بررسی گزارش فعالیت ماهانه لابسا (مرداد ماه 1398)

بررسی گزارش فعالیت ماهانه لابسا (مرداد ماه 1398)

لابسا در سه ماهه ابتدائی 98، 63 میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.

بهای تمام شده 10 درصد افزایش یافته که همین موضوع سبب افزایش 200 درصدی سود ناخالص شرکت شده است. (حاشیه سود ناخالص از 20 درصد در سال گذشته به 40 درصد افزایش یافته است)

هزینه های مالی 20 درصد کاهش یافته و به 1 میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده است. این شرکت 40 میلیارد تومان تسهیلات بانکی 18 درصدِ کوتاه مدت دارد که باید سالانه 7 میلیارد و 500 میلیون تومان سود تسهیلات بپردازد. (نسبت هزینه مالی به فروش: 2 درصد)

مالیات شرکت در صورت مالی سه ماهه در کدال اشتباهاً صفر ذکر شده در حالی که در گزارش تفسیری هیات مدیره 4 میلیارد و 600 میلیون تومان است. با این اوصاف نرخ مالیات شرکت بدون تغییر 22.5 درصد باقی مانده است.

در نهایت سود خالص با با 470 درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال گذشته، به 16 میلیارد تومان رسیده است. (حاشیه سود خالص از 6 درصد در سال گذشته به 25 درصد افزایش یافته است) لابسا با احتساب این سود، مجموعاً 41 میلیارد تومان سود انباشته خواهد داشت.

بررسی گزارش فعالیت ماهانه لابسا (مرداد ماه 1398)

لابسا چهار ماه نخست سال به صورت میانگین، ماهانه 22 میلیارد تومان فروش داشته که این رقم در مرداد ماه با 20 درصد کاهش، به 17 میلیارد تومان رسیده است. عمده ی فروش این شرکت در چهار ماه ابتدائی سال و همزمان با فصل گرما، انواع کولر آبی بوده است. اما با شروع فصل سرما، فروش انواع بخاری گازی افزایش خواهد یافت.

یکی از موارد مهم در بررسی شرکت آبسال، موجودی مواد و کالای این شرکت می باشد. این شرکت بر اساس صورت مالی سه ماهه، 46 هزار دستگاه انواع کولر آبی و 54 هزار دستگاه انواع بخاری گازی در انبار دارد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *