربع محصول در هر ماه، لزومی ندارد؛ چرا که ظرفیت تولید شرکت بالغ بر 7 میلیون متر مربع در سال است.
با این حال با توجه به ارزش افزوده بالای محصولات جدید، به تداوم روند مثبت درآمد و به تبع آن سودآوری شرکت، خوش‌بین هستیم.
نکته اینجاست مادامی که محصولات با متراژ بالا مثلا 100درصد تولید می‌شود، مقدار تولید کاهش خواهد داشت، اما ارزش افزوده محصولات تولیدی بیشتر بوده و نتیجه این اقدام بر سودآوری شرکت، قطعا مثبت خواهد بود.

وضعیت صادرات

وی در رابطه با وضعیت صادرات اظهار کرد: محصولات شرکت کاشی الوند به بازار‌های اروپایی و غیر اروپایی صادر می‌گردد.

برنامه افزایش سرمایه

مهدی فکری در پاسخ به این سوال که «آیا شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه دارد» گفت: شرکت، پیگیر برنامه افزایش سرمایه هست؛ ولی اجرای آن در گرو موافقت سهامدار عمده خواهد بود.

یکی از محل‌های پیشنهادی شرکت، از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها است و با توجه به رشد ارزش دارایی‌های شرکت نسبت به ارزش دفتری، این افزایش سرمایه می‌تواند موثر و کارآمد باشد؛ اما تصمیم گیرنده اصلی در این زمینه، سهامدار عمده بوده و امیدواریم این برنامه مورد تایید آن‌ها نیز قرار گیرد.

تاثیر مثبت دو اتفاق بر بازار کاشی و سرامیک

این فعال صنعت کاشی و سرامیک در رابطه با تاثیر اجرای طرح مسکن ملی و نیز توافقنامه تجاری ایران و اتحادیه اوراسیا بر بازار کاشی و سرامیک گفت: اجرای طرح مسکن ملی قطعا اتفاق خوشایندی است اما؛ به نظر می‌رسد به لحاظ حجم واحد‌های احداث شده، این طرح کوچکتر از طرح مسکن مهر خواهد بود و به همین نسبت هم تاثیر اجرای این طرح بر تقاضای کاشی و سرامیک و سایر مصالح ساختمانی، کمتر خواهد بود.
به هر حال اجرای این طرح بر تقاضای کاشی و سرامیک در سال آینده، اثرگذار خواهد بود.

توافقنامه تجاری ایران و اتحادیه اوراسیا در مورد صادرات برخی اقلام از جمله کاشی و سرامیک با تعرفه ترجیحی یا صفر، حتما بر بازار کاشی و سرامیک اثرگذار خواهد بود، اما شرکت‌هایی که محصولات کاشی و سرامیک با کیفیت بالا تولید می‌کنند، بیشتر از این قضیه منتفع خواهند شد. در بازار‌های صادراتی به ویژه بازار‌های اروپایی، شرط ورود کاشی و سرامیک، طراحی انحصاری محصولات بوده و محصولاتی که طرح آن‌ها کپی برداری شده باشد، امکان ورود به بازار‌های اروپایی را نخواهند داشت.

به همین سبب محصولات کیفی کارخانجات تولیدی بزرگ و معتبر، شانس بیشتری برای ورود به بازار‌های صادراتی خواهند داشت. با این شرایط، بازار اوراسیا هم فرصت مناسبی برای صادرات کاشی و سرامیک با کیفیت این صنعت خواهد بود.
محصولات شرکت کاشی و سرامیک الوند نیز طراحی انحصاری داشته و قابلیت صادرات به بازار‌های اروپایی و غیر اروپایی را دارا است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.