دانلود اپلیکیشن
زمان
12:30:35
بعدازظهر
تاریخ
شنبه
29 شهریور 1399

به گزارش سیگنال به نقل از تابناک،

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع “اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان” در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و سومین روز شهریور ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

23 شهریور 1320، فروغی نخست ‌وزیر، عباسقلی گلشائیان را برای تصدی پست وزارت دارایی و سرلشگر نخجوان را به عنوان کفیل وزارت جنگ به مجلس معرفی کرد.

23 شهریور 1321، اجازه انتشار سه میلیارد اسکناس به مجلس داده شد.

23 شهریور 1339، کنفرانس کشورهای نفت خیز خاورمیانه در بغداد به مذاکرات خود خاتمه داد. به موجب تصمیم این کنفرانس، سازمانی به نام سازمان کشورهای صادرکننده نفت با نام اختصاری (اوپک) تشکیل شد تا در سیاست نفت کشورهای عضو این سازمان هماهنگی ایجاد و از نوسانات قیمت جلوگیری کند.

23 شهریور 1346، عده زیادی از مامورین اصلاحات ارضی برکنار و تحت تعقیب قرار گرفتند. همچنین در این روز، شرکت معاملات خارجی 25 تن تریاک به بلژیک فروخت.

23 شهریور 1347، جراید کشور در این روز از اعتراض قصاب ‌ها نسبت به کمبود گوشت خبر دادند و نوشتند: فروشندگان و قصاب‌ های تهران در محل سندیکای خود اجتماع کردند. در این اجتماع، شهسواری مسوول سندیکای قصابان تهران ضمن اشاره به وضع نابسامان گوشت تهران گفت: متاسفانه در حال حاضر گوشتی که از طرف شرکت گوشت به دکانداران تحویل می‌شود کافی نیست و با کمال تاسف باید بگویم که اگر این وضع برای مدتی طولانی ادامه یابد سبب کاهش درآمد دکانداران می ‌شود و آنها قادر به ادامه کار نخواهند بود. دکانداران و قصابان نیز در مورد کاهش یک ریال سود فروشندگان در هر کیلو مطالبی بیان داشتند و خواستند که این یک ریال فورا به دکانداران پرداخت.

23 شهریور 1348، مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع در این روز اعلام کرده که کارخانه تراکتورسازی تبریز سال آینده (49) به مرحله تولید می‌ رسد.

همچنین در این روز، شرکت سهامی «داروگر» اعلام کرد قصد خروج از محدوده مرکزی تهران را داشته و به این منظور با چاپ یک آگهی درباره فروش اموال و ساختمان‌ هایش این تصمیم خود را عملی ساخته است. در اطلاعیه ‌ای که از سوی شرکت داروگر در روزنامه اطلاعات به چاپ رسید، آمده بود: نظر به اینکه دفتر و کلیه واحدهای تولیدی شرکت سهامی کف «داروگر» به محل جدید واقع در جاده کرج منتقل می ‌گردد، محل فعلی دفتر و کارخانه صابون ‌سازی این شرکت در خیابان ژاله (شهدای فعلی تهران) به معرض فروش گذاشته می‌ شود.

23 شهریور 1356، دولت اعلام کرد که میزان صادرات نفت ایران به بیش از 5 میلیون و دویست هزار بشکه در روز رسیده است.

23 شهریور 1357، طبق ماده پنج حکومت نظامی دو تن از وزیران سابق به جرم سوءاستفاده و اتلاف بیت ‌المال دستگیر و زندانی شدند که عبارتند از: منصور روحانی وزیر سابق آب و برق و کشاورزی و فریدون مهدوی وزیر پیشین بازرگانی.

23 شهریور 1373، در پایان دوره 5 ساله دکتر عادلی، از سوی هیات وزیران دکتر محسن نوربخش به ریاست بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

23 شهریور 1390، مجمع جهانی اقتصاد، دولت ایران را یکی از 13 دولت با بدهی پایین در جهان معرفی کرد.

23 شهریور 1392، ملک عبدالله پادشاه عربستان از حسن ‌روحانی رییس ‌جمهور ایران برای مراسم حج تمتع دعوت به عمل آورد و آن ‌طور که رسانه ‌های عربستانی خبر دادند این دعوت با پذیرش رییس جمهور ایران مواجه شد.

23 شهریور 1396، دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور ایالات‌متحده برای دومین بار پس از ورود به کاخ سفید، تحریم ‌های هسته ‌ای ایران را برای یک دوره 120 روزه دیگر تعلیق کرد.

23 شهریور 1398، در طرح قانون جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران که توسط کمیسیون اقتصادی مجلس تهیه شده، پیشنهاد تاسیس بانک جدید دولتی با نام بانک توسعه‌ای داده شده است؛ بانکی که قرار است زیر نظر بانک مرکزی به فعالیت بپردازد. کارشناسان از دو جهت تاسیس چنین بانکی را برای نظام بانکداری ایران خطرناک می‌دانند: خطر اول مربوط به فشار ایجاد این بانک به پایه پولی و پول‌پاشی بیشتر در جهت حمایت از طرح‌های توسعه‌ای است. خطر دوم نیز مربوط به تجربیات شکست‌خورده بانک‌های توسعه‌ای در کشورهای توسعه‌یافته است.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

 

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، در مراسم معارفه اعضای هیات مدیره ایران خودرو، خواستار اجرای برنامه های عملیاتی برای افزایش ملموس رضایت مشتریان و تقویت شاخص های ایمنی و رفاهی در محصولات این خودروساز شد.

امیر بیات با تشریح انتظارات ایدرو از ایران خودرو، از هیات مدیره خواست تا تغییرات اساسی و بنیادی در تولید محصولات با بهره گیری از دانش روز جهانی و تنوع در کلاس و سگمنت های مختلف محصول را با جدیت بالا دنبال کنند.
بیات افزود: ضروری است تا براساس شیوه های موفق کمپانی های بزرگ خودروسازی، بخش طراحی و ایده پردازی ایران خودرو سلایق و نیازهای واقعی مصرف کنندگان را مطالعه و براساس آنها به طراحی خودروهای جدید بپردازد تا همگونی محصولات با تقاضا و سلیقه مردم به توسعه این صنعت و رضایت بیشتر مشتریان از محصولات داخلی منجر شود.
رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تبدیل دارایی های راکد به سرمایه مولد برای افزایش تولید و افزایش کیفیت محصولات ایران خودرو را از دیگر انتظارات ایدرو به عنوان متولی صنعت خودروی کشور برشمرد.

وی اصلاح ساختار تعامل خودروسازان با قطعه سازان و تقویت زنجیره تامین با هدف افزایش کیفیت خودروهای تولیدی را مطرح کرد و از هیات مدیره ایران خودرو خواست تا محصولات قدیمی را با محصولات جدید که به سطح روز خودروهای جهان نزدیکتر باشد، جایگزین کنند.
به گفته بیات طراحی و تکمیل پلت فرم مشترک خودروهای داخلی از دیگر توقعات ایدرو از هیات مدیره جدید ایران خودرو برای بومی سازی و کاهش ارزبری محصولات است .
فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این جلسه، با بیان این که تمامی موارد طرح شده توسط ایدرو در دستور کار ایران خودرو قرار دارد گفت: تمام پروژه های تعریف شده درحال اجرا و پیگیری است.
وی افزود: از ابتدای امسال تا امروز هشتم مردادماه، 169 هزار و 497 دستگاه خودرو تولید کرده ایم که 44 هزار و 444 دستگاه خودرو بیش تر از عدد تولید سال گذشته است. تولید سال گذشته در همین بازه زمانی 125 هزار و 53 دستگاه بوده است.
گفتنی است، رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، از عملکرد مطلوب مدیرعامل و اعضای هیات مدیره ایران خودرو و همچنین برگزاری برخط مجمع عمومی عادی و فوق العاده امسال ایران خودرو قدردانی کرد.

223229

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایکوپرس، در این مجمع، سهامداران، اعضای جدید هیات مدیره را انتخاب کردند.

ایران خودرو

سازمان مدیریت صنعتی، شرکت تعاونی کارکنان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت سرمایه گذاری سلیم، شرکت تجارت حامی الکترونیک ایرانیان، شرکت پویا نمایان رستا به عنوان پنج عضو هیات مدیره شرکت ایران خودرو انتخاب شدند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از  سایپانیوز، «مهدی صادقی نیارکی» افزود: پارسال در قالب برگزاری سه میز ساخت داخل 277 میلیون یورو قرارداد بین خودروسازان و قطعه سازان داخلی امضا شد.

وی ادامه داد: در این میان، معاونت امور صنایع وزارتخانه مسوولیت بهم رسانی نیازمندی‌ها و توانمندی های مجموعه ها را به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) واگذار کرده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در راستای افزایش داخلی سازی‌ها و بی نیاز شدن از قطعات وارداتی حدود دو هفته پیش نخستین میز ساخت داخل در سال جاری با کاهش ارزبری 66 میلیون یورو برگزار شد.

صادقی نیارکی گفت: افزایش داخلی‌سازی قطعات خودرو با هدف مدیریت منابع ارزی، افزایش تولید و حفظ اشتغال در تولیدات صنعتی انجام می‌شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سایپانیوز، سیدجواد سلیمانی در نشست راهبردی “جهش تولید علم و صنعت در گام دوم انقلاب” که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، تصریح کرد: دانشگاه علم و صنعت زحمات بسیار زیادی برای طراحی خودروی ملی کشیده است، فعالیتی که برای این خودرو صورت گرفته به جهت فنی ارزش زیادی دارد، اما سئوال این است پروژه‌ای که برای آن این همه زحمت کشیده شده، چرا هنوز نهایی نشده است؟

سلیمانی با بیان اینکه قرار بود خودروی طراحی شده دانشگاه علم و صنعت در سال 95 تولید شود اما هنوز وضعیت موتور و گیربکس آن مشخص نیست، افزود: زمانی که استراتژی خودروی ملی مشخص و فعالیت برای تحقق آن شروع شد، روند مناسبی برای آن تدوین نشد، زیرا این پروژه توسط چند دانشگاه دنبال می‌شد و عدم هماهنگی لازم، سبب شد پروژه به صورت متوازن پیشرفت نکند.

سلیمانی افزود: در توافقی که به تازگی با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و دانشگاه علم و صنعت مذاکرات تخصصی صورت گرفته تا در صورت امکان، از پلتفرم طراحی شده در پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت بر مبنای N90 استفاده کنیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه دانشگاه علم و صنعت برای پروژه خودروی ملی از نظر نرم افزاری فعالیت سنگینی انجام داده که قابل تقدیر است، گفت: تمام هدف و سعی ما این است که خودروی طراحی شده از سوی دانشگاه علم و صنعت اجرایی شود و زمان برای اجرای آن از دست نرود؛ پروژه ای که به خوبی پیش رفته است را نباید مسکوت گذاشت؛

وی افزود: گروه خودروسازی سایپا با دانشگاه علم و صنعت مذاکرات متعددی انجام داده و چندین زمینه همکاری مشترک مورد بررسی قرار گرفته است و از طرفی قرار شده سایپا از امکانات مختلف دانشگاه علم و صنعت استفاده کند که البته این امر دو طرفه دنبال خواهد شد و جامعه دانشگاهی هم می تواند از پتانسیل های موجود گروه سایپا بهره ببرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: همکاری دیگری که با دانشگاه علم و صنعت دنبال خواهیم کرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایکوپرس، فرشاد مقیمی در حاشیه برگزاری میز چهارم ساخت داخل قطعات خودرو گفت: تا به امروز سه میز خودکفایی برگزار کرده ایم که نتیجه قراردادهای آن، کاهش ارزبری 127 میلیون یورویی بوده است. قراردادهای میز چهارم نیز به 40 میلیون یورو کاهش ارزبری منجر خواهد شد.

وی از اضافه شدن 20 سازنده به همکاران ایران‌خودرو در ساخت داخل قطعات در میز چهارم خبر داد و گفت: این تعداد به 39 سازنده قراردادهای قبل ملحق شده‌اند.

ایران خودرو

مقیمی با بیان این‌که چهار میز دیگر خودکفایی تا پایان امسال برگزار می‌شود، افزود: نخستین قطعه داخلی سازی شده در قراردادهای میز چهارم، مرداد امسال و آخرین قطعه نیز در اردیبهشت سال آینده به ایران‌خودرو ارایه خواهد شد.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، ارزش قرارداها را به 300 میلیون یورو کاهش ارزبری افزایش خواهیم داد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: بخشی از این قراردادها برای خودکفایی در مواد اولیه مورد نیاز است، روزی خواهد رسید که وابستگی به منابع خارجی به حداقل خواهد رسید و حتی صفر خواهد شد.

وی عرضه محصول جدید ایران‌خودرو با سطح داخلی سازی بالای 92 درصد را اقدام مهمی در صنعت خودروی کشور خواند و گفت: خودروی دیگری را نیز با رویکرد ساخت داخل به زودی رونمایی خواهیم کرد.

مقیمی از افزایش 30 درصدی تولید امسال ایران‌خودرو تا دهم تیرماه، نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته خبر داد و گفت: تا پایان سال، رقم‌های بالاتری در جهش تولید رقم خواهیم زد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

به گزارش خبرآنلاین، امیر بیات با حضور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه کشور در بخش خودروسازی، سال‌ها در تلاش است و دولت‌های مختلف از قطعه سازان داخلی، حمایت کرده اند، افزود: دولت‌ها و خودروسازها تلاش کردند قطعه سازی را افزایش دهند.


وی با اشاره به تولید خودرو k 132 در ایران خودرو اضافه کرد: حدود 92 درصد این خودرو داخلی سازی شده است و 8 درصد آن از خارج وارد می‌شود که تلاش می‌کنیم این 8 درصد هم داخلی سازی شود.

 بیات گفت: تحریم‌ها فرصتی را برای صنعت خودرو فراهم کرده است تا وابستگی خود را به خارج قطع کند.

سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اینکه قراردادهایی با مشارکت 36 سازنده برای اجرای 55 طرح بسته شده است، افزود: حجم این قراردادها، 1260 میلیارد تومان است که سالانه کاهش ارزبری 66 میلیون یورویی را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه وجود نمایشگاه‌های دائمی، کمک بزرگی در متعادل سازی نیازها و تولید است افزود: اکنون نمایشگاه‌های دائمی داریم و قصد داریم این نمایشگاه‌ها را برای صنایع مختلف در بخش فولاد و لوازم خانگی ایجاد تا میان تولیدکنندگان و نیازمندی‌های کشور، تعادل برقرار شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

شورای‌رقابت که پس از ماه‌ها غیبت، اردیبهشت امسال دوباره به قیمت‌گذاری خودروهای داخلی بازگشت، خرداد نرخ جدید برخی محصولات را تعیین کرد تا خودروسازان بر اساس آن اقدام به فروش کنند. دو طرح فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش، با قیمت‌های جدید برگزار شد تا در مجموع حدود 100 هزار دستگاه محصول در این طرح‌ها عرضه شود. قیمت‌هایی که شورای رقابت تعیین کرد، فاصله بسیاری با نرخ‌های بازار داشت، از همین‌رو با نارضایتی خودروسازان، کارشناسان خودرویی و حتی مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت مواجه شد. اصل حرف منتقدان شورای رقابت این است که اولا قیمت‌های اعلامی کمتر از هزینه تولید بوده و سبب زیان خودروسازی می‌شود و ثانیا به اختلاف قیمت کارخانه و بازار و در نتیجه، دلالی و واسطه‌گری دامن می‌زند.

قیمت خودرو

با وجود این انتقادات اما شورای رقابت راه خود را رفت و قیمت‌هایی بسیار پایین‌تر از نرخ بازار تعیین کرد تا نشان دهد بر روش قبلی در قیمت‌گذاری اصرار دارد. این در حالی است که اخیرا اخباری مبنی بر احتمال برگزاری جلساتی توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان (به نمایندگی از وزارت صمت) برای اقناع شورای رقابت در راستای تغییر فرمول قیمت‌گذاری منتشر شد. هفته گذشته در همین صفحه به نقل از منابع آگاه عنوان شد که فایل تغییر قیمت خودرو باز است و سازمان گسترش و سازمان حمایت قصد دارند در جلسه‌ای مشترک با شورای رقابت، این شورا را مجاب به تغییر فرمول قیمت‌گذاری خودروهای داخلی یا بازنگری قیمت‌ها کنند. حالا اما رئیس شورای رقابت می‌گوید هیچ جلسه‌ای با سازمان حمایت و سازمان گسترش در راستای تغییر فرمول قیمت‌گذاری خودرو نداشته است. شیوا در گفت‌وگو با تسنیم عنوان کرده «در حال‌حاضر تشکیل کمیته برای بازنگری فرمول قیمت‌گذاری خودرو را تکذیب می‌کنم و ما در هیچ جلسه‌ای برای این موضوع شرکت نکرده‌ایم.» رئیس شورای رقابت با بیان اینکه البته قرار شده دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو هر 3 ماه یکبار متناسب با نرخ تورم بخشی مورد بازبینی قرار گیرد، تاکید کرده که «در حال‌حاضر یک ماه بیشتر از اجرای دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری خودرو نمی‌گذرد و هیچ جلسه‌ای نیز برای بازنگری در این دستورالعمل برگزار نشده است.» به گفته وی، بعد از گذشت 3 ماه از اجرای دستورالعمل و در صورت تغییر نرخ تورم بخشی و درخواست خودروسازان برای تغییر قیمت با توجه به زیان‌ده بودن تولید، بازبینی لازم در قیمت‌ها صورت خواهد گرفت. هرچند رئیس شورای رقابت عنوان می‌کند جلسه‌ای در راستای تغییر فرمول قیمت‌گذاری برگزار نشده، با این حال به نظر می‌رسد فایل تغییر قیمت همچنان باز است، چه آنکه شیوا خود بر احتمال بازبینی دستورالعمل قیمتی هر سه ماه یکبار تاکید کرده است. به عبارت بهتر، تغییر قیمت خودروهای داخلی توسط شورای رقابت که در گذشته سالانه بود، حالا فصلی شده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از بورس پرس،

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، بعد از جلساتی که با حضور مدیران خودروساز، سازمان حمایت و شورای رقابت در وزارت صنعت برگزار شد، مقرر شد کمیته ای با حضور نمایندگانی از شورای رقابت و سازمان حمایت تحت حکمیت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تشکیل شود و در روش قیمت گذاری خودرو بازنگری صورت گیرد. گفته می شود بدنه دولت نیز به این نتیجه رسیده که قیمت خودرو باید در حاشیه بازار تعیین شود.

این اتفاق در حالی می افتد که بعد از تعیین قیمت خودروهای داخلی در اردیبهشت سال جاری توسط شورای رقابت، کشمکش بر سر اعلام نرخ های نهایی بین سازمان حمایت و شورای رقابت ادامه یافت و در نهایت هیچ کدام از این دو نهاد مسئول حاضر به اعلام نرخ های جدید خودروها نشدند. فقط قیمت چند محصول ایران خودرو و سایپا که در فروش فوق العاده عرضه شدند از سوی این دو خودروساز اعلام شد که البته تفاوت قابل توجهی با نرخ های اولیه اعلام شده از سوی شورای رقابت داشت.

فرمول فعلی با حقیقت فاصله دارد

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان در مورد بازنگری در دستورالعمل قیمت گذاری خودروها گفت: این فرمول باید اصلاح شود زیرا بر مبنای قیمت خودرو در سال 90 تدوین شده و با حقیقت قیمت تمام شده خودرو فاصله زیادی دارد. قرار است سازمان حمایت و شورای رقابت کار تجدیدنظر در روش قیمت گذاری خودرو را تحت نظارت سازمان گسترش انجام دهند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در جلسه کمیته خودرو که با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان دستگاه‌های نظارتی و خودروسازان برگزار شد، عدم خرید خودرو ظرف 48 ماه گذشته از خودروسازان و دارا نبودن پلاک فعال در هر خانواده، شروط جدید برای ثبت‌نام متقاضیان در فروش فوق‌العاده تابستان خودروسازان تعیین شد.

در این جلسه علاوه بر بررسی روند تولید خودرو، مقرر شد تا موضوع تخصیص ارز مورد نیاز ترخیص قطعات خودرو با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و گمرک ایران مورد پیگیری واقع شود. اقدام برای تکمیل 45 هزار دستگاه خودروی موجود در کف کارخانه‌ها از جمله دیگر مصوبات کمیته خودرو بود.

موضوع قیمت خودرو نیز یکی از مباحث مطرح شده در جلسه کمیته خودرو بود که بر اساس آن مقرر شد تا جلسات مشترکی از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سازمان حمایت با شورای رقابت برگزار شود.

کاهش ارزبری و افزایش ساخت داخل قطعات خودرو، از جمله مصوبات دیگر کمیته خودرو بود که بر اساس آن مقرر شد تا در جلسات بعدی کمیته خودرو، موضوع ساخت داخلی و کاهش ارزبری صنعت خودروی کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد؛ ضمن اینکه خودروسازان مکلف شدند تا فهرست قطعات دارای ارزبری و میزان ارز مورد نیاز آن‌ها را به صورت هفتگی به کمیته خودرو گزارش دهند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.