گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 6 اردیبهشت ماه 1399)

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 6 اردیبهشت ماه 1399)

شاخص بورس تهران امروز با افزایش 25 هزار واحدی عدد 770 هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افزایش 10 هزار واحدی به عدد 261 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 3 میلیارد سهم طی 661 هزار  داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 5184  میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، رشد 3.85 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز در حالی کار خود را آغاز نمود که شاهد تقاضا در اکثر نماد های بازار سرمایه هستیم. نرخ نیمایی به 14 هزار تومان رسید. همچنین رئیس سازمان خصوصی سازی از پذیرش صندوق دولت به قیمت هر سهم 10 هزار تومان در این هفته خبر داد. این صندوق در هفته آتی به عموم مردم عرضه می شود و تا حداقل دو ماه امکان معامله در این صندوق میسر نخواهد بود.

ارزش صف خرید ها در پایان بازار از ارزش معاملات امروز فراتر رفت که نشان از تقاضا زیاد در بازار است. همچنین شرکت ها که قرار است درصد از سهام آنها در بورس پذیرش شود مورد اقبال بیشتر بازار در معاملات امروز بود. خبرهای کاهش نرخ سود سپرده ها و ممنوعیت شرکت های دولتی در خرید ملک و ماشین خارجی و افزایش نرخ نیما در افزایش تقاضای این روزها بی تاثیر نبود ولی باید مراقب بود که سهام شرکت هایی که خریداری کرده ایم با ارزش ذاتی آن فاصله زیادی نداشته باشد و از نقد شوندگی خوبی برخوردار باشد.

ارزش بازار بورس و فرابورس در طی هفته

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 6 اردیبهشت ماه 1399)

مقایسه ارزش صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 6 اردیبهشت ماه 1399)

مقایسه تعداد صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 6 اردیبهشت ماه 1399)

بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس وفرابورس

نام نماد میزان تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس نام نماد میزان تاثیر مثبت بر شاخص کل فرابورس
فارس 2471 شگویا 19
کگل 1948 ذوب 16
کچاد 1655 زاگرس 15
فملی 1327 ومهان 9

بیشترین ارزش معاملات بازار سرمایه

نام سهام حجم معاملات (میلیون) ارزش معاملات (میلیارد) قیمت پایانی (ریال) قیمت آخرین معامله (ریال)
شپنا 276 1935 7000 7000
بجهرم 370 1866 5041 5042
فملی 155 1650 10633 10648
دماوند 20 1492 72494 72200

بیشترین درصد افزایش

نام سهام درصد افزایش نسبت به روز معاملاتی قبل ارزش معاملات (میلیارد)   قیمت پایانی (ریال)   قیمت آخرین معامله (ریال)  
پسهند 14 153 46988 46700
کاسپین 10 37 43476 44964
شکلر 10 600 41062 41224

پسهند: بازگشایی پس از افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص عملکرد شرکت های تحت کنترل.

کاسپین: بازگشایی پس از افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص محصول رانیتیدین.

شکلر: بازگشایی پس از برگزاری مجمع عمومی عادی فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره.

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال

  1.  قیمت ارز نیما به 14421 تومان رسید.
  2. مدیرعامل بانک سپه با تشریح آخرین روند ادغام بانک‌های نظامی، گفت: انتظار داریم با کسب مجوز از مراجع ذیربط تا پایان اردیبهشت‌ماه حداقل دو بانک از مجموع بانک‌ها و موسسه مالی وابسته به نیروهای مسلح به طور رسمی به بانک سپه ملحق شوند.
  3. رئیس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در ادامه ایفای نقش های کلیدی بازار سرمایه در توسعه اقتصاد کشور و ایجاد بستری برای فراهم ساختن امکان تأمین مالی بر پایه دارایی ها، هیات مدیره  سازمان بورس با تأسیس نوع جدیدی از صندوق های سرمایه گذاری در سهام  با مدیریت غیرفعال و به منظور توسعه تأمین مالی موافقت کرد.
  4. مدیرعامل سمات هشدار داد دفاتر پیشخوان دولتی حق ندارند مشتریانی را که برای ثبت نام در سجام و  احراز هویت مراجعه می کنند، به کارگزاری خاصی هدایت کنند و در صورت اثبات تخلف، به مراجع قضایی معرفی می شوند .
  5. آمار تفصیلی صنعت برق ایران در سال ۹۸ حاکی است مصرف برق مشترکان صنعتی در سال گذشته با ۰.۷ درصد رشد به ۳۴.۷ درصد رسید که بالاترین سهم مصرف مشترکان برق در سال رونق تولید محسوب می‌شود.
  6. تمامی دستگاه‌های دولتی که از بودجه کل کشور استفاده می‌کنند، براساس قانون بودجه سال ۱۳۹۹ مجاز به دریافت سود از حساب‌های بانکی اعم از حساب جاری، پشتیبان و سپرده‌گذاری‌های کوتاه و بلندمدت نیستند.
  7. رییس کل گمرک ایران گفت: کارنامه تجارت خارجی کشور در سال 98 نشان داد با وجود تحریم های ظالمانه نظام سلطه، کشورمان توانسته به 128 کشورجهان کالا صادر کند و از 112 کشور نیز کالا وارد کند. نزدیک به 70 درصد  تجارت خارجی ما آسیا است و اروپا دومین شریک کشورمان است.
  8. طبق آخرین آمار، متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۲.۷۲ مگابیت برثانیه است که رتبه ایران را به ۷۹ از میان ۱۴۱ کشور جهان رسانده و اینترنت ثابت نیز با متوسط سرعت دانلود ۱۰.۱۰ مگابیت برثانیه در رتبه ۱۵۳ از میان ۱۷۶ کشور جهان قرار دارد.
  9. بانک جهانی پیش بینی خود از قیمت نفت برای سال 2020 را کاهش داد و اعلام کرد: انتظار می رود هر بشکه نفت در ماه اکتبر 35 دلار خرید و فروش شود.
  10. شرکت سایپا : کلیه مشتریان و نمایندگی‌های این شرکت می توانند 5 محصول این شرکت را در قالب شرایطی ثبت نام کنند.در شرایط پیش فروش محصولات گروه سایپا که از ساعت 11 صبح روز شنبه مورخ 06/02/99 از طریق فروش اینترنتی صورت خواهد گرفت برای هر محصول پیش پرداخت هایی در نظر گرفته شده است.
  11. به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،اسحاق جهانگیری مصوبه ۳۰ فروردین ماه هیئت دولت که به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اختصاص تسهیلات ۱۲۰۰ میلیارد تومانی از سوی بانک‌های عامل به شرکت پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازار محصولات دامی به تصویب رسیده بود را به رؤسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی ابلاغ کرد.
  12. علیرضا صالح در مورد واگذاری باقیمانده سهام دولت در بانک های حاضر در بورس گفت: همان گونه که قبلاً اعلام کردم، سهام دولت در بانک های بورسی شامل ملت، تجارت و صادرات در قالب صندوق قابل معامله بورسی یا ETF با 20درصد تخفیف از طریق بورس به عامه مردم واگذار می شود. عرضه اولین بلوک صندوق قابل معامله بانکی در این هفته آگهی می شود و پس از آن پذیرش و در بورس درج می شود و اولین ETF مربوط به واسطه گری مالی و بانکی خواهد بود که از هفته بعد از آن با تخفیف 20 درصدی به مردم عرضه می شود. رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: واحدهای قابل معامله بورسی برای هر دارنده کد ملی در کشور تا سقف 2 میلیون تومان دارای تخفیف 20 درصد است، به این معنا که هر واحد این صندوق که دارای ارزش 10 هزار تومان سهام و 500 تومان پول نقد در صندوق است، با تخفیف 20 درصدی فقط 8500 تومان به مردم فروخته می شود، یعنی واحدهای این صندوق با 20 درصدتخفیف به عامه مردم واگذار خواهد شد و آن 500 تومان نقد برای بازارگردانی و مدیریت سهام در صندوق باقی می ماند. آحاد ملت ایران با داشتن شماره ملی می توانند در بانک هایی که هفته آینده اعلام می شود، ثبت نام کنند و برای خرید واحدهای این صندوق ها (ETF) ثبت نام کنند.
  13. رئیس سازمان مالیاتی گفت: خوش بینانه ترین حالت اینکه از ۱۸۰هزار میلیارد تومان درآمدی که از محل مالیات ها در قانون بودجه سال جاری پیش بینی شده ۱۴۰هزار میلیارد تومان قابل وصول است اگر میزان تاثیر کرونا بر کسب و کارها در همین فصل بهار باشد.
  14. قائم مقام وزیر صنعت از ممنوعیت ثبت سفارش برای کالاهای مشابه تولید داخل خبر داد.
  15. علی صحرائی مدیر عامل بورس تهران عنوان کرد: موضوع افزایش ساعات کاری بورس تا ساعت 14:30 در حال مطالعه و بررسی است و اگر چنین تصمیمی گرفته شود با رعایت ملاحظات فنی و مشورت با فعالان بازار اجرایی خواهد شد.
  16. مشاور مالیاتی اتاق اصناف: اخذ مالیاتی از سود سپردهای بانکی فعلا منتفی است.
  17. شرکت سیمان فراس(سفار) از عدم موافقت افزایش سرمایه 114 درصدی خود خبر داد.
  18. شرکت صنایع آذر آب از تهیه طرح توجیهی افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی ها خبر داد.
  19. شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس از مزایده واگذاری 49 درصد از سهام شرکت سامان گستران پویا خبر داد.
  20. انجام معاملات واحدهای صندوق های سرمایه گذاری دولت، حداقل 2 ماه پس از ثبت اطلاعات کل واحدهای صندوق های سرمایه گذاری امکان پذیر خواهد بود.
  21. به گزارش روابط عمومی شیپور درپی رونق اخیر بازار سرمایه ایران و شرایط مساعد جهت ورود شرکت های خصوصی پیشرو به این بازار، هیئت مدیره شرکت نت تجارت اهورا (شیپور) با پیشنهاد عرضه عمومی سهام این شرکت موافقت کردند.

می توانید گزارش بازار سهام را هر روز در کانال سیگنال به آدرس signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مشاهده کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران