عملکرد 9 ماهه 1400 صندوق های سرمایه گذاری در بورس

عملکرد 9 ماهه 1400 صندوق های سرمایه گذاری در بورس

به گزارش سیگنال در 9 ماهی که از سال 1400 می گذرد، شاخص های بازار سرمایه وضعیت قابل قبولی نداشتند اما در همین بازه زمانی، شاهد نوسان بازدهی در صندوق های سهامی بودیم. برخی از صندوق های سهامی بازدهی بهتری از میانگین بازار داشتند و برخی دیگر هم ضعیف تر بودند.

هم اکنون بیشترین تعداد صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله آنلاین در بستر سیگنال وجود دارد. صندوق مشترک آسمان خاورمیانه که از نوع مختلط می باشد در شرایط منفی بازار، بهترین عملکرد را در بین صندوق های سرمایه گذاری سامانه رسام داشت و بازدهی 11.5 درصدی را به ثبت رساند.

بازدهی شاخص های اصلی بازار سرمایه (9 ماهه سال 1400)

نام شاخص%بازدهی 9 ماهه منتهی به 30 آذر 1400
کل بورس1
کل فرابورس3
کل هم وزن20-

کارنامه 9 ماهه شاخص کل بورس 2 ریزش کم عمق و یک صعود خوب را نشان می دهد. در ابتدای سال 1400 شاهد افت 15 درصدی شاخص بودیم. اما شاخص کل در ناحیه یک میلیون و 100 هزار واحدی حمایت شد و بیشترین رشد خود را پس از آن در سال 1400 به ثبت رساند. رشد 40 درصدی شاخص کل بورس در سه ماه خرداد، تیر و مرداد در حالی رخ داد که سقف شاخص کل در حوالی یک میلیون و 560 هزار واحدی ثبت شد. بعد از آن، تا انتهای آذر ماه شاهد دومین موج نزولی امسال بودیم که افت 16 درصدی را نشان داد. با این تفاسیر میانگین بازدهی شاخص کل بورس در 9 ماه حدودا 1 درصد بود. البته نمی توان صرفا بازدهی شاخص کل بورس را معیار دقیقی برای وضعیت بازار سرمایه دانست. سایر شاخص های بازار شامل “کل فرابورس” و “کل هم وزن” را هم باید در نظر گرفت؛ چراکه شرکت های کوچک در شاخص کل بورس نمایش داده نمی شوند.

بازدهی منفی 20 درصدی شاخص کل هم وزن نشان می دهد که اگر همه شرکت های بورسی به یک اندازه در عدد شاخص تاثیر گذار باشند، خواهیم دید که بازار سرمایه با کلیت منفی در انتهای 9 ماه به کار خود پایان داده است.

بازدهی صندوق های سرمایه گذاری در بورس (9 ماهه سال 1400)

ارزش کل دارایی ها (میلیارد تومان)% بازدهی 9 ماههنام صندوق
7511.5مشترک آسمان خاورمیانه
12710.5مشترک تدبیرگران فردا
1678.8مشترک آسمان یکم
1781.3-مشترک صبا 
369-8.4سهم آشنا
57810.2-مشترک یکم اکسیر فارابی

به غیر از صندوق مختلط مشترک آسمان خاورمیانه که بهترین عملکرد را داشته، سایر صندوق های جدول فوق از نوع سهامی هستند.

صندوق های مشترک تدبیرگران فردا و مشترک آسمان یکم با عملکرد مثبت خود توانستند از همه شاخص های بازار پیشی بگیرند و با بازدهی مناسبی نسبت به رقبا در جایگاه بالاتر قرار بگیرند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *