دانلود اپلیکیشن
زمان
12:30:35
بعدازظهر
تاریخ
سه شنبه
1 مهر 1399

به گزارش سیگنال به نقل از بورس پرس،

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دو شرکت گلتاش و ژلاتین کپسول از برنامه افزایش سرمایه 160 و 50 درصدی از دو محل خبر دادند.

براین اساس، “شگل” در نظر دارد سرمایه فعلی را از 100 به 260 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته اعمال خواهد شد تا قادر به تامین مخارج سرمایه ای انجام شده بابت نوسازی خطوط تولید و تامین سرمایه در گردش به منظور خرید مواد اولیه و ملزومات بسته بندی شود.

شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر 76.5 درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد.

همچنین “دکپسول” درصدد است سرمایه فعلی را از 20 به 30 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی درصورت موافقت سازمان بورس  از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی با هدف ایجاد یک خط تولید صورت می پذیرد.

بنابراین گزارش،  داروسازی فارابی 68.4 درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

 

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از بورس پرس،

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بختیار علم‌بیگی در خصوص افزایش قیمت محصولات شوینده به ایسنا گفت: تولیدکنندگان برای افزایش قیمت محصولات  شوینده به سازمان حمایت درخواست داده اند اما هنوز موافقت نشده است.

وی افزود: مجوز صادرات این محصولات مشروط به تامین بازار داخلی بوده و در صورت کمبود بلافاصله قطع خواهد شد.در برخی اقلام دو تا سه برابر مصرف داخل، مازاد تولید داریم و تا زمانی که در تامین مواد اولیه مشکلی نباشد صادرات ادامه خواهد داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressi

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از بورس پرس،

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا رضایی قهرودی در خصوص وضعیت بازار مواد شوینده و افزایش قیمت در برخی اقلام به تسنیم گفت: طی یکی دو ماه گذشته ، قیمت مواد شوینده حدود 20 الی 30 درصد گران شد که ناشی از افزایش قیمت ارز  و مواد اولیه وارداتی بود .

وی در مورد احتمال افزایش 20 تا 25 درصد دیگر قیمت مواد شواینده هم توضیح داد: فعلا” از چنین مسئله ایی اطلاع ندارم اما در صورت افزایش قیمت، باید توسط سازمان حمایت و سپس ستاد تنظیم بازار تایید شود. ممکن است برخی تولیدکنندگان در فروردین که مجوز افزایش قیمت داده شد، اقدام به گرانی محصولات نکرده باشند و چنین تصمیمی را اخیرا” گرفته اند.

رضایی قهرودی ادامه داد: دولت نتوانست قیمت خودرو را کنترل کند و اعلام کرد با خودروهای احتکار شده در پارکینگ برخورد می شود اما چندین بار نرخ ها تغییر کرد. در افزایش قیمت خودرو هم رقم زیادی جابه‌جا می‌شود اما نوبت به تولیدکنندگان کوچک شوینده می‌رسد، دم از گرانی می‌زنند. مشکل اصلی جای دیگری است که متاسفانه رها شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

علیرضا رضایی قهرودی در خصوص وضعیت بازار مواد شوینده و افزایش قیمت در برخی اقلام اظهار داشت: طی یک الی دو ماه گذشته قیمت مواد شوینده حدود 20 الی 30 درصد گران شد. باید بپذیریم که وقتی نرخ ارز گران شود، موادی شوینده ای که ماده اولیه آنها وارداتی است، با افزایش قیمت روبه رو شود.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی بگوید ارز تاثیری بر قیمت ها ندارد، اشتباه می کند، در پاسخ به این سوال که آیا شما شنیده اید که قرار است در یک ماه آینده قیمت مواد شوینده حدود 20 الی 25 درصد گران شود، گفت: بنده این را نشنیده ام ولی اگر قرار باشد افزایش قیمتی رخ دهد باید سازمان حمایت و سپس ستاد تنظیم بازار آن را تایید کند.

رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک کننده در خصوص این موضوع که در سال چند بار باید افزایش قیمت داده شود، خاطر نشان کرد: ممکن است برخی از تولیدکنندگان در فروردین ماه که مجوز افزایش قیمت داده شد، اقدام به این کار نکرده باشند و در حال حاضر تصمیم به این کار گرفته اند.

رضایی قهرودی با بیان این که طبیعی است اگر دلار گران شود، این اقلام نیز نرخ آنها تغییر کند، تصریح کرد: اگر افزایشی صورت گرفته قطعا مجوز گرفته اند. دولت خود قیمت خودرو را نتوانست کنترل کند و چندین بار قیمت آن افزایش یافته است؛ اعلام کردند که خودروهایی که در پارکینگ است، احتکار بوده و برخورد می شود، اما باز چندین بار نرخ ها تغییر کرد.

وی در پایان افزود: در افزایش قیمت خودرو رقم زیادی جابه جا می شود، حال که نوبت به تولیدکنندگان کوچک شوینده می رسد، دم از گرانی می زنند. مشکل اصلی جای دیگری است  که متاسفانه رها شده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

 این روزها بازار گرانی کالاها هم داغ شده، انگار شب عید است و بر مبنای روال هر سال و تاثیر آن بر قیمت کالاها، قیمت انواع مواد مصرفی مردم مجدد روند افزایشی پیدا کرده است. انگار همه تولیدکنندگان خود را با قیمت خودرو و عقب نماندن از آن مقایسه می کنند. 

شاید یکه تاز گرانی ها،  خودرو باشد، اما دولت نه تنها برای این کالای مصرفی مردم هیچ کاری نکرده، بلکه هر سه ماه نیز به آنها اجازه داد بر اساس تورم و ارز و سایر هزینه ها، درخواست اقزایش قیمت دهند. شاید برای سایر کالا ها نیز این مجوز داده شده، که هر از چندگاهی همه با هم با فاصله یک هفته و یک ماهه قیمت اقلام تولیدی خود را گران می کنند.

بر اساس این گزارش، نکته جالب این است که تولیدکننده می گوید هزینه هایش بالا رفته و مواد اولیه وارداتی است و به همین دلیل برای افزایش قیمت مجوز گرفته است. اما نمی دانم این مجوز عا از کجا گرفته می شود که کسی خبردار نمی شود. مگر نباید درخواست افزایش قیمت از سوی تولید کننده به سازمان حمایت ارائه و پس از تایید به، ستاد تنظیم بازار برای تایید نهایی ارسال و نهایتا ابلاغ شود؟ حداقل در این دو ماه اخیر نشنیده ایم که این ستاد مجوزی به این منظور صادر کرده باشد. این موضوع از دو حالت خارج نیست، یا بدون محوز افزایش قیمت ها رخ می دهد، که باید سازمان حمایت نظارت کند؛ اگر مجوزی هم از سوی ستاد تنظیم بازار صادر شده، چرا اعلام نشده است.

آیا مجوز افزایش 25 درصدی قیمت مواد شوینده صادر شده است؟ 

گزارش میدانی از بازار مواد شوینده، حاکی از این است که موج گرانی در حال رسیدن به این بخش است، به نوعی که آقای اکبری یکی از فروشندگان مواد شوینده و بهداشتی در این خصوص اعلام کرد: در تیر ماه بخشی از اقلام شوینده قیمت آن گران شد و در حال حاضر نیز، توزیع کننده این اقلام به ما اعلام کرده که یک ماه آینده نیز قرار است 20 الی 25 درصد قیمت ها مجدد افزایش یابد. 

نمونه یک قلم این کالاها، دستکش آشپزخانه بود که از یک برند سه قسمت را در مغازه داشت به این ترتیب که در 30 دی ماه سال 98 نرخ دستکش 9500 تومان بوده که به ترتیب در 7 خرداد ماه به 11500 تومان و در 13 مرداد ماه به 17500 تومان تغییر قیمت داده است.

همچنین پودر لباسشویی از 7500 تومان در تیر ماه به 9 هزار تومان رسیده است. البته پودر لباسشویی در دو برند شناخته شده حتی به 11 هزار تومان رسیده است. همان طور که معمولا وقتی یک برند افزایش قیمت می دهد، سایر برندهای هم صنف نیز در صدد افزایش نرخ های خود می افتند، باید منتظر گرانی سایر برندها نیز بود. وقتی هم جویای دلیل این وضعیت می شویم جوابی جز افزایش نرخ دلار ندارند. معتقدند وقتی مواد اولیه وارداتی باشد، در قیمت نهایی نیز اثر می گذارد. 

به گفته یکی از فروشندگان محصولات شوینده، قرار است یک ماه آینده قیمت ها حدود 20 درصد گران شود. بنابراین فعلا صدای گرانی به گوش می رسد، تا تصویرش به دید مردم برسد مدت زیادی نمانده است.

گزارش میدانی تسنیم|مسابقه قیمت کالاهای اساسی در بازار؛ خبری از ناظران نیست

افزایش 10 درصدی قیمت پوشک

همچنین، یکی از اقلام بهداشتی مورد نیاز خانواده های بچه دار پوشک است که این کالا نیز در 15 فروردین ماه 42 هزار و 500 تومان بود که بعد از افزایش قیمت ارز به 78 هزار تومان و در حال حاضر نیز قرار است از امروز شنبه 22 شهریور ماه با افزایش 10 درصدی به  86  هزارتومان فروخته می شود.

البته شاید تولید کنندگانی که این روزها در حال افزایش قیمت هستند، در ابتدای سال که تقریبا همه  کالا ها مجوز دریافت کردند، آنها قیمت خود را تغییر ندادند و در شرایط فعلی تصمیم به انجام این کار گرفته اند، که البته این موضوع شاید در مورد موارد اندکی از کالاها رخ داده باشد.

شروع افزایش قیمت محصولات سلولوزی از 6 شهریور 

 داستان اینجا تمام نمی شود، محصولات سلولوزی نیز از غافله گرانی عقب نمانده و دو برند قیمت های خود را از 6 شهریور ماه اقرایش داده و سایر برندها نیز قطعا از این غافله عقب نخواهند ماند و نهایتا تا یک ماه آینده نرخ محصولات خود را تغییر خواهد داد.  همچنین پدهای بهداشتی نیز از جمله اقلامی است که با افزایش قیمت روبه رو شده است. 

 این وضعیت تنها برای بازار مواد شوینده و سلولوزی نبوده و در هفته گذشته گرانی کره، تخم مرغ، مرغ و کمبود روغن جامد و افزایش غیرقانونی در برخی موارد و در ابتدای فهرست نیز خودرو نیز رخ داده و همه اینها کنار هم و ادامه دار بودن این وضعیت، باعث می شود مردم ماهانه چندین برابر افزایش حقوقی که دولت در ابتدای سال برای کارگران و کارمندان در نظر گرفت را خرج کنند. البته این خرج کردن برای خانواده ای است که توانایی خرید دارد اما، کارگر و یا کارمندی که با حداقل حقوق زندگی می کند، شاید اصلا برخی از این اقلام را نتواند در سبد ماهانه خود داشته باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از بورس پرس،

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت بهداشتی ساینا از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 750 درصدی از دو محل خبر داد.

براین اساس، “ساینا” درصدد است سرمایه فعلی را از 10 به 85 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته اعمال خواهد شد.

بنابراین گزارش، شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر مالکیت 62.8 درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از بورس پرس،

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دومین مجمع سالانه شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش بعد از ورود به بورس در محل گروه صنعتی گلرنگ با حضور 85.3 درصد سهامداران برگزار شد.

رشد 48 درصدی تعداد فروشگاه ها

امیرخسرو فخریان با ارائه گزارش عملکرد هیات مدیره در سال مالی منتهی به اسفند 98 گفت: در سال گذشته هم رتبه بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای همانند سال 97 براساس ارزیابی های IMI 100 کسب شد و تعداد فروشگاه ها از 1357 شعبه به 2006 فروشگاه رسید(شعب فرانچایز از 346 به 867 رسید) که حکایت از رشد 48 درصدی دارد.

رشد 43 درصدی سهم بازار

وی با اشاره به حضور در تمامی استان ها افزود: تعداد شعب فعال افق کوروش به 370 شهر در پایان سال رسید. تعداد کالاهای عرضه شده نیز 2720 قلم کالا است که براساس نظر سنجی از مشتریان و بررسی ها، تعداد اقلام ارزیابی و بهینه سازی می شود و اکنون این تعداد در حال  عرضه در فروشگاه ها است. همچنین رشد سهم بازار “افق” از 2.1 به 3 درصد رسیده که نشان از رشد 43 درصدی دارد. تمامی پرداخت ها هم طی سال گذشته باتوجه به وسعت فروشگاه ها و تعداد زیاد نیروها بصورت مکانیزه و مستقیماً به شماره حساب انجام شد.

مکانیزه کردن مدیریت نقدینگی

این مقام مسئول درخصوص مکانیزه کردن مدیریت نقدینگی عنوان کرد: باتوجه به برنامه ریزی استفاده بهینه از وجوه نقد شرکت این سیستم راه اندازی شده بود که در حال و آینده ارزیابی ها صورت گرفته و بر اساس آن برنامه ها در دستور کار قرار می گیرد. با حدود 250 تامین کننده همخوانی ارائه گزارشات فصلی به اداره مالیات بحث مهمی است که با راه اندازی پرتال تامین کنندگان تمامی موارد اعلامی به سازمان دولتی و مالیاتی توسط تامین کننده ها تایید می شود تا اختلاف حسابی پیش نیاید.

اهم اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته

فخریان از ایجاد دپارتمانی برای مدیریت درآمدهای تبلیغاتی، قیمت گذاری کالاها با بیشترین تاثیر در فروش، اخذ بهای تمام شده اقلام عرضه شده برای مذاکره خرید قیمت مناسب تر از تامین کنندگان خبر و ادامه داد: اجرای بحث ERP در 10 استان ، توسعه تجهیزات داخل فروشگاه ها، برنامه ریزی ماهانه یا حتی سالانه با زنجیره تامین کنندگان برای تامین کالاهای مورد نیاز در تاریخ مشخص، توسعه ناوگان حمل و نقل، فرآیند مکانیزه تحویل سفارش ها درب انبارها، راه اندازی 23 سیستم در حوزه های منابع انسانی؛ بازاریابی؛ مالی و توسعه زیرساخت ICT شرکت، رکورد افتتاح 120 فروشگاه فرانچایز در اسفند ماه، رعایت استانداردها در کلیه شعب جزو اقداماتی است که طی سال گذشته به انجام رسیده است.

مهمترین اقلام مالی

وی درخصوص فروش و سود خالص شرکت توضیح داد: با افزایش 74 و 78 درصدی، فروش از 5.2 به 9.1 هزار میلیارد تومان و سود از 298 به 515 میلیارد تومان رسید. 44 درصد از 2720 قلم کالایی که در شعب عرضه می شود مواد خوراکی خشک، 29 درصد محصولات یخچالی و فریزری، 21 درصد آرایشی و شوینده و بهداشتی، 4 درصد نوشیدنی ها و سایر موارد سهم 2 درصدی دارند.

مدیرعامل افق کوروش با اشاره به تعداد نیروی انسانی 12 هزار و 273 نفری در سال گذشته گفت: ارزش روز بازار شرکت در زمان ورود به بورس بالغ بر 1.7 هزار میلیارد تومان بوده که به 19 هزار میلیارد رسیده است. سود عملیاتی بالغ بر 517 میلیارد تومان و سود هر سهم از 2979 ریال در سال 97 به 5154 ریال رسیده است. پیش بینی ها در زمان ورود به بورس شناسایی 8.7 هزار میلیارد تومان فروش در سال 98 بوده که با تحقق 9.1 هزار میلیارد تومان، رشد 104 درصدی حاصل شده است. بودجه سال گذشته با پیش بینی 379 میلیارد تومان و تحقق 515 میلیارد تومانی و رشد 136 درصدی بسته شد.

استراتژی ها و برنامه آتی

فخریان درخصوص استراتژی ها و برنامه آتی تصریح کرد: توسعه فروش اینترنتی و تلفنی، الکترونیکی کردن اقلام چاپی، توسعه باشگاه مشتریان، سیستم بهینه سازی اجرای کمپین ها، کسب درآمدهای عملیاتی جانبی جدید، پایدارسازی درآمدهای غیرعملیاتی، توسعه 28 و 25 درصدی فضای انبارها و ناوگان حمل و نقل، ایجاد سیستم ربات نرم افزاری عارضه یاب موجودی فروشگاه، راه اندازی مدیریت چرخه حیات کالا  و …در دستور کار قرار دارد.

در این مجمع، پس از قرائت گزارش هیات مدیره برای سال مالی منتهی به اسفند 98 و نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت،صورت های مالی تصویب و بنا به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از 5154 ریال سود محقق شده هر سهم، 5000 ریال سود نقدی معادل 97 درصد برای هر سهم توزیع شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد،

به گزارش پایگاه خبری باقتصاد؛ شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر در دوره 6 ماهه منتهی به خرداد ماه 1399 به ازای هر سهم  79 ریال  سود محقق کرده که نسبت به گزارش حسابرسی نشده تغییر نداشته است.

«شوینده» با سرمایه ثبت شده 1,000,000 میلیون ریال طی عملکرد 6 ماهه سال مالی منتهی به 1399/09/30 مبلغ 78,816 میلیون ریال سود خالص محقق کرده  که نسبت به مدت مشابه سال قبل  %137 افزایش  یافته است؛ این تغییر عمدتاً ناشی از  رشد %88 جمع درآمدهای عملیاتی بوده است.

 ارزش بازار پرتفوی بورسی شرکت نسبت به ابتدای دوره 149% رشد داشته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد،

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، روند تغییرات فروش شرکت‌های تولیدکننده انواع شوینده نشان می‌دهد در 5 ماه گذشته از سال جاری پاکشو با افزایش 54 درصدی درآمد و رشد 3 درصدی مقدار فروش بیشترین میزان تغییرات مثبت را داشته است.

همه شرکت‌های شوینده روند افزایشی در سال جاری داشته‌اند و هیچ کدام روند منفی نداشته‌اند.

Capture

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد،

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، مدیریت صنعت شوینده توسعه صنعتی بهشهر در مرداد واگذاری 14.2 میلیارد تومانی داشته که 2.5 میلیارد تومان مربوط به واگذاری شگل ، 4.1 میلیارد تومان برای شپاکسا و 7.6 میلیارد تومان ساینا بوده است. سود شناسایی شده از واگذاری گلتاش 2.3 میلیارد تومان، پاکسان 3.7 میلیارد تومان و ساینا 7.5 میلیارد تومان بوده است. مجموع سود شناسایی شده برای شوینده برابر با 13.6 میلیارد تومان بوده است. 

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.