زمان
12:30:35
بعدازظهر
تاریخ
چهارشنبه
12 اردیبهشت 1403

بعد از آشنایی با صندوق‌های سرمایه‌گذاری به عنوان یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری، سوالی که به وجود میاد اینه که: «سرمایه‌گذاری توی این صندوق‌ها چه فایده‌ای داره؟» توی قسمت دوم سیگنال به این سوال جواب دادیم! نه تنها فایده داره، بلکه فایده‌ها داره!

مزایای سرمایه گذاری در صندوق

بعد از اینکه با انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری آشنا شدیم و بعد از اینکه مزایای صندوق‌های سرمایه‌گذاری نسبت به دیگر نهادهای مالی رو فهمیدیم، شاید متقاعد شده باشیم که پولمون رو به یک صندوق سرمایه بسپاریم. اما سوالی که پیش میاد اینه که: بهترین صندوق سرمایه‌گذاری کدومه؟خب باید بگیم که جوابش توی همین قسمته!

بعد از اینکه با صندوق سرمایه گذاری و انواعش آشنا شدیم و کلی اطلاعات جور واجور درموردش کسب کردیم حالا وقتش رسیده که بیایم و بیبنم که از کجا میتونیم اطلاعات مورد نظرمون رو راجع به صندوق ها بدست بیاریم ، پس با ما همراه باشید تا بهتون بگیم:

یه سرمایه‌گذار وقتی از سرمایه‌گذاریش راضیه که سودآوری اونو ببینه و طعمش رو بچشه. درست مثل کارگری که تا عرقش خشک نشده باید دستمزدش رو بگیره. برای همینم هست که بعضی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری پرداخت سود دوره‌ای دارن. این پرداخت سود چطوریه و کدوم صندوق‌ها دارن؟ خب باید این قسمت رو گوش کنید.

برای اینکه بدونیم سرمایه‌گذاری‌مون توی یک صندوق سرمایه‌گذاری چطور پیش رفته و چقدر سود داشته، باید یک شاخصی وجود داشته باشه که بررسیش کنیم. این شاخص توی صندوق‌ها همون ارزش خالص دارایی یا NAV صندوقه که با چک کردن اون میتونیم ببینیم بازدهی اون صندوق چقدر بوده. برای توضیح بیشتر، این قسمت رو گوش کنید.

تا اینجا با چندتا از صندوق‌های سرمایه‌گذاری آشنا شدیم و با اطلاعاتی که ازشون داریم، می‌تونیم بگیم یکی از بازارهای مالی مهم رو می‌شناسیم. حالا بد نیست بدونیم این صندوق‌ها توسط چه کسانی مدیریت میشن و آیا نظارتی روی کارشون هست یا نه؟ بهرحال داریم سرمایه‌هامونو در اختیارشون میذاریم.

توی قسمتهای قبلی چندتا از صندوق های مهم و پر طرفدار رو معرفی کردیم و الان نوبتی هم که باشه نوبت صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس یا همون ETF هست و قطعا واستون سوال پیش اومده که ETF چیه؟ واسه اینکه هم جواب این سوال و بدیم و هم سوال های دیگه که احتمالا بهش بر میخورین رو جواب بدیم این پادکست رو حتما گوش کنید

بعضی‌ها طوری به بازار طلا اعتماد دارن که حاضر نیستن وارد هیچ بازار دیگه‌ای بشن. صندوق های سرمایه گذاری طلا برای این گروه از سرمایه‌گذارا مزایایی داره که بد نیست باهاش آشنا بشن، شاید اینطوری از دردسرهایی که خرید طلای فیزیکی داره، خلاص بشن!

توی قسمت قبل، از چشمای یه عده تون معلوم بود که نه دلتون میخواد خیلی ریسک کنید و نه به سود کم راضی میشین! خب البته خیلی هم منطقیه و بشر از همون ابتدا هم خر رو می‌خواسته هم خرما رو! اینه که خیلی هم خوب و به جاست اگر هم بخوایم ریسک نکنیم و هم بخوایم سود بیشتری ببریم. اصلا برای همین صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط رو تاسیس کردن…

بعضیا حاضرن ریسک کنن، یکی دو باری هم ضرر ببینن، ولی میدونن آخرش یه سود خوب و تپلی نصیبشون میشه. این آدما رو خدا یه جور دیگه دوست داشته و بهشون قدرت ریسک پذیری داده! اینا باید خیلی از این قدرتشون استفاده کنن، مثلا میتونن توی «صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی» سرمایه‌گذاری کنن. چجوری؟ گوش کنید تا بهتون بگم!