گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 27 اردیبهشت ماه 1399)

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 27 اردیبهشت ماه 1399)

شاخص بورس تهران امروز با کاهش 34 هزار واحدی عدد 982 هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با کاهش 6421 واحدی به عدد 309 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 5 میلیارد سهم طی 854  داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 6444 میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، افت 2.97 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز با افزایش عرضه و فشار فروش کار خود را آغاز نمود. رفته رفته بر شدت عرضه ها و صفوف فروش افزوده می شد. ارزش معاملات امروز کاهش چشمگیری یافت که نشان از صف فروش زیاد بازار است و نشان از رکود در بازار های معاملاتی نیست. همچنین افت شاخص هم وزن نسبت به شاخص کل کمتر بود که نشان از تقاضا بیشتر در شرکت های با ارزش بازار کمتر نسبت به شرکت های با ارزش بازار بیشتر می باشد. در معاملات امروز تقاضا خوبی در گروه دارویی بود و اکثر نمادها در این گروه در درصد مثبت مورد معامله قرار گرفتند.

در روزهای منفی بازار حفظ خونسردی و آرامش جهت تصمیم گیری بهتر و مرور ادله خرید بهترین راهکار جهت گذران و عبور از این روزها بازار است.

بازار سرمایه در یک نگاه

شاخص کلشاخص هم وزنسود خالص
982.757309.6341.874.707
حجم معاملات(میلیارد سهم)ارزش معاملات(میلیارد تومان)ارزش بازار(میلیارد تومان)
56.4443.688.364
P/EP/SP/B
19.674.489.63

بیشترین ارزش معاملات بازار سرمایه

نام سهامحجم معاملات (میلیون)ارزش معاملات (میلیارد)قیمت پایانی (ریال)قیمت آخرین معامله (ریال)
خگستر1028469145604460
شپنا22527891239512251
خزامیا272264597199748
وسکاب300211070127037

بیشترین درصد افزایش و کاهش قیمت نمادها در روز

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 27 اردیبهشت ماه 1399)

تکمبا: بازگشایی پس از کنفرانس اطلاع رسانی و تغییرات 50 درصد.

کرماشا: بازگشایی پس از مجمع عمومی عادی سالانه.

مرقام: افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص عقد قرارداد جهت اپراتور مجازی تلفن همراه.

سشمال: بازگشایی پس از مجمع عمومی عادی سالیانه.

ونیرو: افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص افزایش بیش از 10 درصدی در نرخ محصولات.

بورس: بازگشایی پس از کنفرانس اطلاع رسانی و تغییرات 50 درصد.

بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس و فرابورس

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 27 اردیبهشت ماه 1399)

توضیحات: تقسیم بندی بر مبنا ارزش معاملات شرکت می باشد و اعداد میزان تاثیر گذاری بر شاخص کل را نمایش می دهد.

ارزش بازار بورس و فرابورس در طی هفته

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 27 اردیبهشت ماه 1399)

توضیحات: ارزش خالص بورس و فرابورس از کسر ارزش معاملاتی صندوق ها،  اوراق و معاملات بلوک از ارزش بورس و فرابورس بدست می آید.

مقایسه ارزش صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 27 اردیبهشت ماه 1399)

مقایسه تعداد صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 27 اردیبهشت ماه 1399)

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال

  1.  بر اساس مصوبه هیات وزیران و به پیشنهاد وزارت اقتصاد، سرمایه گذاران خارجی می‌توانند به ازای هر 300 هزار دلار سرمایه گذاری در ایران، تا 3 دستگاه خودروی سواری نو را بدون ارائه جواز عبور و پس از تشریفات گمرکی تا 5 سال ورود موقت نمایند.
  2. عباس معمارنژاد، معاون وزیراقتصاد از آغاز عرضه اولیه دو صندوق بزرگ سرمایه گذاری خبر داده و گفته است:گروه سرمایه گذاری امید متعلق به بانک سپه با ارزش ۷۰ هزار میلیارد تومان تا پایان امسال به صورت مرحله ای عرضه می شود که اولین عرضه آن از هفته آینده آغاز خواهد شد. به گفته معمار نژاد، گروه توسعه ملی وابسته به بانک ملی با ارزش ۲۳ هزار میلیارد تومان و شرکت صنایع شیمیایی ایران به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان از عرضه های بعدی سهام دولت در بازار سرمایه خواهند بود. این مقام مسئول ادامه داد: تا پایان سال تا سقف ۱۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی دولت باید عرضه شود که این برنامه را محقق خواهیم کرد. به گفته معمارنژاد، سقف یونیت های صندوق های ETF معادل ۱.۷ میلیارد یونیت است و احتمالا در روزهای پایانی استقبال از آن بیشتر خواهد شد.
  3. معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس ضمن اشاره به سرمایه‌گذاری چهار میلیاردی در منطقه ویژه خلیج فارس، گفت: با اینکه منطقه ویژه یک شرکت دولتی است اما سعی شده چابک‌سازی و تسهیل امور خود را هم‌پای بخش خصوصی جلو ببرد. چراکه برای جذب سرمایه‌گذار و مشتری، راهی جز ورود به این محدوده را نداریم. لذا برای موفقیت باید محدویت‎های دولتی که دست‌و‌پای ما را می‌بندند را با ریسک‌پذیری، مدیریت و تفسیر بهینه از قانون، تعویض کنیم.
  4. معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد: رونقی که در هفته‌های اخیر در برخی بازارها از جمله بورس اتفاق افتاد و بعضی اتفاقات در حوزه پولی و سود بانکی، باعث شد عده‌ای با فضاسازی و قیمت سازی، بازار خودرو را ملتهب کنند.
  5. طبق آمار شرکت اطلاعات انرژی و ردیابی نفتکش های کپلر، متوسط صادرات نفت ایران در ماه آوریل ۷۰ هزار بشکه در روز بود. این کشور در ماه مارس ۲۸۷ هزار بشکه در روز صادر می کرد. در عین حال برآورد میزان صادرات نفت ایران آسان نیست و شرکت کپلر اعلام کرده ممکن است رقم واقعی صادرات نفت ایران حدود ۲۰۰ هزار بشکه در روز باشد.
  6. بررسی آمارهای گزارش اقتصادی فروردین ماه شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) نشان می‌دهد که در نخستین ماه سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۹۶ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۱۵۴ کارت بانکی از جمله کارت‌های اعتباری، برداشت و هدیه و بُن کارت حداقل یک تراکنش را داشتند؛ این در حالی است که در اسفند ماه ۹۸، تعداد ۱۰۹ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۷۰۷ کارت بانکی تراکنش داشتند که نشان از کاهش ۱۲.۵۸ درصدی تعداد کارت‌های بانکی دارای حداقل یک تراکنش در فروردین ماه ۹۹ نسبت به اسفند ماه سال گذشته دارد که روند نزولی چشمگیری به شمار می‌رود.
  7. غلامرضا انصاری در پاسخ به این سوال که از طریق اینستکس از یک شرکت آلمانی محصولات دارویی خریداری و در فروردین امسال وارد بازار کشور شد و بانک مرکزی در حال رایزنی برای معامله‌ای جدید است گفت: این ساز و کار (اینستکس) اگرچه برای ما قانع کننده نیست، اما فعالیت‌های محدودی را قبل از عید با آن شروع کرده ایم.
  8. عباس معمارنژاد درباره شایعات مربوط به برنامه کاهش سود بانکی، اظهار داشت: آنچه که تاکنون در شورای پول و اعتبار درباره سود بانکی به تصویب رسیده مربوط به کاهش سود به ۱۵ درصد است. معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: هیچ پیشنهادی برای کاهش بیشتر سود بانکی به زیر ۱۵ درصد مطرح نشده است.
  9. رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: ریشه تورم بالا به عنوان گروه اصلی اقتصاد کشور سلطه سیاست های مالی و پولی کردن کسری بودجه و سیاست های انبساطی پولی بوده است.
  10. مدیر عامل شرکت بورس: پژوهشکده مطالعات اقتصادی وزارت اقتصاد به طور مستقل تحقیقی درباره موضوع حباب در بازار سرمایه انجام داده و موضوعیت کلی حباب رد شده است، ولی ممکن است شرکت هایی در اندازه های کوچک وجود داشته باشند که over value باشند و به واسطه رفتار بازار حتما اصلاح می شوند.
  11. ارزش بازار اوراق تامین مالی در فروردین ۱۳۹۹ به بیش از ۱۵۰۰ هزار میلیارد ریال رسیده است. در مقام مقایسه، این میزان کمتر از ۵ درصد ارزش بازار سهام (بورس تهران به علاوه بازار اول و دوم فرابورس ایران) است و این نسبت، به خوبی بیانگر عمق کم بازار اوراق تامین مالی در ایران است.
  12. تعدادی از منتخبان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت علمی دانشگاه و متخصصان علوم اقتصادی در نامه‌ای به رییس‌جمهور خواستار عرضه فوری سهام شرکت‌های زیرمجموعه سایپا و ایران خودرو در بورس به جای شرکت‌های زیرمجموعه شدند.
  13. شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش(تاپکیش) از برنده شدن در مزایده املاک شرکت گسترش ساختمانی لوتوس پارسیان به مبلغ 22 میلیارد تومان خبر داد.
  14. شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور(کنور) از واگذاری 0.2 درصد سهام شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات(ومعادن)  با قیمت واگذاری هر سهم 814 تومان خبر داد.
  15. شرکت گروه کارخانه های تولیدی نورد آلمینیوم(فنوال) از شروع مجدد فعالیت متوقف شده ناشی از آتش سوزی دستگاه نورد گرم خبر داد.
  16. شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد از برگزاری مجمع عادی سالیانه شرکت فولاد تاراز خبر داد. درامد حاصل از سرمایه گذاری در این شرکت برای سال 98 برابر 42 میلیارد تومان می باشد.
  17. شرکت سرمایه گذاری خوارزمی(وخارزم) به منظور اصلاح اطلاعات با اهمیت منتشر شده توسط ناشر به مدت 2 روز کاری متوقف گردید.
  18. شرکت معدنی دماوند (کدما) از عدم حصول نتیجه  خرید یک دستگاه خط استحصال فلوتاسیون سرب خبر داد.
  19. بانک دی (دی) از واگذاری 6.5 درصد از شرکت سرمایه گذاری بوعلی به قیمت واگذاری هر سهم 1048 تومان خبر داد.
  20. شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران(حکشتی) از به گل نشتن یکی از کشتی های تابعه خود در تنگه سنگاپور خبر داد.

می توانید گزارش بازار سهام را هر روز در کانال سیگنال به آدرس signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مشاهده کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران