بررسی وضعیت بنیادی شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر)

بررسی وضعیت بنیادی شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر)

شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر با نماد “کویر” در زمینه تولید انواع میلگرد ساختمانی فعالیت می کند. محصولات شرکت شامل انواع میلگرد شاخه و کلاف می شود. این شرکت را می توان در انتهای زنجیره تولید فولاد به شمار آورد. با توجه به اینکه شرکت فعالیتی در زمینه ذوب و ریخته گری ندارد، بیلت مورد نیاز خود را خریداری می کند. به عبارت دیگرفعالیت شرکت فقط شامل عملیات نورد می باشد.

شرکت در سال 97 در مجموع 617 هزار تن محصول با نرخ میانگین 3.8 میلیون تومان به فروش رسانده است که در نهایت درآمد 2300 میلیارد تومانی را برای شرکت ایجاد کرده است. در نهایت شرکت در سال 97 به ازای هر سهم 161 تومان سود گزارش کرده است.

در نیمه اول سال جاری عملکرد شرکت در تولید و فروش به خوبی بهبود پیدا کرده است. نمودار زیر مقدار تولید و فروش شرکت در نیمه ابتدایی سال 97 و 98 و همچنین کل سال 97 را نشان می دهد. مشاهده می شود که عملکرد شرکت به خوبی پیشرفت کرده و شرکت توانسته علارغم تصوراتی مربوط به احتمال رکود، به خوبی محصولات خود را به فروش برساند.

بررسی وضعیت بنیادی شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر (کویر)

نرخ فروش در بهار سال جاری در سطح 4.6 میلیون تومان است که از وضعیت مناسبی نسبت به سال گذشته  برخوردار است. با توجه به تثبیت نرخ ارز و همچنین پایین بودن قیمت های جهانی فولاد، احتمال اینکه نرخ فروش برای سال 98 کاهش جدی داشته بسیار کم است. لذا نرخ فروش برای شش ماهه باقی مانده سال 98 را می توان در سطح نرخ فروش شهریور ماه در نظر گرفت.

برای محاسبه سود شرکت در سال 98، می توان دو سناریو محتاطانه و خوشبینانه را در نظر داشت که مبتنی بر مقدار فروش شرکت می باشد. در حالت محتاطانه مقدار فروش شرکت در سطح 650 هزار تن(در سطح سال گذشته) در نظر گرفته شده است. با احتساب نرخ فروش 4.6 میلیون تومان به ازای هرتن، امکان گزارش 190 تومان سود به ازای هر سهم برای شرکت وجود دارد.

در حالت خوشبینانه فرض شده است که شرکت بتواند به اندازه نیمه اول سال، در شش ماهه دوم نیز فروش داشته باشد. مقدار فروش در این حالت 800 هزار تن در نظر گرفته شده است و نرخ فروش نیز 4.6 میلیون تومان منظور شده است. با این اوصاف سود شرکت امکان رشد تا سطح 240 تومان به ازای هر سهم را دارد. لذا دنبال کردن گزارش های ماهانه شرکت می تواند پتانسیل های نهفته شرکت را نمایان سازد.

اما در هر دو صورت و با توجه به قیمت 625 تومانی در عرضه اولیه، می توان “کویر” را یک گزینه جذاب برای سرمایه گذاری به شمار آورد. پیش بینی می شود سهم بتواند بعد از عرضه اولیه، حداقل رشد 100 درصدی را داشته باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *