دانلود اپلیکیشن
زمان
12:30:35
بعدازظهر
تاریخ
یکشنبه
6 مهر 1399

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

روز یکشنبه در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، تفاهم نامه‌ای بین شرکت بازآفرینی شهری به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی و شرکت توسعه گران عمران ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منعقد شد.   طبق این برنامه 21 هزار واحد مسکونی در 16 استان کشور ذیل برنامه تولید 50 هزار واحد احداث می‌شود.

مجید روستا، عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری در این خصوص گفت: در قالب این تفاهم نامه، شرکت بازآفرینی شهری 2 میلیون و 139 هزار مترمربع از زمین‌های در اختیار خود واقع در محدوده قانونی شهر ها را در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به منظور احداث مسکن برای اقشار کم درآمد قرار می دهد.

وی افزود: این اراضی سرمایه شرکت است که به  ساخت مسکن اختصاص می یابد و منابع حاصل از آن را در بافت های ناکارآمد هزینه می‌کنیم. به طور مثال یا ساکنین بافت را به این مناطق انتقال می دهیم و یا از طریق منافع این سرمایه گذاری، برنامه نوسازی و بهسازی بافت را پیش می بریم.

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه  تفاهم‌نامه با ستاد اجرایی به صورت epc  منعقد می‌شود که ستاد در راستای مسئولیت اجتماعی خود هیچ حق الزحمه ای دریافت نمی کند گفت: ما زمین، تسهیلات و پروانه را تامین می کنیم.   منابع در نظر گرفته شده برای هر واحد در تهران و سایر کلانشهرها بین 220 تا 250 میلیون تومان است که به صورت وام با نرخ سود 18 درصد و مدت بازپرداخت 120 ماهه از متقاضیان دریافت می شود.

روستا تصریح کرد: یکی از پروژه ها در قالب تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) احداث 5200 واحد در چابهار است.   البته در منطقه سیستان و بلوچستان 1000 واحد مسکونی نیز از سوی شرکت بازآفرینی و توسط بسیج سازندگی احداث خواهد شد که به زودی عملیات اجرایی آن شروع می شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

به گزارش خبرآنلاین،محمد اسلامی، به پیشرفت چشمگیر ساخت آزادراه های نیمه کاره در کشور اشاره کرد و گفت: در ابتدای دولت یازدهم 2100 کیلومتر آزادراه ساخته شده بود که هم اکنون این میزان توسعه طول آزادراه ها را به 3 هزار و 100 کیلومتر خواهیم رسیده است.

او به کنارگذر شرقی اصفهان اشاره کرد و گفت: این پروژه یک بخش از کریدور آزادراهی شمال به جنوب آزادراه تهران_ اصفهان است که به آزادراه اصفهان شیراز و نهایت به بوشهر متصل می‌شود و محور مرکزی این پروژه شمال-جنوب است.

اسلامی اظهار کرد: طول این آزادراه 100 کیلومتر است که 66 کیلومتر آن تا چند روز آینده افتتاح می شود و 34 کیلومتر باقیمانده هم تا پایان دولت دوازدهم تکمیل خواهد شد.

اسلامی بیان کرد: ساخت این آزادراه موجب می‌شود که زمان عبور از اصفهان 2 ساعت کاهش یابد و باعث حذف ترافیک های عبوری شهر اصفهان می شود و این مسیر به صرفه ترین مسیر شمال به جنوب خواهد بود.

او با اشاره به اینکه توسعه آزادراه‌ها نقش موثری در صرفه جویی در زمان و همچنین مصرف سوخت دارد گفت: در منطقه یک آزادراه تهران-شمال بین 2 تا 2.5 ساعت مسافت کوتاه شده و از سال 98 استفاده و حضور مردم در این آزادراه باعث کاهش چشمگیر مصرف سوخت شده است.

پیگیری پرداخت برخط عوارض ها با همکاری بانک ها

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به درباره عوارض الکترونیکی هم گفت: به دنبال طرحی هستیم که عوارض از حساب رانندگان به هنگام عبور از عوارضی ها کسر شود و این طرح را به صورت برخط با همکاری بانک‌ها دنبال خواهیم کرد.

اسلامی همچنین درباره نوسازی کامیون ها هم گفت: سن ناوگان جاده ای و مصرف سوخت در کشور ما به شدت افزایش یافته و ما نوسازی 55 هزار دستکاه ناوگان باری را که هدف‌گذاری کرده‌ایم بنابراین طرح نوسازی ناوگان جاده ای را در دو بخش دنبال می کنیم.

او با اشاره به اینکه یک بخش از طرح نوسازی ناوگان در قالب واردات کامیون‌های سه سال کار کرده اروپایی اجرا می شود و رانندگانی که تمایل دارند، کامیون نو وارد کنند از نظر ما در این بخش مشکل ندارند، افزود: بخش دوم از طریق ساخت داخل دنبال می شود در چند سال گذشته تولید کامیون در کارخانجات داخلی کاهش یا متوقف شده بود اما وزارت راه و شهرسازی از طریق طرح این جدید سعی کرد کارخانه‌ها و زنجیره تامین آن ها را مجددا راه اندازی کند به همین دلیل با کارخانه ها و صاحب برند های بزرگی از جمله بنز، ولوو و اسکانیا صحبت شد تا قطعات این کامیون ها را تامین کنند.

او تصریح کرد: قرارداد در این زمینه منعقد شده و ما سعی کرده ایم با این اقدام زنجیره تامین داخل را فعال کنیم چرا که کارخانجات متعهد شده اند قطعات مرغوب و متناسب با نیاز کشور و سازگار با شرایط آب و هوایی و جاده ای کشور استفاده کنند.

وزیر راه وشهرسازی توضیح داد: هم اکنون در یک سال و نیم گذشته موانع برای واردات کامیون های سه ساله را برطرف کرده ایم و امیدواریم امسال با تولید ناوگان داخلی و همچنین واردات کامیون‌های سه سال تحول خوبی در حوزه نوسازی کامیون ها رخ دهد.

او عنوان کرد: این کارخانجات قول داده‌اند که حداقل 2 هزار دستگاه و حداکثر 5 هزار دستگاه را تحویل دهند و امیدواریم به زودی چرخه نوسازی کامیون به چرخه اقتصاد کشور ملحق شوند.

اسلامی با اشاره به اینکه در ازای 5 هزار کامیون نو 5 هزار فرسوده از مدار خارج خواهند شد، افزود: تسهیلات یارانه ای از محل تبصره 18 و منابع داخلی و همچنین ماده 12 برای صرفه جویی در مصرف سوخت پرداخت خواهد شد و امیدواریم با این اقدامات نوسازی ناوگان سرعت گیرد.

لزوم افزارش تعامل با کشورهای مختلف در منطقه مکران و چابهار

اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اساساً اپراتوری بنادر در کشورهای مختلف را شرکت‌های حرفه‌ای انجام می‌دهند گفت: به دلیل توسعه تعاملات با جهان و همچنین ایجاد رونق اقتصادی نیاز داریم که در منطقه مکران و چابهار با کشورهای مختلف تعامل داشته باشیم.

او ادامه داد: در بندر چابهار با اپراتوری شرکت هندی سعی کرده ایم سهم بار را افزایش دهیم و بتوانیم با این اقدامات توسعه دهنده نقش موثری در اقتصاد کشور ایفا کند.

او تصریح کرد: این اقدامات از پیش از این دستور کار وزارت راه و شهرسازی بوده و هم اکنون هم دنبال می شود و ما باید بتوانیم سرمایه‌ها را از این طریق جذب کنیم.

اسلامی بیان کرد: تفاهمنامه سه جانبه بین دولت ایران، هندوستان و افغانستان فعال شده و حضور شرکت هندی در قالب این تفاهم نامه بوده که حجم قابل ملاحظه‌ای از اقدامات ترانزیت در قالب این معاهده به صورت واردات و صادرات انجام می‌شود.

وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: در شرایط کنونی اقتصاد کشور، توسعه ترانزیت ضروری است و این اقدامات را در قالب توسعه اقتصادی کشور انجام می‌دهیم.

توسعه زیرساخت ها و حمایت از شرکت های حمل و نقلی در بنادر

او با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی در بنادر توسعه زیرساخت ها و حمایت از شرکت های حمل و نقلی و همچنین پشتیبانی کردن کشتی‌ها، تسهیل گری و حمایت از توسعه بازرگانی و تجارت کشور را انجام می دهد، افزود: گمرک در این زمینه تنها ارزیابی برای واردات و صادرات را انجام می‌دهد.

وزیر راه وشهرسازی درباره اقدامات اخیر شرکت هواپیمایی ترکیش ایر و سایر پروازهای خارجی هم گفت: مشکلی در این زمینه وجود ندارد و روابط در حوزه هوایی در این زمینه متقابل است هم اکنون پروازهایی که لازم است به کشور مختلف به صورت روتین انجام می شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

ارز دیجیتال در مناطق آزاد

آقای غلام‌حسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش چندی قبل اعلام نموده که «ارز مورد نیاز واردات خودرو را می‌توان از طریق ارز دیجیتال تولید شده در مناطق آزاد تامین کرد، زیرا منشا و میزان ارز دیجیتال تولید شده در این مناطق مشخص است».

منطقه آزاد کیش
منطقه آزاد کیش

وی با بیان اینکه قانون مناطق آزاد امتیازاتی برای سرمایه گذاران در نظر گرفت است و طبیعی است که دولت، مجلس و ما هم باید به آن قانون وفادار باشیم، تصریح کرد «اید بتوانیم با مناطق آزاد کشورهای همسایه برای جذب سرمایه‌گذار رقابت کنیم. اگر در مناطق آزاد معافیت مالیاتی ۲۰ ساله داریم، در بسیاری از مناطق آزاد دنیا، مادام العمر معافیت مالیاتی اعمال می شود. مزایای سرمایه‌گزاری یک سرمایه‌گذار در توسعه مناطق آزاد بیشتر از مزایای دریافت مالیات از او است. اگر در مناطق آزاد، سرمایه‌گذاری و خلق ثروت انجام می شود، قطعا آثار مثبت آن در جهت محرومیت‌زدایی از همه مناطق کشور است».

حل مشکل واردات خودرو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درباره مشکل واردات خودرو در مناطق آزاد و به خصوص کیش گفت:

موافقت با واردات خودرو به کیش، قشم و چابهار را از معاون اول رئیس جمهور، گمرک و همچنین وزارت صمت اخذ شده است، اما بانک مرکزی در زمینه‌ی تامین ارز مورد نیاز برای واردات مشکل داشت. پیشنهاد ما این بود که ارز مورد نیاز را از طریق ارزهای دیجیتال تولید شده در مناطق آزاد که منشا و میزان آن مشخص است تامین خواهیم کرد، در این حالت هیچ فشاری هم به ارز کشور وارد نمی‌شود. امیدواریم برای هفته‌ی آینده جلسه‌ی ما با ریاست بانک مرکزی هماهنگ شود و این موضوع را پیگیری کنیم و درخواست های بخش خصوصی برای راه اندازی صرافی ارز دیجیتال را هم ارائه کنیم. غلام‌حسین مظفری

مظفری با اشاره به این موضوع که فرایند تامین ارز دیجیتال از طریق سیستم های تولید ارز دیجیتال فعلی که در حال حاضر در جزیره‌ی کیش در حال فعالیت و ارز آوری هستند، خاطرنشان کرد:

حدود ۱۵۰۰۰ دستگاه استخراج رمزارز پس از خریداری ۱۵ مگاوات برق فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. اگر بانک مرکزی این اجازه را بدهد امکان واردات خودرو با ارز دیجیتال برای این سه منطقه آزاد وجود دارد و مشکل خودرو قابل حل است. غلام‌حسین مظفری

نظر شما در رابطه با صحبت‌های غلام‌حسین مظفری در زمینه‌ی تامین ارز مورد نیاز برای واردات خودرو چیست؟ آیا استفاده از ارزهای دیجیتال می‌تواند مشکل واردات خودرو را حل کند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: اگر با بانک مرکزی توافق شود، ارز مورد نیاز واردات خودرو را از طریق ارز دیجیتال تولیدشده در مناطق آزاد که منشا و میزان آن مشخص است، تامین خواهیم کرد.

به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از ایسنا، غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درباره مشکل واردات خودرو در مناطق آزاد و به‌خصوص کیش گفت:

بحث واردات خودرو یک قصه پر غصه است. ما همیشه و در هر جایی که امکان داشته است این مشکل را مطرح کرده ایم و تا مراحل خوبی هم پیش رفتیم. موافقت واردات خودرو به کیش، قشم و چابهار را از معاون اول رئیس جمهور، گمرک و وزارت صمت را نیز اخذ کردیم ولی بانک مرکزی نسبت به تامین ارز مشکل داشت.

وی ادامه داد:

اعلام کردیم که ارز مورد نیاز را از بانک مرکزی نخواهیم گرفت ولی گفتند تورم ارزی و شرایط کشور به شکلی است که این امکان وجود ندارد. پیشنهاد بعدی ما این بود که ارز مورد نیاز را از طریق ارز دیجیتال تولید شده در مناطق آزاد که منشا و میزان آن مشخص است تامین خواهیم کرد و هیچ فشاری نیز به ارز کشور وارد نمی‌آورد. امیدواریم برای هفته آینده جلسه ما با ریاست بانک مرکزی هماهنگ شود و این موضوع را پیگیری کنیم و درخواست‌های بخش خصوصی برای راه‌اندازی صرافی ارز دیجیتال را نیز ارائه کنیم.

مظفری با اشاره به اینکه تامین ارز دیجیتال نیز از طریق سیستم‌های تولید ارز دیجیتال انجام خواهد شد که هم‌اکنون نیز در جزیره کیش در حال تولید است، خاطرنشان کرد:

حدود ۱۵,۰۰۰ دستگاه استخراج رمز ارز با خریداری معادل ۱۵ مگاوات برق فعالیت می‌کنند. اگر بانک مرکزی این اجازه را بدهد، امکان واردات خودور با ارز دیجیتال برای این سه منطقه آزاد وجود دارد و مشکل خودرو قابل حل است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از بورس پرس،

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر تقی زاده در خصوص اقدامات گسترده در جهت توسعه فعالیت‌های چادرملو گفت: این شرکت در برنامه سال جاری، استخراج 15 میلیون تن سنگ‌آهن ،تولید 9.5 میلیون تن کنسانتره آهن ، 500 هزارتن سنگ‌آهن دانه‌بندی ، 3.7 میلیون تن گندله ، 1.5 میلیون‌تن آهن اسفنجی و تولید یک میلیون تن شمش فولاد را پیش بینی کرده است .

وی افزود: “کچاد”به نرخ تاریخی، 4.8 هزار میلیارد تومان بطور مستقیم در اجرای طرح‌ها و 2.6 هزار میلیارد تومان بصورت مشارکت و خرید سهام سایر شرکت‌های تولیدی و کلاً مبلغ 7.5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است. کلیه طرح‌ها از محل منابع داخلی بوده که شامل آورده سهامداران (افزایش سرمایه ) و اخذ تسهیلات از سیستم بانکی است.

این مقام مسئول در خصوص اصلاح عوارض صادراتی سنگ آهن و تعریف مشخص از مقوله خام‌فروشی توضیح داد: از نظر تولید‌کنندگان سنگ آهن، خام فروشی یعنی صادرات سنگ آهن خام استخراجی از معدن که در کل ایران تاکنون چنین کاری صورت نگرفته است.  در ایران بیش از 85 درصد صنایع فولاد به روش احیاء مستقیم فعالیت داشته و مصرف‌کننده کنسانتره سنگ آهن با عیار (Fe) بیش از 67 درصد هستند. همچنین تنها مصرف‌کننده سنگ آهن دانه بندی ذوب آهن است.

تقی زاده ادامه داد: از طرفی تولیدکنندگان کنسانتره سنگ آهن حدود 10 شرکت بزرگ هستند که 85 درصد تولیدات توسط آنها صورت می‌گیرد و صادرات کنسانتره سنگ آهن به علت نیاز صنایع فولاد داخل صادرات کنسانتره آهن صورت نمی‌گیرد. بطور کلی موافق صادرات مواد اولیه نیستیم لیکن اگر موجودی مازاد بر مصرف داخلی داشتیم بهتراست بدون وضع عوارض آن را صادر کنیم تا ضمن ارز آوری و اجرای طرح‌های توسعه از تعطیلی و توقف تولید معادن و بیکاری ( باتوجه به اینکه عمده معادن درمناطق دورافتاده است) جلوگیری کنیم.

آینده صنعت سنگ آهن

وی در خصوص آینده صنعت سنگ آهن در تولید، عرضه، تقاضا، تامین مواد اولیه و مصرف داخلی و جهانی عنوان کرد: براساس اطلاعات و آمارهای اعلام شده در طرح جامع فولاد جهت تحقق 55 میلیون تن فولاد در افق 1404 نیاز به حدود 80 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن داریم.  ذخائر زمین شناسی سنگ آهن حدود 5 میلیارد تن محاسبه و ذخیره قطعی آمارهای اعلام شده متفاوت و بین 2.5 تا 3.3 میلیارد تن است لذا چنانچه ذخائر جدیدی کشف نشود تامین سنگ آهن صنایع فولاد تا پس از 1404 کمتر از 2 دهه خواهد بود.

مدیرعامل چادرملو اضافه کرد: البته با فرض آنکه 80 درصد از ظرفیت 55 میلیون تنی فولاد تولید کنیم (این ضریب در جهان در سال 2018 حدود 76.5 درصد بوده است)، سنگ آهن خام مورد نیاز به مقدار 130 میلیون تن و با فرض رشد سالانه 1.5 درصد ذخائر قطعی طی سال‌های آتی مشکل تامین سنگ آهن نداریم. لیکن در هر صورت توجه به امر اکتشافات و استمرار آن با حمایت‌های دولت و بخش خصوصی باید در سرلوحه برنامه‌ها قرار گیرد. با توجه به اینکه مزیت اصلی زنجیره تولید فولاد وجود ماده اولیه اصلی مصرفی آنها یعنی سنگ آهن است و با توجه به پراکندگی کارخانه‌های فولاد و مسائل حمل‌ونقل ریلی نباید روی واردات سنگ آهن تمرکز کنیم.

تقی زاده گفت: البته احداث واحدهای فولاد‌سازی جدید در سواحل جنوبی که هدف اصلی از اجرای آنها صادرات محصولات تولیدی است در دستور کار شرکت‌ها بزرگ از جمله چادرملو است. که یکی از این طرح‌ها در بندر چابهار است و تامین سنگ آهن آن هم از استرالیا در نظر گرفته شده است. تولید کنندگان سنگ آهن پیشنهاد کرده‌اند دولت در مسائل مربوط به شرکت‌های خصوصی سنگ آهن و تولید‌کنندگان معادن کوچک از قبیل قیمت‌گذاری، سهمیه بندی، عوارض صادارتی دخالتی نکند. همچنین توانایی داریم با فولاد سازان توافق کنیم نه اینکه دولت برای بخش خصوصی مبنای نرخ تعیین کند، قیمت‌ها را آزاد کند. بازار داخل و صادرات را درکنار هم حفظ می‌کنیم و نیازی به وضع عوارض صادراتی نیست.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

به گزارش خبرآنلاین،زنگنه در حاشیه افتتاح پروژه‌های نفتی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به ایرنا تاکید کرد: «منتقدان، بنده را به خیلی چیزها متهم می کنند اما تحمل می کنیم و می شنویم و چاره ای نداریم زیرا  آدمی که بار سنگینی روی دوش دارد نمی تواند به هر انتقادی پاسخ دهد.  بنابراین اگر حرف نمی زنم این نیست که زبان ندارم.»

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد وضعیت پالایشگاه ها در کشور، افزود: مخالفت با پالایشگاه سازی اتهام بی دلیلی است؛ زیرا بنیان پالایشگاه سازی در زمان من گذاشته شده است و امروز افزایش ظرفیت پالایشگاه های داخلی را شاهدیم و ظرفیت پالایشی به 2.2 میلیون بشکه در روز رسیده است.  

زنگنه با تاکید بر اینکه اگر این دولت نبود حتی یک واحد پالایشگاه ستاره خلیج فارس به مدار نمی آمد، گفت: «خون دل خوردیم تا این پالایشگاه را ساختیم. خدا می داند که شروع ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دولت اصلاحات بود و در این دولت به اتمام رسید.»

وزیر نفت ادامه داد: سیراف را هم ما طراحی کردیم و حتی برای تحویل خوراک میعانات گازی با کمبود رو به رو هستیم.وی افزود: 480 هزار بشکه به سیراف تخصیص دادیم پس چگونه به دشمن پالایشگاه سازی متهم می شویم.

وزیر نفت گفت: اگر اعتقادی به زنجیره خوراک نداشتیم چطور در تولید بنزین به خودکفایی رسیدیم.  وی با اشاره به اینکه در پتروپالایشگاه ها می گویند مخالف بودم، افزود: این در حالی است که فرایندها تمام شده و 1.5 میلیون بشکه تقاضا آمده که توسط دولتی ها و نیمه دولتی ها است، به دلیل اینکه مصالح ملی را تامین کنند. برخی می گویند فرصت بورس در تامین مالی در پتروپالایشگاه ها را از دست دادیم اما اینها نه بورس را نه تامین مالی و نه پتروپالایشگاه را نمی شناسند.  

زنگنه

عده‌ای دنبال تخریب هستند

زنگنه ادامه داد: «یک عده دنبال تخریب هستند و این گونه القا می کنند که همه بدی‌ها مال ما است، البته هر کجا که لازم باشد جواب می‌دهیم و زبانمان قطع نشده است، اما اگر ‌سکوت می کنم به خاطر مصلحت کشور است زیرا در دعوا نان ما در نمی آید و خدمت نیاز به آرامش دارد.»

وی با اشاره به اینکه اگر چهار برابر شدن صادرات فراورده، جلوگیری از خام فروشی نیست پس چیست؟  گفت: توسعه پالایشکاه ها و جایگزینی مصرف داخل با گاز با این مهم را فراهم کرده است.

وزیر نفت با بیان اینکه به پتروشیمی ها خوراک می دهیم و این جلوگیری از خام فروشی است، افزود: درآمد پتروشیمی از 11 میلیارد دلار در سال 92 به 25 میلیارد دلار تا سال 1400 می رسد که مصداق بارز جلوگیری از خام فروشی است. در صنایع پایین دستی وزارت صنایع مسوول است و وظیفه وزارتخانه دیگری است.

به گفته زنگنه پنج میلیارد دلار خوراک به پایین دست پتروشیمی و پنج میلیارد دلار خوراک به پایین دست پالایشی تحویل می شود که این موضوع در بین صنایع ایران بی نظیر است.وزیر نفت افزود: علاوه بر اینکه خودکفا شدیم حتی یک روز در تحریم سوخت کشور دچار اختلال نشده است و همه مناطق سوخت داشتند.

وی در پاسخ به ایرنا در خصوص قاچاق سوخت نیز گفت: برخی معتقدند روزانه 40 میلیون لیتر بنزین قاچاق می شود که این عدد غیر ممکن است، زیرا تنها روزانه 60 میلیون لیتر بنزین در کارت های سوخت تخصیص پیدا می کند.  

زنگنه از منتقدان خواست برای ادعاهای خود سند بیاورند.

مصرف بنزین به 72 میلیون لیتر در روز رسید

وی مصرف بنزین کشور را 72 میلیون لیتر در روز اعلام کرد و گفت: کارت سوخت هیچگاه لغو نشده و همیشه بوده است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه بیشترین قاچاق در گازوییل بوده، افزود: مسوول قاچاق سوخت، شخص دیگری است.وی با بیان اینکه اگر خط لوله نداشته باشیم تولید گاز در کشور حبس می‌شود، گفت: اما این دو خط از نظر پایداری شبکه به کمک این منطقه می‌آید.

