واردات خودرو به ایستگاه پایانی رسید؟!

آموزش تمام مراحل قانونی خرید و فروش خودرو در اپلیکیشن سیگنال!

چهارشنبه هفته گذشته خبر تایید کلیات طرح واردات خودرو توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شد. با تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام، اولین قدم برای بازگشایی واردات خودرو به کشور در شرایطی برداشته شد که وزارت صمت نیز طبق فرمان ۸ ماده‌ای رئیس‌جمهور باید موانع قانونی و اجرایی واردات خودرو را تا خردادماه برطرف کند. آنچه مشخص است مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه مجلس را مبنی بر «واردات به ازای صادرات» به‌طور مشروط و قید محدودیت‌های بیشتر تایید کرده است. با توجه به اعلام نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با واردات خودرو در ازای صادرات به نظر می‌رسد بحث واردات خودرو به کشور به نوعی به ایستگاه پایانی رسیده و بعد از نزدیک به ۴ سال شاهد بازگشایی مسیر واردات خودرو به کشور خواهیم بود.
در بخش اول این برنامه همراه با آقای مسیح فرزانه، کارشناس بازار خودرو به بررسی این طرح و تاثیرات آن بر بازار خودرو پرداختیم.

سایه رکود بر سر بازار مسکن

طبق آخرین گزارش بانک مرکزی، بازار مسکن سال خود را با کاهش قیمت آغاز کرد و درحالی‌که قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در اسفندماه سال گذشته در شهر تهران بیش از 35 میلیون تومان بوده، در حال حاضر این رقم به حدودا 34 میلیون تومان کاهش یافته است. همچنین تعداد معاملات بازار مسکن نیز در فروردین‌ماه به نسبت اسفندماه، با کاهش 50 درصدی مواجه شده است. سوال این است که آیا باید منتظر تشدید رکود در این بازار باشیم؟ آیا کاهش قیمت مسکن ادامه‌دار خواهد بود؟ در برنامه تحلیلی دیلی‌سیگنال به همراه رسول خدادوست، تحلیلگر اقتصادی به واکاوی تحولات اخیر بازار مسکن پرداخته‌ایم، همچنین روند آتی این بازار نیز در بخش دوم به بحث و بررسی گذاشته شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار، مقالات و قیمت‌های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران