بررسی گزارش فعالیت ماهانه پتروشیمی زاگرس (شهریور ماه 1398)

بررسی گزارش فعالیت ماهانه پتروشیمی زاگرس (شهریور ماه 1398)

پیش از این، بررسی گزارش سه ماهه و عملکرد 5 ماهه پتروشیمی زاگرس را به خدمت شما مخاطبین عزیز ارائه نمودیم. بعد از انتشار گزارش عملکرد شهریور ماه این شرکت روند شش ماهه سهم را خدمت شما ارائه می دهیم. نمودار زیر مقدار فروش شرکت طی نیمه اول سال را نشان می دهد. بر خلاف مرداد ماه که شرکت با فروش 1000 میلیارد تومانی، یک گزارش ویژه روانه بازار کرده بود، در شهریور اما نا امید کننده ظاهر شده است. شرکت در شهریور فقط 469 میلیارد تومان فروش داشته است که کمتر از نیمی از فروش ماه قبل می باشد.

بررسی گزارش فعالیت ماهانه پتروشیمی زاگرس (شهریور ماه 1398)
نمودار مبلغ فروش پتروشیمی زاگرس

این مسئله ناشی از افت فروش مقداری و افت نرخ فروش به طور همزمان می باشد. نرخ فروش در فروردین 295 دلار بوده است که با دلار 8900 تومانی تسعیر انجام شده است. به تئریج نرخ متانول جهانی کاهش پیدا کرده و در مقابل نرخ تسعیر افزایش داشته تا این موضوع در فروش شرکت کمتر اثر داشته باشد.

گزارش فعالیت زاگرس در شهریور 98

شرکت در شهریور هر تن متانول را با نرخ 217 دلار به فروش رسانده است که با وجود اینکه با دلار 11 هزار تومانی تسعیر را انجام داده است، باز هم اثر کاهشی به طور جدی نمایان شده است. از طرف دیگر فروش مقداری 195 هزار تنی نیز ضعیفترین عملکرد شرکت طی شش ماهه گذشته می باشد.

بر این اساس با وجود اتفاقات مثبت در شرکت نظیر کاهش نرخ گاز خوراک و افزایش نرخ تسعیر دلار، کاهش قیمت جهانی متانول جهانی به شدت سودآوری شرکت را می تواند تحت تاثیر قرار دهد. لذا با احتساب مفروضا جدید برای نیمه دوم سال سود آوری شرکت برای سال مالی جاری در محدوده 1500 تا 1700 تومان به ازای هر سهم خواهد بود. لذا با توجه به قیمت 8 هزار تومانی سهم در بازار شاید بتوان گزینه های جذاب تری را در بازار برای سرمایه گذاری پیدا کرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *