مقایسه سود صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت با بانک (10 دی تا 10 بهمن 98)

مقایسه سود صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت با بانک (10 دی تا 10 بهمن 98)

صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت و سپرده های بانکی جزو سرمایه گذاری های بدون ریسک با سود مطمئن محسوب می شوند. در این گزارش مقایسه ای بین صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت و سود سپرده های بانکی در ماه منتهی به 10 بهمن ماه 98 انجام می‌دهیم.

بازار سرمایه روی ریل صعودی

یک ماه گذشته بار دیگر بازار سرمایه روی ریل صعودی افتاد و به حرکت رو به رشد خود ادامه داد. بسیاری از سهم های بازار بورس با رشد قیمت همراه شدند. صندوق های درآمد ثابت مجاز هستند حدود یک چهارم از سرمایه تحت مدیریت شان را در بازار سهام به گردش درآورند. بنابراین می توان انتظار داشت که حرکت صعودی بازار سرمایه تاثیری هرچند اندک بر روی سودآوری صندوق های درآمد ثابت داشته باشد.

در ایران بالای 90% از سرمایه هایی که در کل صندوق های سرمایه گذاری کشور وجود دارد، به صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت اختصاص پیدا کرده است. سیگنال در تلاش است که با معرفی و تحلیل صندوق های سرمایه گذاری برتر، چراغ راهی برای سرمایه گذاران بازار پول و سرمایه باشد.

مایلید با سایر صندوق های سرمایه گذاری آشنا شوید؟

صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت، سود مطمئن و کم ریسک

ریسک و بازده متناظر صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت از سایر صندوق های سرمایه گذاری کمتر است و معمولا برای سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری بدون ریسک با سود مطمئن را دارند توصیه می شود. با توجه به اینکه سود سپرده های بانکی رقیب اصلی صندوق های درآمد ثابت به حساب می آید، می توان عملکرد صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت را از این نظر مورد بررسی قرار داد.

شاید شما هم به این گزارش علاقه مند باشید:

مقایسه بازدهی بهترین صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت با بانک در ماه منتهی به 10 بهمن 98

هم اکنون کمترین نرخ سود سپرده های بانکی 10 درصد و بالاترین نرخ سود سپرده های بانکی 20 درصد در نظر گرفته است. گفتنی ست این آمار طبق اعلام رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ذکر شده است و استثنائات را در این آمار لحاظ نخواهیم کرد.

مقایسه بازدهی بهترین صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت با بانک در ماه منتهی به 10 بهمن 98

صندوق های سرمایه گذاری ” مشترک پیروزان” و ” توسعه سرمایه نیکی” با ثبت بازدهی بالاتر از سایر صندوق ها، در صدر بهترین صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت یک ماه اخیر قرار گرفته اند.

بهترین صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت در ماه منتهی به 10 بهمن 98

طبق نمودار بالا، صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت با بیشترین بازدهی ماهانه عبارت اند از:

چگونه سرمایه مان را به صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت بسپاریم؟

برای ورود به صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت روش های مختلفی وجود دارد. یکی از راه های آسان و سریع استفاده از صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت قابل معامله در بورس(ETF)  است. در این روش با داشتن کد بورسی می توان به راحتی واحدهای این نوع صندوق ها را به صورت آنلاین خرید و فروش کرد. توجه داشته باشید که بعضی از صندوق های درآمد ثابت قابل معامله در بورس، سود منظم تقسیم می کنند و برخی دیگر بدون تقسیم سود فعالیت می کنند.

رشد و بازدهی صندوق های با درآمد ثابت تابعی از رشد بازار سرمایه است و طبیعتا در زمانی که روند بازار سرمایه رو به رشد باشد سودهای صندوق های با درآمد ثابت نیز بالاتر از دیگر اوقات است. به طور کلی می توان گفت سرمایه گذاری در صندوق های با درآمد ثابت سود بالاتری نسبت به سود سپرده های بانکی برای سرمایه گذاران به ارمغان آورده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • ممنون از اطلاعات خوبتون.سوالی که اینجا به ذهن میاد اینه که اگر یه زمانی بودس نزولی باشه اینا حداقل به همون ۲۰ درصدش هم پایبند خواهند بود یا خیلی کمتر میشه؟

    • سلام و عرض ادب. صندوق های درآمد ثابت ارزش مبنای واحدهای خریداری شده رو تضمین می کنند و همچنین پیش بینی می‌کنند که سود 20 درصد سالیانه برای سرمایه گذاران خود به ارمغان بیاورند. از طرفی چون درصد زیادی از ترکیب دارایی این نوع صندوق ها (75 تا 95 درصد) به اوراق با درآمد ثابت و سپرده های بانکی تخصیص پیدا میکنه بازار بورس تاثیر کمی روی این نوع صندوق ها داره.

      • فرمایش شما صحیح.
        ولی هب بهرحال حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد اونا سهام هست که الان که بودس شارپ صعودی هست اونا هم اکثرا بالای ۳۰ درصد دارن سود میدن…
        اگر نزول بکنه قطعا اینا باید بیان زیر ۲۰ درصد؟

      • در واقع 25 الی 5 درصد از ترکیب داراییشون میتونه سهام باشه. حالا این کاملا به استراتژی صندوق بستگی داره که در شارپ صعودی تا 25 درصد به سهام تخصیص بده یا کمتر یا بالعکس در افول بازار 5 درصد به بازار سهام تخصیص بده یا بیشتر. با این حال همونطور که گفته شد صندوق های درآمد ثابت پیش بینی می کنند که حداقل سود 20 درصد رو به ارمغان بیارند و با توجه به آمار سال های گذشته اغلب هم این اتفاق افتاده. این که گفتید قطعا بیان زیر 20 درصد درست نیست امکانش هست (با درصد کمی) ولی قطعی نیست.