مقایسه بازدهی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام با شاخص کل بورس و فرابورس – ماهانه (از 20 شهریور تا 20 مهر 98)

مقایسه بازدهی بهترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام با شاخص کل بورس و فرابورس – ماهانه (از 20 شهریور تا 20 مهر 98)

در این گزارش میزان بازدهی صندوق های سرمایه گذاری در سهام را در یک ماه اخیر با شاخص کل بورس و شاخص کل فرابورس مقایسه می‌کنیم.

این گزارش بازدهی صندوق های سرمایه گذاری در سهام را به صورت ماهانه (20 هر ماه) با شاخص کل مقایسه می‌کند تا عموم مردم بتوانند با نگاهی منصفانه و به دور از جانبداری برای سرمایه‌گذاری‌های خود تصمیم بگیرند. لازم به ذکر است، بازدهی آورده شده صرفا عملکرد گذشته است و به علت ماهیت بازار سرمایه، نمی‌توان گفت در آینده نیز چنین عملکردی تکرار خواهد شد.

نگاهی به صندوق سرمایه‌‌گذاری در سهام

یکی از اهداف تاسیس صندوق های سرمایه گذاری سهامی، کسب بازدهی بالاتر از میانگین بازار است. وجوه سرمایه‌گذاری‌ شده در این صندوق‌ها عمدتاً در سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی سرمایه‌گذاری می‌گردد. بخش اندکی از پرتفوی صندوق‌ها نیز به سپرده بانکی و اوراق بهادار با درآمد ثابت اختصاص می‌یابد. ریسک و بازده متناظر این صندوق‌ها نسبت به صندوق‌ درآمد ثابت و صندوق مختلط بالاتر است. عملکرد صندوق‌های سهامی عمدتاً به نوع مدیریت، پرتفوی سهام آنها و وضعیت کلی شاخص بازار سرمایه بستگی دارد. با توجه به اینکه شاخص کل، نبض بازار بورس و فرابورس است؛ می‌توان با معیار قرار دادن آن، صندوق‌های برتر از نظر نحوه عملکرد را مورد بررسی قرار داد.

تحلیل و مقایسه بهترین صندوق‌های سرمایه‌‌گذاری در سهام با شاخص کل

تحلیل و مقایسه بهترین صندوق‌های سرمایه‌ گذاری در سهام با شاخص کل

صندوق های سرمایه گذاری  “ارزش کاوان آینده” و ” مشترک دماسنج ” با ثبت بهترین بازدهی نسبت به سایر صندوق ها، در صدر بهترین صندوق های سرمایه گذاری در یک ماه اخیر قرار گرفته اند.

در ماه منتهی به 20 مهر ماه 98 و در روزهایی که بازار سرمایه روند خود را با افت و خیز طی می کند، شاخص کل بورس با بازدهی 7.88% و شاخص کل فرابورس با بازدهی 7.95% همراه بوده است. با فشار عرضه کنندگان در بازار سرمایه، شاخص های بازار مقداری از مسیر رفته شده را برگشتند با کاهش محسوسی نسبت به ماه قبل همراه شدند.

طبق نمودار بالا، پنج صندوق سرمایه گذاری سهامی برتر با بیشترین بازدهی ماهانه عبارت اند از:

ارزش کاوان آینده با 17.35%، مشترک دماسنج با 16.04%، کارگزاری پارسیان با 15.91%، مشترک بورسیران با 15.89% و ذوب آهن نوویرا با 15.70% برای سرمایه‌گذارانی که علاقمندند سهامداری ‌کنند، خرید واحدهای این نوع از صندوق‌ها جذاب‌تر از سرمایه گذاری انفرادی در بورس است. میزان ریسک صندوق‌های سهامی از صندوق‌های دیگر بیشتر است و سرمایه‌گذاران بازده بالاتری را نیز انتظار دارند.

نتیجه‌گیری

با توجه به این نمودار و مقایسه بازدهی 5 صندوق‌ سرمایه‌ گذاری برتر در سهام با شاخص کل مشخص شد که همه این صندوق‌ها در ماه منتهی به 20 شهریورماه سال 98 بازدهی بالاتری نسبت به شاخص کل بورس و فرابورس را برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آورده‌اند. بنابراین برای کسانی که وقت و دانش کافی برای سرمایه‌گذاری در بورس را ندارند صندوق‌های سرمایه‌گذاری بهترین گزینه هستند. اگر قصد سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی را دارید با ما همراه باشید و نظرات خود را با سیگنال در میان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • ایا برای انتخاب یک صندوق برای سرمایه گذاری بررسی ماه اخر کافیه؟ یا باید عملکرد سالش رو هم مدنظر داشته باشیم؟ کدوم مهمتره؟

    • سلام، برای بررسی صندوق‌ها حتما در بلند مدت اینکارو بکنید چون ممکنه یک صندوق در ماه اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته اما در چند ماه قبل بازدهی مناسبی نداشته. بنابراین برای انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری همیشه در بازده های بلند مدت یکساله به بالا عملکرد صندوق ها رو بررسی کنید.