عملکرد سیمانی ها از دید مدیران این صنعت

صنعت سیمان در حالی طی یک دهه گذشته تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله نوسانات ارزی، قیمت‌گذاری دستوری، رقابت منفی، عدم توسعه اقتصادی، وضع تعرفه و محدودیت از طرف همسایگان و بازپرداخت تسهیلات ارزی، یکی از پرچالش‌ترین دوره‌های فعالیت خود را شاهد بود که شرکت‌های فعال در این حوزه تنها برای ادامه حیات خود اقدام به تولید و فروش کردند. در این میان اکثر شرکت‌های تولیدی، هلدینگ‌های سیمانی و فعالان بازار سرمایه تنها راه کوتاه کردن دست دلالان از این صنعت را عرضه سیمان در بورس کالا می دانند.
در همین راستا در بخش اول برنامه ی امروز همراه با آقای محمدحسین مجیدی، مدیرعامل شرکت سنجش سهام سیمان سبزوار، به بررسی این صنعت و همچنین عملکرد شرکت سیمان سبزوار پرداختیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

مسیر پیش روی بازارها

در مقطع زمانی فعلی، متغیرهای مهمی هستند که همه‌ی بازارهای دارایی را تحت تاثیر قرار می‌دهند، برخی از آن‌ها طی روزهای آتی، می‌توانند حتی مسیر برخی بازارها را تغییر دهند. در همین‌خصوص، در بخش دوم برنامه تحلیلی دیلی‌سیگنال به همراه رسول خدادوست، پژوهشگر اقتصادی به تحلیل و بررسی موضوع مذکور پرداخته‌ایم. متغیرهای مهمی که در همین راستا مورد بحث قرار گرفت، عبارتند از: قیمت‌‌های جهانی کامودیتی‌ها (متاثر از تنش سیاسی روسیه و غرب)، سیاست‌های پولی فدرال رزرو، برجام، نرخ سود بین‌بانکی، تورم داخلی ایران و دلار. در بخش دوم نیز اثر احتمالی متغیرهای مذکور بر روند بازارها تجزیه و تحلیل گردید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *