مقایسه پربازده‌ترین صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت با بانک – پاییز 98

مقایسه پربازده‌ترین صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت با بانک – پاییز 98

در پاییز 98 که بازار سرمایه با نوسان زیادی همراه بود ولی روند صعودی خود را حفظ کرد به مقایسه سود سازی صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت با بانک پرداخته ایم و بهترین صندوق های درآمد ثابت را با سود سپرده های بانکی مقایسه کرده ایم.

در پاییز 98 سود بانک ها بهتر بوده است یا صندوق های درآمد ثابت؟

صندوق های درآمد ثابت با توجه به ماهیت و ماموریتی که دارند در شرایط بد بازار سرمایه می توانند مقاوم عمل کنند و به دلیل سرمایه گذاری در اوراق بدهی با درآمد ثابت از سود ثابت و مطمئنی بهره ببرند. در شرایطی هم که اوضاع خوب باشد و بازار سرمایه روند رو به رشد داشته باشد، صندوق های درآمد ثابت به سود سازی خود ادامه می‌دهند اما به همان دلیل قبل، نمی توانند به اندازه سایر انواع صندوق های سرمایه گذاری از بازدهی بازار سرمایه بهره ببرند.

در این شرایط سودسازی صندوق های درآمد ثابت بهتر از سایر اوقات خواهد بود. با توصیف ویژگی بالا می توان دریافت که صندوق های درآمد ثابت برای سرمایه گذارانی که مایل نیستند ریسک کنند مناسب است. اگر سرمایه گذار بخواهد از سود ثابت ساخته شده در صندوق ها به صورت منظم عایدی داشته باشد می تواند صندوق هایی را انتخاب کند که پرداخت سود دوره ای دارند.

در مقاله زیر تمام صندوق هایی که پرداخت سود منظم دوره ای دارند، معرفی شده است.

وضعیت صندوق های سرمایه گذاری در ایران

حدود 10 سال است که کشور ما اقدام به تاسیس صندوق های سرمایه گذاری کرده است. صندوق ها در انواع مختلف و با اهداف متنوعی فعالیت می کنند. در این میان صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت نوعی از صندوق ها به شمار می آید که از 219 صندوق فعال در کشور، بیشترین تعداد را داراست. حدود 85 درصد از سرمایه های موجود در تمام صندوق ها نیز در صندوق های درآمد ثابت سرمایه گذاری شده است.

در این گزارش میزان بازدهی صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت در آذر ماه 98 را با سود سپرده های بانکی مقایسه می کنیم. صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت و سپرده های بانکی جزو سرمایه گذاری های بدون ریسک با سود مطمئن محسوب می شوند.

عملکرد صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت در پاییز 98 چگونه بود؟

فصل پاییز 98 تمام شد و اکنون زمان حساب کشی از عملکرد صندوق هاست. می خواهیم عملکرد صندوق های درآمد ثابت را در سه ماه گذشته واکاوی کنیم.

سیگنال در تلاش است که با معرفی و تحلیل صندوق های سرمایه گذاری برتر، چراغ راهی برای سرمایه گذاران بازار سرمایه باشد.

مایلید با سایر صندوق های سرمایه گذاری آشنا شوید؟

مقایسه صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت با بانک در پاییز 98

با توجه به اینکه سود سپرده های بانکی رقیب اصلی صندوق های درآمد ثابت به حساب می آید، می توان صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت را از نظر نحوه عملکرد مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

شاید به این مقاله هم علاقه داشته باشید:

هم اکنون کمترین نرخ سود سپرده های بانکی 10 درصد و بالاترین نرخ سود سپرده های بانکی 20 درصد در نظر گرفته است. گفتنی ست این آمار طبق اعلام رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ذکر شده است و استثنائات را در این آمار لحاظ نخواهیم کرد.

مقایسه صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت با بانک در پاییز 98 - نمودار

میانگین سود در برترین صندوق های درآمد ثابت حدود 7.5 درصد در پاییز 98 برآورد می شود. بنابراین می توان گفت بازدهی صندوق های درآمد ثابت در پاییز 98 حدود 1.5 برابر  بیشتر از سود مصوب بانکی بوده است.

رتبه بندی بهترین صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت در پاییز 98

صندوق های سرمایه گذاری “مشترک صنعت و معدن ” و ” مشترک گنجینه الماس پایدار” با ثبت بازدهی بالاتر از سایر صندوق ها، در صدر بهترین صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت سه ماه گذشته قرار گرفته اند.

طبق نمودار بالا، صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت با بیشترین بازدهی ماهانه عبارت اند از:

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *