مقایسه ماهانه صندوق های سرمایه گذاری سهامی با شاخص کل (20 مرداد تا 20 شهریور)

مقایسه ماهانه صندوق های سرمایه گذاری سهامی با شاخص کل (20 مرداد تا 20 شهریور)

یکی از اهداف تاسیس صندوق های سرمایه گذاری سهامی، کسب بازدهی بالاتر از میانگین بازار است. وجوه سرمایه‌گذاری‌شده در این صندوق ها عمدتاً در سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی سرمایه‌گذاری می‌گردد. بخش اندکی از پرتفوی صندوق ها نیز به سپرده بانکی و اوراق بهادار با درآمد ثابت اختصاص می‌یابد. ریسک و بازده متناظر این صندوق ها نسبت به صندوق‌ درآمد ثابت و صندوق‌های مختلط بالاتر است. عملکرد صندوق‌های سهامی عمدتاً به پرتفوی سهام آنها و وضعیت کلی شاخص بازار سرمایه بستگی دارد.

با توجه به اینکه شاخص کل، نبض بازار بورس و فرابورس است؛ می توان با معیار قرار دادن آن، صندوق های برتر از نظر نحوه عملکرد را مورد بررسی قرار داد.

میزان بازدهی در ماه منتهی به 20 شهریور

صندوق های سرمایه گذاری “سهم آشنا” و “گنجینه رفاه” با ثبت بازدهی بالاتر از سایر صندوق ها، در صدر بهترین صندوق های سرمایه گذاری یک ماه اخیر قرار گرفته اند.

در ماه منتهی به 20 شهریور98 و در روزهایی که بازار روند صعودی را در پیش گرفته است، شاخص کل بورس با بازدهی 17.28% و شاخص کل فرابورس با بازدهی 12.96% همراه بوده است.

طبق نمودار بالا، پنج صندوق سرمایه گذاری سهامی برتر با بیشترین بازدهی ماهانه عبارت اند از:

سهم آشنا با 28.58%، گنجینه رفاه با 23.84%، بانک توسعه تعاون با 23.38%، همیان سپهر با 23.23% و ذوب آهن نوویرا با 19.63%

برای سرمایه‌گذارانی که علاقمند به سهامداری ‌می باشند، خرید واحدهای این نوع از صندوق‌ها جذاب‌تر از سرمایه گذاری انفرادی در بورس است. میزان ریسک این نوع از صندوق‌ها از صندوق‌های دیگر بیشتر است و سرمایه‌گذاران نیز بازده بالاتری را انتظار دارند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *