مقایسه سود صندوق های سرمایه گذاری مختلط با شاخص کل (بهمن ماه 98)

مقایسه سود صندوق های سرمایه گذاری مختلط با شاخص کل (بهمن ماه 98)

در این گزارش مقایسه ای بین بازدهی صندوق های سرمایه گذاری مختلط در یک ماه اخیر با شاخص کل بورس و شاخص کل فرابورس در بهمن ماه 98 انجام شده است.

اعتدال با صندوق سرمایه گذاری مختلط

بازدهی صندوق های سرمایه گذاری مختلط، حد وسطی از میزان رشد بازار سرمایه که ریسک بالایی دارد و اوراق بهادار کم ریسک نظیر اوراق بدهی می باشد. عملکرد این صندوق ها برآیندی از دو ابزار مالی کم ریسک و پرریسک خواهد بود.

مسئله ی چینش صحیح سبد سرمایه گذاری یکی از اصول مهم برای شروع و ورود به دنیای سرمایه گذاری است. صندوق های مختلط با آگاهی از قدرت ریسک سرمایه گذاران خود در میان صندوق های سرمایه گذاری با ریسک متوسط فعالیت می کنند. بنابراین در صورتی که ریسک های سرمایه گذاری نتیجه بخش باشند، این صندوق ها از پتانسیل سود آن استفاده خواهند کرد و اگر ریسک های سرمایه گذاری نتیجه بخش نباشد، تاثیر منفی بر روی این صندوق ها زیاد نخواهد بود.

مقایسه سود صندوق های سرمایه گذاری مختلط با شاخص کل در بهمن 98

عملکرد صندوق‌های مختلط عمدتاً به پرتفوی سهام آنها و وضعیت کلی شاخص بازار سرمایه بستگی دارد.

با توجه به اینکه شاخص کل، نبض بازار بورس و فرابورس است؛ می توان با معیار قرار دادن آن، صندوق های برتر از نظر نحوه عملکرد را مورد بررسی قرار داد.

مقایسه سود صندوق های سرمایه گذاری مختلط با شاخص کل در بهمن 98

صندوق های سرمایه گذاری ” نیکوکاری ایتام برکت  ” و ” مشترک سپهر آتی ” با ثبت بازدهی بالاتر از سایر صندوق ها، در صدر بهترین صندوق های سرمایه گذاری مختلط در یک ماه اخیر قرار گرفته اند.

در ماه منتهی به 30 بهمن 98 که روند صعودی بازار سرمایه همچنان ادامه دار بود، شاخص کل بورس بازدهی 17% و شاخص کل فرابورس بازدهی 16.65% را به ثبت رسانده است.

با نیم نگاهی به بازدهی صندوق های سرمایه گذاری مختلط متوجه می شویم که بازدهی صندوق های مختلط با اینکه کمتر از میانگین رشد بازار بوده است اما توانسته است از رشد بازار سرمایه بهره ببرد و نسبت به سرمایه گذاری های با ریسک متوسط عملکرد مطلوبی داشته باشد.

بهترین صندوق های سرمایه گذاری مختلط در بهمن ماه 98 کدام بودند؟

پنج صندوق سرمایه گذاری مختلط برتر با بیشترین بازدهی ماهانه در بهمن ماه 98 عبارت اند از:

رتبهنام صندوقمدیر صندوقدرصد بازدهی ماهانه
اولنیکوکاری ایتام برکتکارگزاری تدبیرگران فردا13.45
دوممشترک سپهر آتیتامین سرمایه سپهر12.65
سومکارگزاری بانک تجارتکارگزاری بانک تجارت11.93
چهارمثروت آفرین پارسیانتامین سرمایه لوتوس پارسیان11.75
پنجمنیکوکاری میراث ماندگار پاساگادمشاور سرمایه گذاری ارزش پرداز آریان10.85

ترکیب دارایی برترین صندوق سرمایه گذاری مختلط در بهمن ماه 98

صندوق نیکوکاری میراث ماندگار پاساگاد که در ماه گذشته نیز در لیست برترین های صندوق های مختلط قرار گرفته بود در بهمن ماه 98 بهترین عملکرد را داشت.

 طبق نمودار دایره ای زیر 69.4% از دارایی های صندوق نیکوکاری میراث ماندگار پاساگاد در سهام پذیرفته شده در بورس و 29.7% در اوراق بدهی سرمایه گذاری شده است. سپرده بانکی و سایر دارایی های صندوق نیز کمتر از یک درصد از ترکیب دارایی را دارد.

ترکیب دارایی برترین صندوق سرمایه گذاری مختلط در بهمن ماه 98

جمع‌بندی

عملکرد صندوق های سرمایه گذاری مختلط در مقایسه با شاخص کل نشان می دهد که این صندوق ها با کسب بازدهی نزدیک به شاخص بورس و فرابورس توانسته اند سرمایه گذاران­شان را از پتانسیل سود بازار سرمایه بهره مند سازند. سرمایه گذارانی که مایلند ریسک کمتری در بازار بورس متوجه سرمایه شان شود، می توانند با خرید واحدهای این نوع صندوق‌ها از مدیریت حرفه ای صندوق های سرمایه گذاری مختلط بهره ببرند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *