صف خرید دارویی‌ها در روزی که بورس قفل صف فروش بود | دیلی سیگنال

بورس امروز را هم منفی به پایان رساند، هرچند که شاخص هم وزن مثبت به کار خود پایان داد. قفل بودن نمادها در صف فروش در محدوده ۲ درصد منفی و پر نکردن حجم مبنا منجر شد تا شاخص‌ کل چندان منفی نشود، اما بیش از نیمی از نمادها با صف فروش‌ها سنگینی مواجه بودند.

پیرو قفل شدن اغلب نمادها در صف فروش، ارزش معاملات هم افتی جدی داشت. به طوری که ارزش معاملات خرد به رقم 6147 میلیارد تومان رسید. دارویی‌ها، پالایشی‌ها و فلزات صنایعی هستند که بیشترین ارزش معاملات را داشتند. در بین نمادها هم برکت، شبندر و فملی بیشتر از همه معامله شدند.

از نکات جالب توجه بورس امروز قرار گرفتن داروسازان در فهرست پرمعامله‌ترین صنایع و نمادها است. در همین حال دارویی‌ها از معدود صنایعی هستند که در بازار منفی امروز مثبت شده‌اند و اغلب آن‌ها صعودی‌اند.

این در شرایطی که دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را از بودجه حذف نکرده و داروسازان احتمالا سال آینده هم دلار ارزان بگیرند. شائبه حذف این ارز یکی از سوخت‌های اصلی داروسازان در مسیر صعودی بود. اما حالا با عدم حذف آن هم شاهد رشد دارویی‌ها هستیم که در نوع خود جالب توجه است.

شاید اخبار نزدیک شدن برکت و برخی دیگر از شرکت‌های دارویی به واکسن منجر به اقبال دوباره بورس‌بازان به این دسته از نمادها شده است. در بخش دوم برنامه ی امروز به همراه آقای محسن ابراهیمی پور کارشناس صندوق های سرمایه گذاری به بررسی عملکرد صندوق ها در 6 ماه اخیر پرداختیم که نکته ی جالب توجه این بود که اگرچه شاخص کل بیش از 40 درصد افت داشته اما اکثر صندوق های سهامی خیلی کمتر ازین مقدار منفی بودند که نشان از عملکرد خوب صندوق ها در روزهای نزولی بازار دارد.

اگرچه در این قسمت صندوق های درآمد ثابت هم بودند که بازدهی مثبتی نیز داشتند و جریان پول خیلی از روزها از سهم به سمت صندوق های درآمد ثابت حرکت کرده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *