گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 17 خرداد ماه 1399)

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 17 خرداد ماه 1399)

شاخص بورس تهران امروز با رشد 40 هزار واحدی عدد 1 میلیون و 68 هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با رشد 10 هزار واحدی به عدد 340 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 9 میلیارد سهم طی 1.1 میلیون داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 7700 میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، رشد 3.9 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز در حالی کار خود را آغاز نمود که قیمت نفت برنت به 42 دلار رسید  و انس جهانی در 1685 دلار مورد معامله قرار گرفت لذا با رشد قیمت نفت و کامودیتی انتظار افزایش تقاضا و حتی صف خرید در گروه پالایشی دور از انتظار نبود. همچنین شاهد معاملات خوبی در بورس کالا در نمادهای فلزی بودیم که افزایش تقاضا در معاملات این نمادها و صف خرید دور از انتظار نیست. قیمت مصوب شکر تولید داخلی در سال 1399 به ازای هر کیلو 63000 ریال درب کارخانه توسط کارگروه تنظیم بازار و وزارت محترم صمت تعیین و تصویب گردیده است. لذا اکثر نمادهای این گروه تغییر در نرخ فروش خود را اعلام کردند. در گروه شوینده ها و دارویی همچنین شاهد تغییر در نرخ فروش بیش از 10 درصد هستیم.

ارزش خالص معاملات بورس 7447 میلیارد تومان بوده است و ارزش صفوف خرید در پایان بازار 4736 میلیارد تومان می باشد. مادامیکه ارزش خالص معاملات همراه با صفوف خرید بیش از 9000 میلیارد باشد می توان انتظار بازار پویا و عدم ریزش شدید را از بازار داشت.

بازار سرمایه در یک نگاه

شاخص کلشاخص هم وزنسود خالص(میلیارد تومان)
1.068.860340.863183.437
حجم معاملات (میلیارد سهم)ارزش معاملات (میلیارد تومان)ارزش بازار (میلیارد تومان)
977004.006.814
P/EP/SP/B
21.834.599.76

بیشترین ارزش معاملات بازار سرمایه

نام سهامحجم معاملات(میلیون)ارزش معاملات(میلیارد)قیمت پایانی(ریال)درصد تغییرات قیمتقیمت آخرین معامله(ریال)
خگستر982388839560.1-4016
دی136255318763518796
خساپا1426230916193.21642
غسالم1452196112205-11136

بلوک های مهم صورت گرفته در معاملات امروز

نام سهمحجم معاملات(میلیون)ارزش معاملات(میلیارد)قیمت معامله بلوک(ریال)قیمت اخرین معامله (ریال)
ومهان 2121801432014358

بیشترین درصد افزایش و بیشترین درصد کاهش قیمت در روز

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 17 خرداد ماه 1399)

های وب: بازگشایی پس از افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص برنده شدن در خرید و تامین تجهیزات پروژه زیر ساخت ابری.

فاراک: بازگشایی پس از افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص انعقاد قرارداد با پتروشیمی کیان.

ما: بازگشایی پس از مجمع عمومی عادی سالانه.

بیشترین تاثیر مثبت و بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بورس

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 17 خرداد ماه 1399)

توضیحات: تقسیم بندی بر مبنا ارزش معاملات شرکت می باشد و اعداد میزان تاثیر گذاری بر شاخص کل را نمایش می دهد.

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس در طی هفته

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 17 خرداد ماه 1399)

توضیحات : ارزش خالص بورس و فرابورس از کسر ارزش معاملاتی صندوق ها،  اوراق و معاملات بلوک از ارزش بورس و فرابورس بدست می آید.

مقایسه ارزش معاملات صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 17 خرداد ماه 1399)

مقایسه تعداد صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 17 خرداد ماه 1399)

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال

  1. شرکت شکر(قشکر) از تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات خود خبر داد.
  2. شرکت قند نیشابور(قنیشا) از تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات خود خبر داد.
  3. شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال(قچار) از تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فورش محصولات خود خبر داد.
  4. شرکت کارخانجات تولیدی و صنعتی ثابت خراسان(قثابت) از تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات خود خبر داد.
  5. شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس خراسان(بزاگرس) از مزایده عمومی فروش املاک شرکت در استان گلستان خبر داد.
  6. شرکت قند اصفهان( قصفها) از تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات خود خبر داد.
  7. شرکت بیمه تعاون(وتعاون) از تحصیل 1.3 درصد از سهام شرکت اعتباری ملل با قیمت هر سهم 1286 تومان خبر داد.
  8. شرکت بیمه تعاون(وتعاون) از تحصیل 0.7 درصد شرکت تامین سرمایه نوین به قیمت هر سهم 705 تومان خبر داد.
  9. شرکت نورد و تولید قطعات فولادی(فنورد) از سرمایه  گذاری 10 میلیارد تومانی جهت شرکت در کنسرسیوم معدنی و صنعتی تولید کنسانتره خبر داد.
  10. شرکت پدیده شیمی قرن(اکتیو) از تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات خود خبر داد.
  11. هیئت مدیره شرکت پارس سرام(کسرام) از افزایش سرمایه 1535 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی ها به منظور اصلاح ساختار مالی خبر داد.
  12. شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران(دکپسول) از تغییر بیش از 10 درصد در نرخ خرید مواد اولیه خود خبر داد.
  13. شرکت پاکسان(شپاکسا) از تغییر بیش از ده درصد در نرخ فروش محصولات خود خبر داد.
  14. شرکت خدمات فنی فولاد یزد(خفولا) از واگذاری 2.3 میلیون سهم بانک ملت در قیمت 1937 تومان خبر داد.
  15. شرکت داروسازی سبحان انکولوژی(دسانکو) از اخذ مجوز تولید داروی Remdesivir خبرداد.
  16. شرکت سبحان دارو(دسبحان) از تغییر بیش از 10 درصد در نرخ خرید مواد اولیه خود خبر داد.
  17. شرکت گروه سرمایه گذاری سایپا(وساپا) از عدم حصول نتیجه از فروش املاک مازاد گروه خودروسازی سایپا در شهرهای تهران، قائم شهر و ایزد شهر خبر داد.
  18. شرکت داروئی ره آورد تامین(درهآورد) از تغییر بیش از 10 درصد در نرخ خرید مواد اولیه خود خبر داد.
  19. شرکت باما(کاما) از افزایش سرمایه خود از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی و دارایی ها خبر داد.
  20. افسانه اروجی شرکت سرمایه گذاری پویا را تنها نماد درج شده در بازار فرابورس برای عرضه اولیه اعلام و اظهار کرد: درحال حاضر، پویا تنها نماد آماده برای عرضه اولیه است و امیدواریم در خردادماه عرضه شود. وی افزود: هیات پذیرش شرکت ها را مکلف به ثبت افزایش سرمایه پیش از عرضه اولیه کرده و پویا نیز همچنان درگیر مسائل افزایش است و هنوز به عرضه نرسیده است.
  21. «جو بایدن» با کسب تعداد وکلای مورد نیاز برای نامزدی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، رسماً بعنوان نامزد حزب خود معرفی شد.
  22. ماشاءالله عظیمی در مورد اینکه چه زمانی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت وارد بورس می‌شوند، اظهار داشت: فعلاً تا 15 خرداد که مهلت برای انتخاب روش مستقیم و غیر مستقیم مدیریت سهام عدالت وجود دارد اما بعد از این مهلت باید باقیمانده پرتفوی سهام عدالت به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی منتقل شود و این شرکت‌ها با برگزاری مجمع و افزایش سرمایه برای ورود به بورس آماده شوند.
  23. روغنی درباره اعتباراتی که برای نجات هپکو هزینه خواهد شد، یادآور می‌شود: خطوط کارخانه با پنج تا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نوسازی می‌شود. قرار است ایمیدرو صد میلیارد تومان اعتبار به کارخانه برای تأمین بخشی از نیازهای مالی تأمین مواد اولیه و قطعات پرداخت کند و یک سفارش ۲۵۰ دستگاهی ماشین‌آلات راهسازی هم به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان (با دلار ۱۴ هزار تومانی) به این شرکت داده شده است.
  24. حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور، در گفت وگو با عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، ضمن اطلاع یافتن از آخرین پیگیری ها در راستای تسهیل و تسریع استفاده از منابع ارزی بانک مرکزی و صادرکنندگان برای تامین کالاهای اساسی، دارو، مواد اولیه و واسطه ای کارخانجات، از تلاش های بانک مرکزی برای جبران افتی که در اثر شیوع کرونا در روند فعالیت سامانه نیما و سایر روش های استفاده از ارز صادراتی ایجاد شده بود و تامین 4 میلیارد دلار ارز برای واردکنندگان تشکر کرد. رئیس جمهور، اقدام بانک مرکزی در آغاز عملیات بازار باز و عرضه اوراق خزانه و دولتی برای تامین کسری بودجه دولت از طریق نقدینگی بازار را تجربه موفقی توصیف کرد. رئیس جمهور، اقدام بانک مرکزی در آغاز عملیات بازار باز و عرضه اوراق خزانه و دولتی برای تامین کسری بودجه دولت از طریق نقدینگی بازار را تجربه موفقی توصیف کرد.
  25. محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ایران از تدوین طرح دو فوریتی درباره جاماندگان دریافت کننده سهام عدالت در مجلس خبر داد و گفت: این طرح اعلام وصول شده و پس از تشکیل کمیسیون‌ها به کمیسیون مربوطه برای بررسی بیشتر ارجاع خواهد شد.
  26. مبادله زندانیان ایرانی و امریکایی، مایکل وایت شهروند امریکایی بعد از آزادی از زندان در ایران به سوییس رفت تا به امریکا برود.
  27. رییس کل بانک مرکزی گفت: تمرکز اصلی بانک مرکزی بر موفقیت برنامه هدف گذاری تورم، ثبات بازارها و پیش بینی پذیرکردن اقتصاد است.
  28. با افزایش تنش‌ها بین پکن و واشنگتن بر سر مسأله هنگ‌کنگ، مقامات چینی به شرکت‌های کشاورزی بزرگ دستور دادند تا خرید برخی از محصولات کشاورزی آمریکا را تعلیق کنند.
  29. روابط عمومی شستا اعلام کرد: حادثه مهار شده در پالایشگاه تهران به ایرانول و نفت‌پاسارگاد آسیب نرساند.
  30. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: پالایشگاه شهید تندگویان آلایندگی هایی در حوزه آب و هوا دارد و در بخش آب یک مزرعه ۹ هکتاری در سال گذشته به دلیل نشت مواد نفتی به چاه های آب منهدم شد و در شعاع ۵ کیلومتری سطح ایستابی مطالعه شده و هنوز نیز آلایندگی به مقدار کم در اطراف پالایشگاه وجود دارد.
  31. دکترمحرز در پاسخ به این سوال که چند درصد از مردم باید به ویروس کرونا مبتلا شوند گفت: در حال حاضر حدود 20 درصد از کل جمعیت کشورمان به این بیماری مبتلا شده‌اند و طبق گفته سازمان بهداشت جهانی حداقل ٤٠ تا 7٠ درصد جمعیت کل کشور به این بیماری مبتلا خواهند شد. این متخصص عفونی درباره ابتلا به ویروس کرونا از طریق پوست گفت : این ویروس به طور مستقیم از طریق پوست وارد بدن نمی‌شود ، مگر این که سطح پوست دچار آسیب شده باشد.
  32. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: شیوع ویروس کرونا موجب بیکار شدن چهار درصد از سه میلیون و ۴۰۰ هزار شاغل رسمی در سطح این استان شد.
  33. شرکت فرابورس اعلام کرد: از روز سه شنبه 13 خرداد لغایت 21 خرداد به مدت یک هفته  سهام شرکت های سرمایه پذیر سبد سهام عدالت از ساعت 12:45 الی 14 به قیمت پایانی همان روز در بازار 4 بدون مرحله پیش گشایش و با محدودیت حجمی خرید برای نمادهای شاوان، شراز، مارون، شگویا، لکما و ومشان امکان پذیر است.
  34. نماد معاملاتی شرکت ایتالران(کایتا) از تابلوی نارنجی به تابلوی پایه زرد انتقال یافت.

می توانید گزارش بازار سهام را هر روز در کانال سیگنال به آدرس signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مشاهده کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام….لطفا بفرماییدسهامهای شگویا وهمراه را خریدبزنیم سهمشون قبلا خریدم قصداضافه دارم…باتشکر.

    • سلام دوست عزیز… درخواست شما به تیم تحلیلی سیگنال منتقل شد.