دانلود اپلیکیشن
زمان
12:30:35
بعدازظهر
تاریخ
جمعه
4 مهر 1399

شاخص بورس تهران امروز با رشد 34  هزار واحدی عدد 1 میلیون و 655 هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با رشد 5 هزار واحدی به عدد 469 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 14 میلیارد سهم طی 2.3 میلیون داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 20678 میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، رشد 2.10 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز در حالی کارخود را آغاز نمود که در روز گذشته شاهد افزایش عرضه ها در اکثر نمادهای موجود در بازار سرمایه بودیم. لذا شروع بازار با افزایش عرضه ها وکاهش تقاضا همراه بود ولی رفته رفته با گذشت زمان از شدت عرضه ها کاسته و برشدت تقاضا افزوده شد.  بعضی نمادها از صف فروش به صف خرید رسیدند. لذا همچون بازار روز گذشته شاهد هیجان در بازار  ولی این بار از نوع خرید بودیم. هر چه به ساعات پایانی بازار نزدیک می شدیم عرضه ها در بازار بیشتر می شد. لذا حال و روز این روز های بازار بیشتر تحت تاثیر افزایش انتظارات به رشد دلار و نگران از اصلاح شاخص و در سود بودن اهالی بازار می باشد. این عوامل سبب ایجاد ابهام برای برخی اهالی بازار شده است.

صندوق واسطه گری مالی یکم(دارا یکم) با منفی 17 درصد بازگشایی شد و ادامه پذیره نویسی اوراق مرابحه عام دولت در روز سه شنبه 17 تیر ماه صورت می گیرد.

ارزش خالص معاملات بورس 15182 میلیارد تومان بوده است و ارزش صفوف خرید در پایان بازار 6404 میلیارد تومان می باشد. مادامیکه ارزش خالص معاملات همراه با صفوف خرید بیش از 9000 میلیارد باشد می توان انتظار بازار پویا و عدم ریزش شدید را از بازار داشت.

بازار سرمایه در یک نگاه

شاخص کلشاخص هم وزنسود خالص(میلیارد تومان)
1.655.408469.922185.358
درصد رشد شاخص کلدرصد رشد شاخص هم وزندرصد رشد سود خالص
2.101.160.7
حجم معاملات(میلیارد سهم)ارزش معاملات(میلیارد تومان)ارزش بازار(میلیارد تومان)
9153206.208.353
P/EP/SP/B
33.096.6912.78

بیشترین ارزش معاملات بازار سرمایه

نام سهامحجم معاملات(میلیون)ارزش معاملات(میلیارد)قیمت پایانی(ریال)درصد تغییرات قیمتقیمت آخرین معامله(ریال)
وبملت2245766256700.325860
وتجارت1645516631404.9 3200
فملی159508331840532360
فولاد2654649175204.917750

بالاترین نوسانات قیمتی سهام در روز

نام سهامبالاترین قیمتپایین ترین قیمتدرصد تغییراتارزش معاملات(میلیارد تومان)ارزش بازار(میلیارد تومان
وملی4864004400801021611242
فایرا2730024700104713774
وصنعت1512013680101616426
قصفها17797016103010123310

بیشترین درصد افزایش و بیشترین درصد کاهش قیمت در روز

گزارش روزانه بازار سرمایه (یکشنبه 15 تیر ماه 1399)

دسانکو:  بازگشایی پس از مجمع عمومی عادی سالانه.

سفار:  بازگشایی پس از افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص تغییر بیش از 10 درصدی در نرخ فروش محصولات.

کالا: بازگشایی پس از مجمع عمومی عادی سالانه.

دبالک: بازگشایی پس از مجمع عمومی عادی سالانه.

ساربیل: بازگشایی پس از افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص تغییر بیش از 10 درصدی در نرخ فروش محصولات.

سپاها: بازگشایی پس از افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص تغییر بیش از 10 درصدی در نرخ فروش محصولات.

سرود: بازگشایی پس از افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص تغییر بیش از 10 درصدی در نرخ فروش محصولات.

سبجنو: بازگشایی پس از افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص تغییر بیش از 10 درصدی در نرخ فروش محصولات.

نمادهای تاثیر گذار بر شاخص کل بورس

گزارش روزانه بازار سرمایه (یکشنبه 15 تیر ماه 1399)

توضیحات: تقسیم بندی بر مبنا ارزش معاملات شرکت می باشد و اعداد میزان تاثیر گذاری بر شاخص کل را نمایش می دهد.

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس در طی هفته

گزارش روزانه بازار سرمایه (یکشنبه 15 تیر ماه 1399)

توضیحات: ارزش خالص بورس و فرابورس از کسر ارزش معاملاتی صندوق ها،  اوراق و معاملات بلوک از ارزش بورس و فرابورس بدست می آید.

مقایسه ارزش معاملات صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (یکشنبه 15 تیر ماه 1399)

مقایسه تعداد صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (یکشنبه 15 تیر ماه 1399)

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال

  1. رئیس سازمان امور مالیاتی مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در مورد “عدم بررسی مالیات سنوات گذشته شرکت هایی که وارد بورس می شوند” را به ادارات مالیاتی ابلاغ کرد.
  2. وزارت صمت خواستار افزایش قیمت خودرو جهت نیمه دوم سال شده و می گوید تاخیر در اعلام افزایش نرخ منجر به ایجاد مشکلاتی در خودروسازان می شود.
  3. روز گذشته مجمع شاراک به دلیل آماده نبودن گزارش حسابرس برگزار نشد اما در حاشیه مجمع گفته شد که متوسط قیمت نفتا در سال گذشته 450دلار بوده که با کاهش قیمت نفت، خوراک مجمع با کاهش شدید مواجه شده و حاشیه سود بهار بسیار بهبود یافته است.
  4. بخش خدماتی اقتصاد چین در ماه ژوئن با سریع‌ترین نرخ یک دهه اخیر خود رشد کرده است که دلیل آن تقویت تقاضای مصرف کنندگان همزمان با کاهش محدودیت‌ها بوده است.
  5. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:ضمن رد شایعه افزایش قیمت گازوئیل ،گفت: چنین طرحی در دستور کار مجلس یازدهم نیست.حداقل تا یک سال آینده افزایش قیمت گازوئیل مطرح نخواهد بود.
  6. بیمه مرکزی در بخشنامه جدیدی که برای شرکت‌های بیمه فرستاده شرایط پوشش تکمیلی افزایش ارزش وسیله نقلیه به دلیل نوسان قیمت در بیمه‌نامه بدنه خودرو از روز ۱۵ تیرماه را اعلام کرد.
  7. غبشهر و غمارگ از افزایش نرخ محصولاتشون خبر دادن، 14 درصد روغن های جامد و 12 درصد روغن های مایع. نکته جالب توجه این بود که اعلام کردن این افزایش نرخ با احتساب قیمت دلار 4200 هست و دلیلش هم افزایش هزینه های سربار و قیمت روغن خامه و احتمالا اگر دلار دولتی به این محصولات تخصیص داده نشه قیمت های بالاتری رو هم شاهد باشیم.
  8. شستا هم در کنفرانس اطلاع رسانی اعلام کرد که هیچ برنامه ای در خصوص تجدید ارزیابی حکشتی نداره و قصد داره تا آخر سال 21 شرکت زیرمجموعه ش رو در بورس عرضه کنه که بنظر میرسه تامین سرمایه امین داره کاراش انجام میشه و زودتر از همه عرضه بشه.
  9. ظریف: حذف دلار از مبادلات اقتصادی در تعامل با برخی کشورها را یکی از مواردی دانست که فشار تحریم‌ها را کاهش می دهد و گفت: با تهاتر این موضوع را پیگیری کرده‌ایم و موفقیت‌هایی هم داشته‌ایم.
  10. زمان انجام معاملات خودرو و خساپا: 13.45 الی 14:45 بدون پیش گشایش می باشد.
  11. معاون بازار شرکت فرابورس ایران، گفت: درج نماد پتروشیمی ارومیه در دست اقدام است و عرضه اولیه این شرکت نخستین عرضه اولیه فرابورس در فصل تابستان خواهد بود.
  12. طرح پتروشیمی صدف با میزان پیشرفت ۲.۵ درصدی، در گروه طرح های فعال پترول قرار گرفته که طبق برنامه زمانی تا پایان سال ۱۴۰۰، این پروژه اتمام یافته و در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ وارد بحث راه اندازی خواهد شد.
  13. شرکت تابا نیرو سپاهان(تابا) در مجمع عمومی سالانه از 77 ریال سود، 8 ریال را بین سهامداران تقسیم کرد.
  14. شرکت صنعتی مینو(غصینو) از خرید 10 درصد از کل سهام کارخانه قند فسا متعلق به شرکت تولیدی ارمغان فسا خبر داد.
  15. باتوجه به عدم آماده سازی به موقع مدارک و مستندات مربوط به افزایش سرمایه شرکت قند ارومیه صدور مجوز افزایش سرمایه ازدستور اداره بورس خارج گردید، بدیهی است رسیدگی مجدد به تقاضای شرکت، منوط به ارائه درخواست جدید به همراه مدارک و مستندات کامل وکافی میباشد.
  16. شرکت سیمان باقران(سباقر) از تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات خبر داد.
  17. شرکت پتروشیمی جم  درخصوص اختلافات فیمابین با پتروشیمی مهر در رابطه با قرارداد تامین اتیلن، در تاریخ 11 تیر ماه1399 هیئت داوری رای داوری بر محکومیت شرکت پتروشیمی مهر به پرداخت مبلغ 872.354.656 دلار به شرکت پتروشیمی جم نمود.
  18. شرکت گروه صنعتی پاکشو(پاکشو) از واگذاری 2.1 درصدی از سهام بانک سامان با قیمت واگذاری هر سهم 1555 تومان خبر داد.
  19. شرکت گروه فن آوا(فن آوا) از برنده شدن در اجرای خدمات نگهداری و پشتیبانی سخت افزارها و تجهیزات شبکه WAN و LAN موجود در ساختمان های اداری و عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ خبر داد.
  20. شرکت ماشین های اداری ایران(مادیران)  در مجمع عمومی عادی سالانه از 96 تومان سود ساخته شده 25 تومان را بین سهاداران تقسیم نمود.
  21. عضو شورای عالی بورس اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل رشد شاخص، افزایش حجم نقدینگی وارد شده به بازار سرمایه است و مردم به دنبال فرصت سرمایه‌گذاری برای حفظ ارزش پول در برابر تورم بودند.
  22. سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت گفت: افرادی که از روز ۱۵ خردادماه امسال تا ۲۹ خرداد نسبت به انتخاب روش مستقیم مدیریت سهام عدالت خود اقدام کرده‌اند، از امروز می‌توانند ۳۰ درصد ارزش سهام خود را از طریق کارگزاری های بورسی به فروش برسانند.
  23. مدیر تحلیل شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان، صندوق های سرمایه‌گذاری را ابزارهایی کارآمد برای کاهش ریسک رفتار های احساسی ارزیابی کرد و گفت: همزمان با رشد شاخص، صندوق‌ها نیز رشد بسیار خوبی را تجربه کرده‌اند.

می توانید گزارش بازار سهام را هر روز در کانال سیگنال به آدرس signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مشاهده کنی

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

در این گزارش برخی نمادهایی که حجم نسبتا بالایی در مقایسه با میانگین 30 روز گذشته معامله شده اند، قدرت خریدار به فروشنده حقیقی یا سرانه خرید هر کد حقیقی بالاست و تحرکاتی در تابلوی معاملاتی آنها مشاهده شده است، معرفی می شود و شما می توانید این نمادها را بررسی کنید.

نمادهای معرفی شده به هیچ وجه سیگنال خرید و فروش نیست و صرفا برای بررسی بیشتر ارایه شده است.

مسئولیت هر گونه خرید و فروش با خود شماست. می توانید گزارش بازار سهام و سایر حجم های مشکوک را هر روز در کانال سیگنال به آدرس signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مشاهده کنید.

ردیفنمادمقایسه با میانگین حجم 30 روزقدرت خریدار به فروشنده حقیقی
1فسا3.233.25
2کپشیر5.73.48

1. فسا : پتروشیمی فسا با نماد فسا، در بازار پایه زرد فرابورس و گروه محصولات شیمایی قرار دارد. با نزدیک شدن به میانگین متحرک نمایی 50 روزه در حوالی 250 تومان، به این ناحیه واکنش نشان داد و با صف خرید بسته شد.
در معاملات امروز نزدیک به 36 میلیون برگ سهم معامله شد که بیش از 4 برابر میانگین حجم 10 روزه بود. اشخاص حقیقی به صورت میانگین هر کدام نزدیک به 19 میلیون تومان خرید انجام دادند در حالی که میانگین ده روزه سرانه خرید هر کد حقیقی نزدیک به 6 میلیون تومان بوده است.

در صورت رشد از این ناحیه، سقف تاریخی این نماد در حوالی 300 تا 310 تومان به عنوان مهمترین مقاومت آن می باشد. همچنین در صورت کاهش قیمت، حمایت مهم بعدی در منطقه 220 تومان است.

2 سهم برگزیده بازار سرمایه (یکشنبه 25 خرداد ماه 99)
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

2. کپشیر : پشم شیشه ایران با نماد کپشیر، در بازار بورس و گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی قرار دارد. این نماد امروز توانست از سقف تاریخی خود در قیمت 5500 تومان با حجم بالا عبور کند.
در معاملات امروز نزدیک به 3 میلیون برگ سهم معامله شد که بیشتر از 4 برابر میانگین حجم ده روزه اخیر بوده است. هر کد حقیقی در معاملات امروز نزدیک به 43 میلیون تومان خرید انجام داد در حالی که به صورت میانگین در ده روز اخیر هر کد حقیقی حدوده 11 میلیون تومان خرید انجام داده بود.

در صورت تثبیت شکست روی محدوده مقاومتی 5500 تومان، می تواند تا سقف کانال در حوالی 7500 تا 8000 تومان رشد کند. در صورت کاهش قیمت، محدوده های 5 هزار تومان و 4 هزار تومان نیز حمایت های مهم سهم می باشند.

2 سهم برگزیده بازار سرمایه (یکشنبه 25 خرداد ماه 99)
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی جدی با اشاره به تدوین طرح ساماندهی صنعت خودرو در 19 ماده در کمیسیون اظهار داشت: در این طرح تلاش شده تا مشکلات بازار خودرو رفع شود و قیمت خودرو واقعی شود.

 به گفته وی در صورت تصویب نهایی این طرح به ‌تدریج هیجان سرمایه‌گذاری در بازار از دست می‌رود و جلوی ضرر و زیان خودروسازان هم گرفته می‌شود.

نایب رییس کمیسیون دوم مجلس توضیح داد: در طرح ساماندهی بازار خودرو، ‌اگر قیمت فروش در بورس از قیمت تمام شده خودرو بیشتر باشد، مابه التفاوات به عنوان عوارض محاسبه می‌شود؛ به گونه‌ای که 20 درصد از منابع حاصله به خزانه واریز شده و براساس تصمیم وزارتخانه‌های صمت و راه و شهرسازی صرف توسعه حمل و نقل، جایگزینی خودروهای فرسوده و توسعه جایگاه‌های گازرسانی طبیعی می‌شود.

 وی یادآورشد: البته مشوق‌هایی هم برای خودرو ساز در نظر گرفته شده تا در صورت ایجاد نوآوری، افزایش کیفیت و عرضه بیشتر خودرو این مشوق‌ها برای خودروساز اعمال شود.

جدی با بیان اینکه طرح ساماندهی خودرو پس از بررسی‌های لازم با قید دوفوریت در صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد، ‌تصریح کرد: مجلس دستگاه قانون گذار و نظارتی است و به نظر می رسد باید شورای رقابت و دولت برای ساماندهی بازار خودرو با مجلس همکاری کنند.

 نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در طرح ساماندهی صنعت خودرو، قیمت، کیفیت، کمیت، شیوه عرضه، خدمات پس از فروش، هزینه‌های سربار و …دیده شده است که برای اجرا شدن این موارد همکاری همه ارگان و سازمان‌ها لازم است.

وی با تاکید بر اینکه در این طرح، سهامداری شرکت‌های قطعه ساز در بورس نیز پیش بینی شده است، یادآور شد: در این طرح به قطعه سازان فرصتی داده شده تا سهام خود را در بورس عرضه کنند. ضمن اینکه امکانات و تسهیلاتی برای تولید خودورهای برقی و هیبریدی به تولیدکنندگان داخلی اعطا می‌شود.

همچنین حجت‌اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت الزام به عرضه خودرو در بورس کالا را یکی از اساسی‌ترین محورهای این طرح دانست و افزود: پس از تصویب این طرح اگر خودرو در بورس عرضه نشود، جرم تلقی شده و مجازات آن نیز براساس تبصره (1) ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس استثناهایی نیز دارد، تصریح کرد: خودروهایی که شمارگان تولید آن با تمام گونه‌هایش در طول 12 ماه گذشته از 5 هزار دستگاه تجاوز نکند، از حکم این ماده مسستثنی بوده و مشول الزام عرضه در بورس نمی‌شوند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: دومین استثنای مربوط شرکت‌های خودروسازی است؛ اگر تمام تولید خودروسازی در طول 12 ماه گذشته از 10 هزار دستگاه تجاوز نکند خودروساز الزامی به عرضه در بورس ندارد.

فیروزی همچنین درباره الزام خودروهای خارجی در بورس، توضیح داد: در صورتی که خودروی وارداتی که در طول 12 ماه گذشته بیش از 500 دستگاه در کشور شماره‌گذاری شده باشد، مشمول الزام عرضه در بورس کالا می‌شود.

به گفته سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعمال نظام قیمت‌گذاری برای عرضه خودرو در بورس، ممنوع بوده و قیمت تابع عرضه و تقاضا است.

نماینده مردم فسا در مجلس تصریح کرد: براساس طرح مذکور 50 درصد از مبالغ دریافتی از مشتریان تا سقف 50 درصد از قیمت تمام شده خودرو با سازوکاری که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان بورس و خودروسازان پیش‌بینی می‌کنند به قطعه‌سازان و تامین‌کنندگان مواد اولیه موردنیاز تولید پرداخت می‌شود. زیرا در شرایط کنونی قطعه سازان به دلیل کوتاهی خودروسازان در پرداخت تعهدات خود گلایه‌مند بوده و با مشکلاتی مانند کمبود نقدینگی روبه‌رو هستند.

فیروزی با بیان اینکه براساس این طرح، سود مشارکت خودروهای پیش‌فروش شده توسط خودروساز تعیین می‌شود، اضافه کرد: این سود نباید از سود سپرده بانکی بلند مدت مصوب شورای پولی و بانکی بیشتر باشد.

وی همچنین درباره جریمه دیرکرد تحویل خودرو توسط خودروسازان، گفت: این جریمه معادل 2 واحد درصد کمتر از سود سپرده بانکی بلندمدت مصوب شورای پول و اعتبار است.

نماینده مردم فسا در مجلس ادامه داد: در هر عرضه خودرو، هر کد ملی می‌تواند منحصرا یک دستگاه خودرو از یک مدل خریداری کند و در صورت خرید تا 12 ماه بعد امکان خرید آن مدل از طریق بورس وجود ندارد.

البته اگر تعداد خودروهای عرضه شده در بورس بیش از تقاضا باشد که درحال حاضر در کشور ما چنین نیست، اشخاص حقوقی نیز می‌توانند وارد فرآیند خرید خودرو شوند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس طرح مذکور قیمت تمام شده خودرو هر سه ماه یکبار با لحاظ شاخصه‌هایی مانند نرخ تورم توسط شورای رقابت تعیین می‌شود، افزود: در این محاسبه هزینه‌های مالی خودروسازان که ناشی از فعالیت‌های غیرتولیدی آن‌ها است، نباید در قیمت تمام شده لحاظ شود.

وی خاطرنشان کرد: 70 درصد منابع حاصله از مابه‌التفاوت قیمت فروش خودرو در بورس و قیمت تمام شده به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه با موعد بازپرداخت حداکثر دو ساله در اختیار خودروسازان قرار می‌گیرد تا در راستای تولید مصرف شود، 10 درصد باقی‌مانده نیز در صورت افزایش مستمر و غیرکاهشی خودرو براساس تصمیم شورای رقابت به خودروساز پرداخت می‌شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام،

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: عرضه خودرو در بورس علاوه بر ساماندهی بازار خودرو باعث می شود قیمتگذاری‌ها حقیق شده و دست دلالان از این بازار کوتاه شود.

به گزارش رادیو سهام، علی جدی با اشاره به تدوین طرح ساماندهی صنعت خودرو در 19 ماده در کمیسیون  اظهار داشت: در این طرح تلاش شده تا مشکلات بازار خودرو رفع شود و قیمت  خودرو واقعی شود.

 به گفته وی در صورت تصویب نهایی این طرح به ‌تدریج هیجان سرمایه‌گذاری در بازار از دست می‌رود و جلوی ضرر و زیان خودروسازان هم گرفته می‌شود.

نایب رییس کمیسیون دوم مجلس توضیح داد: در طرح ساماندهی بازار خودرو، ‌اگر قیمت فروش در بورس از قیمت تمام شده خودرو بیشتر باشد، مابه التفاوات به عنوان عوارض محاسبه می‌شود؛ به گونه‌ای که 20 درصد از منابع حاصله به خزانه واریز شده و براساس تصمیم وزارتخانه‌های صمت و راه و شهرسازی صرف توسعه حمل و نقل، جایگزینی خودروهای فرسوده و توسعه جایگاه‌های گازرسانی طبیعی می‌شود.

 وی یادآورشد: البته مشوق‌هایی هم برای خودرو ساز در نظر گرفته شده تا در صورت ایجاد نوآوری، افزایش کیفیت و عرضه بیشتر خودرو این مشوق‌ها برای خودروساز اعمال شود.

جدی با بیان اینکه طرح ساماندهی خودرو پس از بررسی‌های لازم با قید دوفوریت در صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد، ‌تصریح کرد: مجلس  دستگاه قانون گذار و نظارتی است و به نظر می رسد باید شورای رقابت و دولت برای ساماندهی بازار خودرو با مجلس همکاری کنند.

 نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در طرح ساماندهی صنعت خودرو، قیمت، کیفیت، کمیت، شیوه عرضه، خدمات پس از فروش، هزینه‌های سربار و …دیده شده است که برای اجرا شدن این موارد همکاری همه ارگان و سازمان‌ها لازم است.

وی با تاکید بر اینکه در این طرح، سهامداری شرکت‌های قطعه ساز در بورس نیز پیش بینی شده است، یادآور شد: در این طرح به قطعه سازان فرصتی داده شده تا سهام خود را در بورس عرضه کنند. ضمن اینکه امکانات و تسهیلاتی برای تولید خودورهای برقی و هیبریدی به تولیدکنندگان داخلی اعطا می‌شود.

همچنین حجت‌اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت الزام به عرضه خودرو در بورس کالا را یکی از اساسی‌ترین محورهای این طرح دانست و افزود: پس از تصویب این طرح اگر خودرو در بورس عرضه نشود، جرم تلقی شده و مجازات آن نیز براساس تبصره (1) ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس استثناهایی نیز دارد، تصریح کرد: خودروهایی که شمارگان تولید آن با تمام گونه‌هایش در طول 12 ماه گذشته  از 5 هزار دستگاه تجاوز نکند، از حکم این ماده مسستثنی بوده و مشول الزام عرضه در بورس نمی‌شوند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: دومین استثنای مربوط شرکت‌های خودروسازی است؛ اگر تمام تولید خودروسازی در طول 12 ماه گذشته از 10 هزار دستگاه تجاوز نکند خودروساز الزامی به عرضه در بورس ندارد.

فیروزی همچنین درباره الزام خودروهای خارجی در بورس، توضیح داد: در صورتی که خودروی وارداتی که در طول 12 ماه گذشته بیش از 500 دستگاه در کشور شماره‌گذاری شده باشد، مشمول الزام عرضه در بورس کالا می‌شود.

به گفته سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعمال نظام قیمت‌گذاری برای عرضه خودرو در بورس، ممنوع بوده و قیمت تابع عرضه و تقاضا است.

نماینده مردم فسا در مجلس تصریح کرد: براساس طرح مذکور 50 درصد از مبالغ دریافتی از مشتریان تا سقف 50 درصد از قیمت تمام شده خودرو با سازوکاری که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان بورس و خودروسازان پیش‌بینی می‌کنند به قطعه‌سازان و تامین‌کنندگان مواد اولیه موردنیاز تولید پرداخت می‌شود. زیرا در شرایط کنونی قطعه سازان به دلیل کوتاهی خودروسازان در پرداخت تعهدات خود گلایه‌مند بوده و با مشکلاتی مانند کمبود نقدینگی روبه‌رو هستند.

فیروزی با بیان اینکه براساس این طرح، سود مشارکت خودروهای پیش‌فروش شده توسط خودروساز تعیین می‌شود، اضافه کرد: این سود نباید از سود سپرده بانکی بلند مدت مصوب شورای پولی و بانکی بیشتر باشد.

وی همچنین درباره جریمه دیرکرد تحویل خودرو توسط خودروسازان، گفت: این جریمه معادل 2 واحد درصد کمتر از سود سپرده بانکی بلندمدت مصوب شورای پول و اعتبار است.

نماینده مردم فسا در مجلس ادامه داد: در هر عرضه خودرو، هر کد ملی می‌تواند منحصرا یک دستگاه خودرو از یک مدل خریداری کند و در صورت خرید تا 12 ماه بعد امکان خرید آن مدل از طریق بورس وجود ندارد.

البته اگر تعداد خودروهای عرضه شده در بورس بیش از تقاضا باشد که درحال حاضر در کشور ما چنین نیست، اشخاص حقوقی نیز می‌توانند وارد فرآیند خرید خودرو شوند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس طرح مذکور قیمت تمام شده خودرو هر سه ماه یکبار با لحاظ شاخصه‌هایی مانند نرخ تورم توسط شورای رقابت تعیین می‌شود، افزود: در این محاسبه هزینه‌های مالی خودروسازان که ناشی از فعالیت‌های غیرتولیدی آن‌ها است، نباید در قیمت تمام شده لحاظ شود.

وی خاطرنشان کرد: 70 درصد منابع حاصله از مابه‌التفاوت قیمت فروش خودرو در بورس و قیمت تمام شده به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه با موعد بازپرداخت حداکثر دو ساله در اختیار خودروسازان قرار می‌گیرد تا در راستای تولید مصرف شود، 10 درصد باقی‌مانده نیز در صورت افزایش مستمر و غیرکاهشی خودرو براساس تصمیم شورای رقابت به خودروساز پرداخت می‌شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد،

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد به نقل از خانه ملت، حجت‌اله فیروزی در تشریح جزئیات طرح “ساماندهی صنعت خودرو” و چرایی ضرورت تدوین این طرح، گفت: علیرغم اینکه صنعت خودروسازی و صنایع وابسته به آن از جمله قطعه‌سازی از فرصت‌ها و حمایت‌های بسیاری در کشور برخوردارند و دولت‌ها و مجالس نیز تمام تلاش خود را برای حمایت از این صنعت به کار می‌برند، صنعت خودرو نتوانسته به بالندگی برسد و مشکلات این حوزه همچنان پابرجا مانده است، بنابراین باید با اقدامی اساسی این حوزه را سامان داد.
نماینده مردم فسا الزام به عرضه خودرو در بورس کالا را یکی از اساسی‌ترین محورهای این طرح دانست و افزود: پس از تصویب این طرح اگر خودرو در بورس عرضه نشود، جرم تلقی شده و مجازات آن نیز براساس تبصره (1) ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین می‌شود.
وی اضافه کرد: الزام عرضه خودرو در بورس استثناهایی نیز دارد؛ نخست آنکه در این طرح مشخص شده که چه خودروهایی می‌توانند نسبت به الزام عرضه در بورس استثنا شوند؛ به طور مثال خودروهایی که شمارگان تولید آن با تمام گونه‌هایش در طول 12 ماه گذشته- از زمان لازم الاجرا شدن قانون- از 5 هزار دستگاه تجاوز نکند، از حکم این ماده مستثنی بوده و مشمول الزام عرضه در بورس نمی‌شوند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: دومین استثنای مربوط به الزام خودرو در بورس، مربوط به شرکت‌های خودروسازی است؛ اگر تمام تولید خودروسازی در طول 12 ماه گذشته- از زمان لازم الاجرا شدن قانون- از 10 هزار دستگاه تجاوز نکند خودروساز الزامی به عرضه در بورس ندارد.
فیروزی همچنین درباره الزام خودروهای خارجی در بورس، توضیح داد: در صورتی که خودروی وارداتی که در طول 12 ماه گذشته – از زمان لازم الاجرا شدن قانون- بیش از 500 دستگاه در کشور شماره‌گذاری شده باشد، مشمول الزام عرضه در بورس کالا می‌شود.
به گفته سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعمال نظام قیمت‌گذاری برای عرضه خودرو در بورس، ممنوع بوده و قیمت تابع عرضه و تقاضا است.

50 درصد مبالغ دریافتی از مشتریان به قطعه سازان پرداخت می‌شود

وی تصریح کرد: براساس طرح مذکور 50 درصد از مبالغ دریافتی از مشتریان تا سقف 50 درصد از قیمت تمام شده خودرو با سازوکاری که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان بورس و خودروسازان پیش بینی می‌کنند به قطعه‌سازان و تامین‌کنندگان مواد اولیه موردنیاز تولید پرداخت می‌شود، زیرا در شرایط کنونی قطعه سازان به دلیل کوتاهی خودروسازان در پرداخت تعهدات خود گلایه‌مند بوده و با مشکلاتی مانند کمبود نقدینگی روبه‌رو هستند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس طرح “ساماندهی صنعت خودرو” سود مشارکت خودروهای پیش‌فروش شده توسط خودروساز تعیین می‌شود، اضافه کرد: این سود نباید از سود سپرده بانکی بلند مدت مصوب شورای پولی و بانکی بیشتر باشد.
وی همچنین درباره جریمه دیرکرد تحویل خودرو توسط خودروسازان، گفت: این جریمه معادل 2 واحد درصد کمتر از سود سپرده بانکی بلندمدت مصوب شورای پول و اعتبار است.
فیروزی ادامه داد: در هر عرضه خودرو، هر کد ملی می‌تواند منحصرا یک دستگاه خودرو از یک مدل خریداری کند و در صورت خرید تا 12 ماه بعد امکان خرید آن مدل از طریق بورس وجود ندارد.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به یکی دیگر از محورهای طرح “ساماندهی صنعت خودرو”، گفت: اگر تعداد خودروهای عرضه شده در بورس بیش از تقاضا باشد که درحال حاضر در کشور ما چنین نیست، اشخاص حقوقی نیز می‌توانند وارد فرآیند خرید خودرو شوند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس طرح مذکور قیمت تمام شده خودرو هر سه ماه یکبار با لحاظ شاخصه‌هایی مانند نرخ تورم توسط شورای رقابت تعیین می‌شود، افزود: در این محاسبه هزینه‌های مالی خودروسازان که ناشی از فعالیت‌های غیرتولیدی آن‌ها است، نباید در قیمت تمام شده لحاظ شود.
وی با بیان اینکه سازوکار ویژه‌ای برای جلوگیری از ورود خودروسازان به پروسه قیمت‌سازی در بورس در طرح مذکور در نظر گرفته شده است، ادامه داد: اگر قیمت فروش در بورس از قیمت تمام شده خودرو قیمت تمام شده بیشتر باشد، مابه التفاوت به عنوان عوارض محاسبه می‌شود؛ به گونه‌ای که 20 درصد از منابع حاصله به خزانه دولت واریز شده و براساس تصمیم وزارتخانه‌های صمت و راه و شهرسازی صرف توسعه حمل و نقل، جایگزینی خودروهای فرسوده و توسعه جایگاه‌های گازرسانی طبیعی می‌شود.
وی اضافه کرد: 70 درصد منابع حاصله از مابه‌التفاوت قیمت فروش خودرو در بورس و قیمت تمام شده به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه با موعد بازپرداخت حداکثر دو ساله در اختیار خودروسازان قرار می‌گیرد تا در راستای تولید مصرف شود، 10 درصد باقی‌مانده نیز در صورت افزایش مستمر و غیرکاهشی خودرو براساس تصمیم شورای رقابت به خودروساز پرداخت می‌شود.

 

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، حجت‌اله فیروزی در تشریح جزئیات طرح “ساماندهی صنعت خودرو” و چرایی ضرورت تدوین این طرح، گفت: علیرغم اینکه صنعت خودروسازی و صنایع وابسته به آن از جمله قطعه‌سازی از فرصت‌ها و حمایت‌های بسیاری در کشور برخوردارند و دولت‌ها و مجالس نیز تمام تلاش خود را برای حمایت از این صنعت به کار می‌برند، صنعت خودرو نتوانسته به بالندگی برسد و مشکلات این حوزه همچنان پابرجا مانده است، بنابراین باید با اقدامی اساسی این حوزه را سامان داد.

نماینده مردم فسا الزام به عرضه خودرو در بورس کالا را یکی از اساسی‌ترین محورهای این طرح دانست و افزود: پس از تصویب این طرح اگر خودرو در بورس عرضه نشود، جرم تلقی شده و مجازات آن نیز براساس تبصره (1) ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین می‌شود.

وی اضافه کرد: الزام عرضه خودرو در بورس استثناهایی نیز دارد؛ نخست آنکه در این طرح مشخص شده که چه خودروهایی می‌توانند نسبت به الزام عرضه در بورس استثنا شوند؛ به طور مثال خودروهایی که شمارگان تولید آن با تمام گونه‌هایش در طول 12 ماه گذشته- از زمان لازم الاجرا شدن قانون- از 5 هزار دستگاه تجاوز نکند، از حکم این ماده مستثنی بوده و مشمول الزام عرضه در بورس نمی‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: دومین استثنای مربوط به الزام خودرو در بورس، مربوط به شرکت‌های خودروسازی است؛ اگر تمام تولید خودروسازی در طول 12 ماه گذشته- از زمان لازم الاجرا شدن قانون- از 10 هزار دستگاه تجاوز نکند خودروساز الزامی به عرضه در بورس ندارد.

فیروزی همچنین درباره الزام خودروهای خارجی در بورس، توضیح داد: در صورتی که خودروی وارداتی که در طول 12 ماه گذشته – از زمان لازم الاجرا شدن قانون- بیش از 500 دستگاه در کشور شماره‌گذاری شده باشد، مشمول الزام عرضه در بورس کالا می‌شود.

به گفته سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعمال نظام قیمت‌گذاری برای عرضه خودرو در بورس، ممنوع بوده و قیمت تابع عرضه و تقاضا است.

50 درصد مبالغ دریافتی از مشتریان به قطعه سازان پرداخت می‌شود

وی تصریح کرد: براساس طرح مذکور 50 درصد از مبالغ دریافتی از مشتریان تا سقف 50 درصد از قیمت تمام شده خودرو با سازوکاری که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان بورس و خودروسازان پیش بینی می‌کنند به قطعه‌سازان و تامین‌کنندگان مواد اولیه موردنیاز تولید پرداخت می‌شود، زیرا در شرایط کنونی قطعه سازان به دلیل کوتاهی خودروسازان در پرداخت تعهدات خود گلایه‌مند بوده و با مشکلاتی مانند کمبود نقدینگی روبه‌رو هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس طرح “ساماندهی صنعت خودرو” سود مشارکت خودروهای پیش‌فروش شده توسط خودروساز تعیین می‌شود، اضافه کرد: این سود نباید از سود سپرده بانکی بلند مدت مصوب شورای پولی و بانکی بیشتر باشد.
وی همچنین درباره جریمه دیرکرد تحویل خودرو توسط خودروسازان، گفت: این جریمه معادل 2 واحد درصد کمتر از سود سپرده بانکی بلندمدت مصوب شورای پول و اعتبار است.

فیروزی ادامه داد: در هر عرضه خودرو، هر کد ملی می‌تواند منحصرا یک دستگاه خودرو از یک مدل خریداری کند و در صورت خرید تا 12 ماه بعد امکان خرید آن مدل از طریق بورس وجود ندارد.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به یکی دیگر از محورهای طرح “ساماندهی صنعت خودرو”، گفت: اگر تعداد خودروهای عرضه شده در بورس بیش از تقاضا باشد که درحال حاضر در کشور ما چنین نیست، اشخاص حقوقی نیز می‌توانند وارد فرآیند خرید خودرو شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس طرح مذکور قیمت تمام شده خودرو هر سه ماه یکبار با لحاظ شاخصه‌هایی مانند نرخ تورم توسط شورای رقابت تعیین می‌شود، افزود: در این محاسبه هزینه‌های مالی خودروسازان که ناشی از فعالیت‌های غیرتولیدی آن‌ها است، نباید در قیمت تمام شده لحاظ شود.
وی با بیان اینکه سازوکار ویژه‌ای برای جلوگیری از ورود خودروسازان به پروسه قیمت‌سازی در بورس در طرح مذکور در نظر گرفته شده است، ادامه داد: اگر قیمت فروش در بورس از قیمت تمام شده خودرو قیمت تمام شده بیشتر باشد، مابه التفاوت به عنوان عوارض محاسبه می‌شود؛ به گونه‌ای که 20 درصد از منابع حاصله به خزانه دولت واریز شده و براساس تصمیم وزارتخانه‌های صمت و راه و شهرسازی صرف توسعه حمل و نقل، جایگزینی خودروهای فرسوده و توسعه جایگاه‌های گازرسانی طبیعی می‌شود.

وی اضافه کرد: 70 درصد منابع حاصله از مابه‌التفاوت قیمت فروش خودرو در بورس و قیمت تمام شده به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه با موعد بازپرداخت حداکثر دو ساله در اختیار خودروسازان قرار می‌گیرد تا در راستای تولید مصرف شود، 10 درصد باقی‌مانده نیز در صورت افزایش مستمر و غیرکاهشی خودرو براساس تصمیم شورای رقابت به خودروساز پرداخت می‌شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خانه ملت، حجت الله فیروزی از عملکرد بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج و ودیعه اجاره مسکن انتقاد کرد و گفت: به‌یقین با توجه به مقررات بانکی فعلی نمی‌توان شرایط مالی ازدواج را برای جوانان تسهیل کرد؛ چراکه معرفی چند ضامن کارمند دولت برای دریافت یک وام ساده ازدواج از جوانانی که عموماً خودشان در ادارات شاغل نیستند و اقوام و دوست و آشنایی هم از این قشر ندارند، به معنای سنگ‌اندازی جلوی پای آن‌ها است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد کارمندان رسمی دولت در بخش‌های مختلف نسبت به گذشته کم شده است، افزود: دولت باید به سمت سازوکار دیگری برای پرداخت وام ازدواج رود؛ چراکه وقتی صحبت از تسهیلات می‌شود؛ پرداخت و دریافت آن نیز باید با سهولت انجام گیرد؛ اما بانک‌ها هنوز عملکردی سنتی و به روز نشده دارند؛ در حالی که باید این سازوکارها با شرایط زمانه تغییر کند.

به گفته وی، بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج یا وام‌های خرد دیگر از بی‌اطلاعی مردم و عدم کنترل و نظارت بانک مرکزی بر عملکردشان، سوءاستفاده می‌کنند.

فیروزی با بیان اینکه اکنون به‌صورت دقیق مشخص نیست که منابع قرض‌الحسنه بانکی در قالب چه تسهیلاتی پرداخت می‌شود که باید این موضوع شفاف شود، اضافه کرد: در هر صورت ضعف جدی در نظارت بانک مرکزی بر ساختار پرداخت وام‌های خرد و وام ازدواج وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است نباید شخصیت جوانان در ابتدای تشکیل خانواده در رفت و آمد به بانک‌ها به دلیل سخت گیری برای دریافت یک وام خرد زیر سوال برود.
223229

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از بورس پرس،

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت صنعتی مینو از خرید 10 درصد از کل سهام کارخانه قند فسا خبر داد و برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شد.

براین اساس، محمدتقی قلندرلکی مدیرعامل “غصینو” اعلام کرد: شرکت خودکفایی آزادگان 11 تیرماه اقدام به عقد توافقنامه و قرارداد خرید کارخانه قند متعلق به شرکت قند ارمغان فسا به مبلغ 105 میلیارد تومان کرده که مقرر شد مبلغ خرید به نسبت های 60 درصد شرکت خودکفایی آزادگان، 10 درصد شرکت صنعتی مینو، 10 درصد شرکت قاسم ایران، 10 درصد شرکت صنعتی پارس مینو و 10درصد شرکت پارس گستر مینو تسهیم و توسط شرکت‌های فوق پرداخت شود و با تاسیس شرکت فرعی و انتقال دارایی های خریداری شده به این شرکت درصد های سرمایه گذاری متناسب با نسبت های پرداخت وجوه خرید لحاظ و پس از انتقال کارخانه قند فسا، عایدی سود سهام به شرکت‌های فوق تعلق و تخصیص یابد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از تابناک،

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع “اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان” در این نوشتار به وقایع تاریخی سی امین روز بهمن ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

30 بهمن 1290، به دنبال اخراج شوستر از ایران ژاندارمری خزانه منحل شد و افراد آن ضمیمه ژاندارمری دولتی شدند.

30 بهمن 1296، دولت ایران از طریق وزارت امور خارجه از دولت انگلیس خواست هرچه زودتر در موارد پنجگانه اتخاذ تصمیم کند:1- مساعدت در تخلیه ایران و واگذاری پلیس جنوب به این دولت، 2- الغای عهدنامه 1907 و رفع اثر اولتیماتوم 1911، 3- قبول مشارکت نماینده ایران در کنفرانس صلح جهانی، 4- تجدیدنظر در تعرفه گمرکی، 5-پرداخت عایدات گمرک پس از کسر اقساط قروض.

30 بهمن 1330، یک مقام عالی رتبه وزارت انرژی انگلیس گفت بخش عمده سوخت مورد نیاز صنایع نظامی انگلیس و همچنین بنزین هواپیماهای بریتانیا از پالایشگاه آبادان تامین می شد. اکنون پس از ملی شدن نفت ایران ممکن است مجبور شویم قسمتی از سرویسهای هوایی بریتانیا را با هدف صرفه جویی در سوخت، تعطیل کنیم. همچنین در این روز، مهلت قانونی تعویض اسکناس ‌های پنجاه‌ و‌ صدریالی پایان یافت و قریب 45 میلیون ریال از اسکناس‌ های مزبور به بانک برنگشت.

30  بهمن 1337، چاه شماره 2 سراجه قم به منبع عظیمی از نفت رسید. همچنین در این روز، شهرهای فسا و اصطهبانات صاحب آب لوله‌ کشی شدند.

30 بهمن 1338، براساس لایحه جدید تقسیمات کشوری ایران به 17 استان و 145 شهرستان تقسیم شد.

30 بهمن 1340، هانری فور نماینده ژنرال دوگل وارد تهران شد تا امکانات مالی و اقتصادی ایران را جهت همکاری فی‌ مابین بررسی کند.

30 بهمن 1341، اسدالله علم که روز 29 اسفند همراه با هیات وزیران استعفا داده بود، مجددا مامور تشکیل کابینه شد. وی اعضای کابینه را به این شرح معرفی کرد: عباس آرام، وزیر امور خارجه- سپهبد نقدی، وزیر جنگ- دکتر خانلری، وزیر فرهنگ- دکترپیراسته، وزیر کشور- دکترارسنجانی، وزیر کشاورزی- نصرت ‌الله معینیان، وزیر راه- عبدالحسین بهنیا، وزیر دارایی- هوشنگ سمیعی، وزیر پست و تلگراف- دکترمحمد باهری، وزیر دادگستری- دکتر ریاحی، وزیر بهداری- دکتر عالیخانی، وزیر اقتصاد ملی- جهانگیر تفضلی، وزیر مشاور و سرپرست تبلیغات- دکتر خوشبین و سپهبد امیر عزیزی وزرای مشاور- دکتر کنی، رسول پرویزی و مهدی شیبانی معاونین نخست ‌وزیر.

30 بهمن 1347، از طرف مقامات مسوول درآمد ایران از محل فروش نفت 79 میلیارد ریال در سال اعلام شد.

30 بهمن 1351، بانک بیمه ایران و بانک اصناف زیر نظر بانک مرکزی قرار گرفتند و مدیران آن از طرف بانک مرکزی تعیین شدند.

30 بهمن 1357، رادیو اسرائیل در تفسیری به مناسبت قطع رابطه ایران و رژیم صهیونیستی گفت حجم معاملات تجاری ایران و اسرائیل در زمان شاه به 300 میلیون دلار در سال بالغ می شد و اسرائیل بیش از نیمی از نیازهای نفتی خود را از ایران تامین می کرد.

30 بهمن 1390، رسیدگی قضایی به پرونده 3 هزار میلیارد تومانی آغاز شد.

30 بهمن 1395، طی خبری اعلام شد جدیدترین بررسی‌های موسسه تحقیقاتی گارتنر در این زمینه نشان می‌دهد که درآمد جهانی حاصل از فروش انواع پهپاد در سال 2017 با رشد سالانه 34 درصدی به بیش از 6 میلیارد دلار می‌رسد و این میزان تا سال 2020 به بیش از 2/ 11 میلیارد دلار هم افزایش پیدا خواهد کرد. بر اساس این بررسی‌ها، تقریبا 3 میلیون دستگاه پهپاد در سال 2017 تولید خواهد شد که این میزان در مقایسه با سال 2016 رشد 39 درصدی خواهد داشت. 

30 بهمن 1397، یک مقام آگاه در نظام بانکی با اشاره به کاهش 13 هزار میلیارد تومانی حجم بدهی بانک‌های خصوصی به بانک مرکزی در ماه‌های آبان و آذر 97 گفت: این کاهش بدهی بانک‌های خصوصی، بیشتر متعلق به یکی از بانک‌های خصوصی است.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه،

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از خانه ملت، نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال های اخیر شاهد بودیم که هجوم نقدینگی جامعه به بازارهای اقتصادی موجب بروز تلاطم در بازارهای اقتصادی از جمله ارز، خودرو و مسکن شد، از این رو ساماندهی این سرمایه ها در بورس می تواند از بروز این مسائل جلوگیری کند.

سرمایه گذاری در بورس موجب تقویت حوزه اقتصاد و تولید کشور می شود

وی با بیان اینکه در تمام  جهان، بورس اقدام به جمع آوری سرمایه ریز و خرد می کند، گفت: سرمایه گذاری در بورس موجب تقویت حوزه اقتصاد و تولید کشور می شود و تجربه بیانگر این است نگهداری سرمایه ها در بانک ها تاثیر مثبتی در اقتصاد کشور نداشته است.

بانک ها به بنگاه های اقتصادی تبدیل شده اند

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی بانک ها به بنگاه های اقتصادی تبدیل شده اند که این مسئله یکی از عوامل اصلی تورم در اقتصاد کشور است.

جمالی نوبندگانی افزود: ورود بیشتر افراد به بازار سرمایه مثبت است، اما این نگرانی وجود دارد که افراد بدون اطلاعات و دانش کافی پای به این عرصه گذاشته و متضرر شوند که این مسئله بر عملکرد بورس تاثیر منفی می گذارد زیرا عملا این افراد به یک مبلغ منفی تبدیل می شوند.

وی گفت: در شرایط کنونی اغلب مردم نسبت به کلیت بازار سرمایه توجیه نیستند، همچنین بسیاری از افراد هنوز اطلاعات دقیقی نسبت به سقوط و صعود شاخص های بورس ندارند، بنابر این باید نسبت به آموزش لازم متقاضیان اقدام کرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.