به گفته زنگنه ابتکار در احداث ساخت خطوط نهم و ششم سراسری انتقال گاز این بود که قرارداد ساخت bot شد تا از محل صادرات گاز اصل و فرعش پرداخت شود.وی به صرفه‌جویی در مصرف گاز اشاره کرد و افزود:  زیرا پارس جنوبی دیگری نداریم. اکنون مصرف خانگی زیاد است . همچنین راندمان نیروگاه ها باید بالا برود زیرا با این گاز تولید برق می‌تواند 50 درصد افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه امسال سال استثنایی برای صنعت پتروشیمی است، ادامه داد: امروز سومین واحد در عسلویه افتتاح شد و دو واحد نیز در میاندوآب و لرستان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: بید بلند 2 بزرگترین واحد فراورش همراه نفت و مشعل در هفته‌های اینده افتتاح می‌شود که سرمایه‌گذاری 3 میلیارد دلاری در ان انجام و راه‌اندازی آغاز شده است.زنگنه با تاکید بر اینکه با توجه به اینکه تحریم‌ها فشار زیادی وارد می‌کند اما چرخ صنعت نفت می‌چرخد و روح تلاش امید و مجاهدت ملی را مجسم می‌کنیم، گفت:  با این کارها برای توسعه و بهبود زندگی و کاهش فشار به مردم کمک می‌کنیم.

وی ادامه داد: این فعالیت‌ها نماد مقاومت ملی است و در شرایطی که با یک فشار عظیم و غیر طبیعی خارجی رو به رو شدیم اما مقاومت کردیم و با تمام توان و قدرت و روحیه ادامه خواهیم داد.

کاهش 33 درصدی مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها

وزیر نفت با اشاره به اینکه در سال 92 حدود  43 درصد سوخت نیروگاه‌ها با ارزش 18 میلیارد دلاری مایع بود، افزود: امسال تنها حدود 10 درصد از سوخت نیروگاه‌ها مایع است.

وی تاکید کرد: این در حالی است که سالانه 4.5 تا 5 درصد مصرف سوخت نیروگاه‌ها اضافه شده و در مجموع بیش از 40 درصد در 7 سال مصرف سوخت نیروگاه‌ها بیشتر شده استزنگنه با بیان اینکه در روزهای سرد سال؛ تنها جایی که می‌توانیم تراز مصرف را کنترل کنیم نیروگاه‌ها هستند زیرا سوخت جایگزین دارند.

به گفته وزیر نفت تمام نیروگاه جز کناروک و چابهار به گاز وصل هستند و نیروگاه‌ها ذخیره خوبی از نظر سوخت مایع دارند.وی به کشف میدان گازی در دریای سیاه توسط ترکیه اشاره کرد و گفت: اعداد دقیقی ترکیه باید اعلام شود. اعداد اعلام شده 320 میلیارد متر مکعب و گاز قابل استحصال 230 میلیارد عنوان شده است که در صورت به تولید رسیدن، روزی 35 میلیون متر مکعب گاز برداشت و تولید خواهد شد.

زنگنه افزود: سرمایه‌گذاری در دریا گران است و تکنولوژی می‌خواهد. از سوی دیگر زمان می‌برد و به ساخت پالایشگاه نیاز است.وی تاکید کرد: ترکیه 130 میلیون کمبود گاز دارد و این را از ایران و روسیه و آذربایجان وارد می‌کند.

صادرات گاز به 15 میلیارد متر مکعب می‌رسد

به  گفته وزیر نفت صادرات گاز ایران امسال به 15 میلیارد متر مکعب می‌رسد. این در حالی است که به عراق  روزانه 50 میلیون گاز صادر می‌شود البته این عدد در زمستان ممکن است کمتر باشد.

وی در مورد صادرات گاز به پاکستان نیز گفت: پاکستان خریداری نمی‌کند و ما در طرف ایران آماده صادرات گاز هستیم.زنگنه با اشاره به اینکه به دلیل تحریم‌ها واحد ال ان جی در کشور احداث نشد، گفت: از همین رو به دنبال ساخت مینی ال ان جی رفتیم اما اکنون قیمت جهانی پایین است و قیمت جذابیتی برای سرمایه‌گذاران ندارد.

وی افزود: به دنبال احداث مینی ال ان جی برای مصارف داخلی در راه آهن و لوکوموتیوها هستیم تا به جای گازوییل و نفت گاز از ال ان جی استفاده کنند.

وزیر نفت با اشاره به اینکه اولویت اول برای مصرف ال ان جی در کشور لوکوموتیوها هستند، ادامه داد: برنامه این است تا چندین واحد ال ان جی در راه آهن احداث کنیم البته نیازمند همکاری وزارت راه برای اصلاح لوکوموتیوها هستیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

سمانه عابدی – رسانه‌های اسرائیلی مدعی شذه‌اند این توافق صادرات 300 هزار دلاری اسراییل به امارات را به چند صد میلیون دلار خواهد رساند. بر اساس همین ادعا، وزارت اقتصاد کابینه رژیم صهیونیستی تخمین زده است که صادرات به امارات می‌تواند به سالانه 500 میلیون دلار افزایش یابد و سرمایه‌گذاری کشورهای خلیج‌فارس در اسرائیل نیز می‌تواند به 350 میلیون دلار برسد. فناوری اطلاعات، تجهیزات پزشکی و فناوری مالی ازجمله بخش‌های مورد تمرکز برای صادرات به امارات است.این توافقنامه امارات را پس از مصر و اردن به سومین کشور عربی دارای روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی تبدیل می‌کند.

امارات، این کشور نفتی یکی از سرمایه‌های بزرگ خاورمیانه و یکی از پیشرفته‌ترین مراکز تجاری در جهان است. المانیتور در گزارشی امارات را سنگاپور خلیج‌فارس لقب داده و توافق عادی‌سازی روابط را با توجه به اهداف اقتصادی توجیه‌پذیر دانسته است چرا که  شرکت‌های اسرائیلی علاقه‌مند به معامله با امارات متحده عربی، بازار خلیج‌فارس را هدف قرار می‌دهند. بیشتر این شرکت‌ها در زمینه‌های تجهیزات امنیت سایبری، مدیریت آب و تجهیزات دفاعی در حال سرمایه‌گذاری در امارات هستند. امارات متحده عربی به‌عنوان یک مرکز تجاری بزرگ است که  کشورهای حوزه خلیج را با سایر نقاط جهان ارتباط می‌دهد. این کشور با قوانین و محدودیت‌های کم می‌تواند به لحاظ اقتصادی زمینه‌های سودآوری برای شرکت‌های اسرائیلی را فراهم کند. طبق برآوردها در حال حاضر حدود 300 شرکت اسرائیلی در امارات فعالیت می‌کنند که بیشتر آن‌ها از طریق شعب بین‌المللی فعال هستند. درواقع عادی‌سازی هزینه‌های سنگین شرکت‌های اسرائیلی را در قالب شرکت‌های بین‌المللی در این کشور فعالیت می‌کردند را کاهش خواهد داد.  

تخمین روابط تجاری یک میلیارد دلاری

خوش بینی بیشتری برای دو طرف در حوزه اقتصاد نیز وجود دارد. بر اساس گزارشabc news بنیاد کارنگی تخمین می‌زند که روابط تجاری میان اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج‌فارس به بیش از یک میلیارد دلار در سال می‌رسد و بخش عمده این مبادلات در زمینه امنیت و تجهیزات سایبری میان اسرائیل و امارات است. با توجه به شرایط پیش‌بینی می‌شود دامنه تجارت روزبه‌روز افزایش خواهد یافت.

بعد از اعلامیه روز پنجشنبه امارات و اسرائیل، یک شرکت اسرائیلی به نام TeraGroup با یک شرکت اماراتی بانام APEX National Investment تحقیقات درزمینه ویروس کرونا را آغاز کردند. درواقع اکنون ارتباطات میان دو طرف آسان‌تر شده است چراکه امارات متحده خطوط تلفنی خود را به روی اسرائیل گشوده است و دیگر برای استفاده از وب‌سایت‌های اسرائیلی مانع تراشی نمی‌کند.

امارات و اسراییل

مقدمات برای برقراری یک پرواز مستقیم سه ساعته از اسرائیل به امارات نیز در حال انجام است. البته این موضوع باید با تایید عربستان در استفاده از فضای آسمان این کشور صورت گیرد که به نظر نمی‌رسد چندان چالش برانگیز باشد. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل تاکید کرده است که این سفرهوایی می‌تواند موج بزرگی از گردشگران را برای دو طرف ایجاد کند و میزان سرمایه‌گذاری دو طرف را نیز بیشتر کند.

آژانس‌های مسافرتی اسرائیلی می‌گویند که انها در تماس‌هایی که با همکاران اماراتی داشته‌اند در حال مذاکراتی برای برقراری تورهای گردشگری هستند. از طرفی اسرائیل بنا بود به شکل رسمی در نمایشگاه اکسپو 2020 شرکت کند که میزبانی آن با دبی بود. اما این رویداد به دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاد.

ال‌مارگالیت که یک سرمایه‌دار برجسته اسرائیلی است می‌گوید:« امارات تنها یک مشتری نیست بلکه آنها علاقه بسیار زیادی دارند که در زمینه فناوری‌های نوین سرمایه گذاری انجام دهند». در واقع روابط رسمی، دروازه های اقتصادی امارات با پتانسیل عظیم را برای مشاغل و صنایع اسرائیلی باز خواهد کرد.کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله بزرگترین کشورهای واردکننده در جهان  هستند که خریدهای آن به هزار میلیارد دلار در سال می‌رسد. علاوه بر این، اسرائیل برای تامین بسیاری نیازهای اساسی امارات از جمله آب، کشاورزی در بیابان، انرژی خورشیدی، تولید مواد غذایی پیشرفته برنامه دارد و البته فروش سلاح و تجهیزات دفاعی نیز در برنامه‌های اسرائیل است. همانطور که گفته شد اسرائیل از مدت‌ها قبل با امارات روابط گسترده داشته است. شرکت‌های نظامی اسرائیل تحت نظارت وزارت جنگ اقدام به فروش سلاح‌های پیشرفته به امارات متحده عربی کرده‌اند. در حالی که فروش کالاهای مانند سیستم‌های شناسایی موشک مخفی نگه داشته می‌شود. به نظر می‌رسد در سایه این توافق و گسترش روابط مستقیم اینگونه معاملات شامل فناوری پهپاد و سیستم دفاع موشکی فعال افزایش خواهد یافت.

صلح سیاسی با اهداف اقتصادی

حسن احمدیان، عضو هیئت‌علمی دانشکده مطالعات جهان تهران در گفت‌وگو با «خبرآنلاین» در خصوص ابعاد اقتصادی توافق امارات و اسرائیل گفت:  بعد اقتصادی حتماً بخشی از توافق اسراییل و امارات است. یکی از طرح‌های  اسرائیل از دوره “شیمون پرز” این بود که بتوانند از تمام توان اقتصادی و مالی خلیج‌فارس استفاده کنند .

حسن احمدیان تاکید کرد: اهداف اقتصادی و ژئوپلیتیکی برای اسراییل اهمیت بالایی دارد. تلاش برای ایفای نقش منطقه‌ای برای حاکمان امارات به دلیل رقابت با ایران، ترکیه و عربستان اولویت دارد. اندیشه اسرائیلی این است که از کشورهای عربی در راستای پیش برد اهدافش کمک بگیرد. تامین نفت و گاز اسراییل از طریق امارات تحول  مهمی در بخش انرژی این رژیم است .

این استاد دانشگاه تهران با اشاره به تلاش‌های سال‌های اخیر امارات گفت: امارات رقابت‌های منطقه‌ای را پیش از هر مسئله‌ای ملاک قرار می‌دهد. امارات می‌خواهد در نگاه غرب و امریکا جایگزین عربستان باشد و نقش منطقه ای این کشور را ایفا کند.این کشور تصور می‌کند با چنین توافقاتی می‌تواند این امکان را فراهم کند.

احمدیان معتقد است که اسرائیل با این توافق به‌طورکلی ایران را هدف قرار داده است هرچند امارات اهداف کلی‌تری را دنبال می‌کند.

عضو هیئت‌علمی دانشکده مطالعات جهان تهران در خصوص راهکار ایران در مقابل این توافق گفت: ایران در دوره بعد از تحریم بر این مسئله متمرکز شد که تمرکز ترانزیتی از امارات به کشوری دیگر منتقل شود و توسعه چابهار در دستور کار قرار گیرد و به نظر می‌رسد توافق امارات و اسرائیل باعث می‌شود این بحث‌ها جدیت بیشتری یابد چراکه زمانی که روابط امارات با اسرائیل در این سطح رسمیت پیدا می‌کند، امارات ‌مانند اردن مورد سیطره امنیتی اسرائیل قرار می‌گیرد و طولی نمی‌کشد که امارات با توجه به پتانسیل‌های محدود آن ،مورد نفوذ شدید اسرائیل قرار می‌گیرد. پس باید کم‌کم از مسیر خطرناک شده ترانزیتی امارات دور شد .در سال‌های اخیر بسیاری از تجار ایرانی از امارات به قطر و عمان و ترکیه تغییر مسیر داده‌اند و به نظر می‌رسد این موضوع در سال‌های آینده شدت بیشتری بگیرد. قطع یک‌باره روابط تجاری به نظر گزینه عقلانی نیست و کاهش کم‌کم روابط اقتصادی باید اتفاق بیفتد و از گزینه‌های مانند توسعه بندر چابهار به‌عنوان جایگزین‌های جدید بهره برد.

ایران مورد هدف توافق صلح

این توافق ابعاد اقتصادی ایجابی و سلبی برای دو طرف و طرف‌های منطقه‌ای به همراه دارد. افزایش فرصت­های سرمایه‌گذاری، مبادلات و تامین نیازهای اقتصادی تل‌آویو و شهروندان اسرائیل از طریق امارات متحده برای ابوظبی به جذب و ترانسفر سرمایه بیشتر منجر خواهد شد .هرچند این مسئله می تواند بر روابط امارات متحده با سایر شرکای اسلامی تاثیر منفی بگذارد اما با لحاظ همه شرایط پیش بینی می شود این تاثیرات موقتی باشد. برآوردها نشان می دهد این رابطه برای اسرائیل سود و مزایای بیشتری خواهد داشت . نکته حائز اهمیت در افزایش تنوع منابع تامین انرژی اسرائیل است که می‌تواند بر کاهش بیشتر اهمیت روابط آنکارا و تل‌آویو بیانجامد. مسیر ترکیه تا دهه اخیر همواره یکی از منابع تامین انرژی اسرائیل بود اما به دنبال تنش‌های سیاسی مکرر بین دو طرف، اسرائیل چندین طرح جایگزین در مدیترانه از مسیر یونان و قبرس کلید زد. درواقع یکی از دلایل واکنش ترکیه به توافق امارات متحده عربی و اسرائیل، علاوه بر رقابت ایدئولوژیکی که بین آنکارا و ابوظبی وجود دارد، این مسئله بود.

بخش بسیار مهم این رابطه در آینده ظاهر خواهد شد. باید از این آینده برآوردهای دقیق‌تری داشت. درواقع واکنش شتاب‌زده ، احتمالاً همان چیزی است که طراحان این رابطه پیش‌بینی کرده بودند. امارات یکی از مهمترین شرکای تجاری ایران است و قطع این رابطه یا کمرنگ شدن آن می تواند در شرایط تحریم برای ایران فشار تلقی شود . در واقع به نظر می رسد حمله به مزیت های اقتصادی ایران یکی از مهمترین اهداف طراحان رابطه امارات متحده و اسرائیل است.باید مراقب بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

طبق اعلام پایگاه خبری راه و شهرسازی سید جلیل جلالی‌فر با اعلام خبر راه‌اندازی خط دائمی کشتیرانی کانتینربر در دریای کاسپین اظهار داشت: سال‌هاست به واسطه فقدان کشتی‌های کانتینربر در دریای کاسپین موفق به افزایش حجم صادرات محصولات کشاورزی و غذایی کشورمان به کشور روسیه نبوده‌ایم.

وی ادامه داد: امروز دولت دو کشور روسیه و ایران با عزمی راسخ با اقدامات زیرساختی به دنبال فعال سازی کریدور شمال و جنوب هستند و در این راستا اقدامات زیادی با جدیت در حال انجام است.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک ایران و روسیه با اشاره به برخی از این اقدامات تصریح کرد: اجرای عملیات ساختمانی خط ریلی رشت به بندر کاسپین، ساخت اسکله رو – رو (row-row) واگن بر و کامیون بر در بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی، آمادگی کامل زیرساختی بندر انزلی که از قدیمی‌ترین بنادر شمال ایران محسوب می‌شود، اجرای عملیات ساختمانی خط ریلی بندر چابهار به شبکه ریلی در راستای راهبرد سواحل مکران، همکاری گسترده سازمان بنادر و دریانوردی در بنادر شمال و جنوب کشور، همکاری بسیار خوب شرکت راه آهن جمهوری‌اسلامی ایران در حمل ریلی کالاهای ترانزیتی، تلاش فراوان منطقه آزاد لوتوس آستاراخان و کارخانه کشتی سازی واقع در این منطقه آستاراخان جهت ساخت انواع کشتی با ظرفیت‌های مختلف در قالب تامین اعتبار لیزینگ ساخت تا سقف 80 درصد از طرف دولت روسیه برای متقاضیان حقوقی و حقیقی ایرانی از جمله اقداماتی است که در این راستا از سوی دو دولت ایران و روسیه در حال انجام است.

وی افزود: همچنین مجموعه کارگروه با تلاش و با پیگیری منطقه آزاد لوتوس آستاراخان تا کنون موفق به جلب نظر شرکت‌های بزرگی از کشورهای مختلف شده که به عضویت این کارگروه درآمد اند. این کارگروه در حال جذب صاحبان کالاهای ترانزیتی از کشورهای عراق، هند، پاکستان، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج و فارس است.

جلالی‌فر با اشاره به این‌که صاحبان کالاهای ترانزیتی می‌توانند برای حمل کالا از مسیر کریدور شمال – جنوب متناسب به حجم آن از تخفیفات مناسب و ویژه‌ای برخوردار شوند، اظهار داشت: اولین خط لاینری کشتیرانی کانتینری که قادر خواهد بود کانتینرهای یخچالی را در این مسیر حمل و نقل کند فعالیت خود را در سپتامبر 2020 آغاز خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در این زمینه برابر تصمیمات کارگروه مشترک کریدور شمال و جنوب، متشکل از مناطق آزاد لوتوس آستاراخان روسیه – مناطق آزاد انزلی و چابهار (جمهوری اسلامی ایران) در راستای توسعه کریدور بین المللی حمل و نقل شمال- جنوب، تردد 2 فروند کشتی کانتینری که قابلیت حمل کانتینرهای یخچالدار را نیز دارد، به زودی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: این 2 فروند در مسیر اصلی بندر آستاراخان روسیه و 2 بندر منطقه آزاد انزلی (کاسپین – غازیان) و همچنین سایر بنادر شمالی ایران و بالعکس سازماندهی و برنامه‌ریزی شده است. این ناوگان لاینری شرکت کشتیرانی روسی قادر خواهد بود بنا به درخواست صاحبان خارجی کالا، کلیه کالاهای تخصصی و حساس و آسیب پذیر را از مسیر بنادر آستاراخان روسیه به بنادر شمالی و به صورت حمل ترکیبی با همکاری و مشارکت سازمان بنادر و راه آهن جمهوری اسلامی ایران به بنادر جنوبی کشور و به کشورهای مقصد حمل کند.

این عضو هیئت مدیره اتاق مشترک ایران و روسیه با برشمردن مهم‌ترین مزیت‌های این خط کانتینری در دریای خزر، گفت: مهم‌ترین مزیت‌های این خط کانتینری در دریای خزر شامل قبول حجم محموله از یک کانتینر، سفرهای منظم کشتی به صورت تقویمی بین بندر آستاراخان و انزلی و همچنین بنادر شمالی ایران، تعرفه‌های ثابت، بدون وابستگی به “بازار” یا فصل بوده و اولین سفر برای سپتامبر سال 2020 برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه پیش از این خط کانتینری یخچالی در مسیر دریای خزر نداشتیم، تصریح کرد: در حال حاضر با این اقدام برای خرید کانتینر از طریق جذب سرمایه گذار داخلی اقدام شده است. به این طریق کشورهای هند و پاکستان که با روسیه کار می‌کنند با هماهنگی سازمان بنادر و راه‌آهن و همچنین مناطق آزاد می‌توانند برای حمل کالاهای خود از این مسیر تردد داشته باشند.

جلالی‌فر با اشاره به تعامل بسیار خوب در محقق شدن این اتفاق، اظهار داشت: با سیاست مناسبی که سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای به حداقل رساندن هزینه‌ها در پیش گرفته‌اند، شاهد یک بازار مناسب رقابتی خواهیم بود. به این شکل و با این سیاست شاهد ارسال حجم قابل توجهی از بار هند و پاکستان و کشورهای جنوبی به روسیه از مسیر کریدور شمال – جنوب خواهیم بود.

وی در پایان گفت: برای خریداری کانتینرهای یخچالی هم با بخش خصوصی در استان گیلان هماهنگی‌های انجام گرفته که هر ماه تعداد این نوع کانتینرها بیشتر شده تا از این پس قادر باشیم محصولات کشاورزی را نیز از دریای خزر صادر کنیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وزارت صمت، امیر طالبی افزود: در 4 ماهه سال 1399 میزان ورود کالاهای اساسی مانند برنج، روغن و شکر، ترخیص و ذخیره‌سازی آن از مقدار کل تامین این کالاها در سال 98 پیشی گرفته است.

طالبی عنوان کرد: برای تامین کالاهای اساسی از ظرفیت کلیه‌ی بنادر شمالی و جنوبی استفاده کرده‌ایم و از نکات قابل توجه این بوده است که بندر شهید بهشتی چابهار نیز برای این امر در سال جاری افزایش فعالیت داشته است.

عضو هیات مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: بندر شهید بهشتی چابهار یکی از مبادی ورودی کالاهای اساسی در سال‌ِجاری است که با گسترش فعالیت آن، امسال تا پایان تیرماه میزان کالای وارد شده به کشور از این بندر 10 درصد بیشتر از کل واردات سال گذشته از همین مبدا است.

طالبی گفت: خرید و واردات کالاهای اساسی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در راستای اجرای تکالیف ذخایر راهبردی کشور که به تصویب شورای امنیت ملی رسیده، انجام می‌شود و با برنامه‌ریزی‌ها خوبی که در این زمینه انجام شده کشور به حد اطمینان و وفور این کالا رسیده است و در حال حاضر میزان موجودی درحد مطلوب می‌باشد.

براساس این گزارش، یکی از برنامه‌های شرکت بازرگانی دولتی ایران در خرید و واردات کالاهای اساسی، حمل مستقیم از بنادر به مقصد و حمل با پایانه‌ی ریلی است که با اجرای برنامه‌های حمل که صرفه‌جویی در هزینه‌های حمل را موجب شده، در حال عملیات است.

عملیات تخلیه کالاهای وارد شده به بنادر نیز بلافاصله پس از پهلوگیری انجام می‌شود که نه تنها در واردات جریمه تاخیر در تخلیه (Demurragge) دریافت نشده، حتی در برخی از موارد به دریافت تشویقی (Dispatch) منجر شده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، امیرمحمود غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، درباره برگزاری جلسه ای برای همکاری ایران و هند در طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، اظهار داشت: این جلسه به دعوت معاونت برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی و با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور  برگزار شد.

بررسی آخرین همکاری های ایران و هند در طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار

وی افزود: این جلسه با هدف تامین ریل، سوزن، سیگنالینگ و تجهیزات مورد نیاز برای طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و پسکرانه حمل و نقلی آن برگزار شد که کشور هند نسبت به اعطای خط اعتباری 150 میلیون دلاری اقدام کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:  به منظور تسریع در عملیاتی کردن فرآیندهای کاری در این جلسه با حضور سفیر ایران در هند و معاونان وزیر راه و شهرسازی مقرر شد، براساس توافقات حاصله موضوع از طریق سفیر ایران و وزارت امورخارجه پیگیری و رایزنی های دیپلماتیک لازم در این ارتباط انجام شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.