وضعیت صورت های مالی (نه ماهه 1398) + گزارش فعالیت مهر ماه

وضعیت صورت های مالی (نه ماهه 1398) + گزارش فعالیت مهر ماه

پیش از بررسی صورت سود و زیان، باید اشاره کنیم صورت سود و زیان شرکت های سرمایه گذاری، تصویر کاملی از وضعیت مالی ارائه نمی کنند و برای بررسی این شرکت ها باید به تغییرات پورتفوی سرمایه گذاری آن ها توجه کرد.

مجموع درآمد عملیاتی سرمایه گذاری توسعه ملی در دوره ی نه ماهه 340 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 90 درصد افزایش یافته است که در این بین نیمی از درآمد، حاصل فروش سرمایه گذاری ها بوده است.

عمده ی هزینه ی شرکت های سرمایه گذاری، هزینه های فروش، اداری و عمومی است. این هزینه با 15 درصد افزایش، به 6.2 میلیارد تومان رسیده است.

در نهایت سود خالص این شرکت با 90 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به 340 میلیارد تومان (74 تومان به ازای هر سهم) رسیده است.

سود انباشته ی ابتدای دوره تخصیص نیافته ی این شرکت 25.3 میلیارد تومان بوده که مجموع سود قابل تخصیص هر سهم را به 360 میلیارد تومان افزایش می دهد.

عمده ی سرمایه گذاری های این شرکت در صنایع فلزات اساسی (14.6 درصد)، محصولات شیمیایی (10.6 درصد) و سایر فعالیت ها (9.47 درصد) می باشد.

ارزش بازار سرمایه گذاری های بورسی این شرکت در مهر ماه 98 با 15 میلیارد تومان افزایش، به 1395 میلیارد تومان رسیده است. بهای تمام شده ی سرمایه گذاری های بورسی این شرکت 660 میلیارد تومان بوده که ارزش افزوده ی آن را به 735 میلیارد تومان رسانده است.
با توجه به بهای تمام شده (818 میلیارد تومان)، سهم پورتفوی بورسی این شرکت 80 درصد و پورتفوی غیر بورسی این شرکت 20 درصد می باشد.

از منظر سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس، عمده ی سرمایه گذاری وتوسم شامل سرمایه گذاری مسکن، فولاد مبارکه و سنگ آهن گل گهر می باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *