سوگیری های شناختی معامله گران در بازار (بخش دوم) ‌‌ | دیلی سیگنال

بازار سهام روز چهارشنبه کار خود را تحت فشار فروش آغاز کرد و به سرعت منفی شد. این اتفاق در پی سیگنال‌های مثبتی از برجام بود که شب قبل و ابتدای صبح منتشر شده بود. در دومین ساعت معاملات، خریداران اندکی فعال‌تر شدند و شاخص‌ها تا حدی در روند صعودی قرار گرفته بودند که بازار ارز شروع به کار کرد و دلار با افت یک درصدی نسبت به روز قبل کار خود را آغاز کرد. همین اتفاق هم باعث شد تا دوباره فشار فروش افزایش یابد و در نهایت شاخص کل با افت ۸۷۰۰ واحدی (معادل ۰.۶ درصد) مواجه شد و شاخص هم‌وزن هم با عقب‌نشینی ۰.۳ درصدی مواجه شد.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

چنین اتفاقاتی در شرایطی بود که روز گذشته چندین خبر مثبت بورسی منتشر شده بود. ابتدا فاطمی امین از عرضه تمام کالاها در بورس و حذف رانت و قیمت‌گذاری حمایت کرده بود و سپس وزیر بهداشت هم از حذف قطعی ارز رانتی ۴۲۰۰ تومان صحبت کرده بود. در نهایت هم عضو کمیسیون صنایع مجلس از طرح مجلس برای عرضه خودرو در بورس کالا گفته بود. اما تمام این اخبار زیر سایه افت قیمت دلار گم شدند و بازار به مدار نزولی رفت.
به این ترتیب دیروز هم شاهد بودیم که بورس به طور یک به یکی به دلار وابسته شده و مانند روزهای قبل هم‌مسیر نوسانات دلار شده است. این در شرایطی است که خود بازار ارز هم به شدت بی‌ثبات شده و مدام در کانال ۲۷ هزار تومانی در حال نوسان است.

سوگیری های شناختی معامله گران

در برنامه امروز به همراه سرکار خانم سارا سادات میران به بررسی یکی دیگر از سوگیری های شناختی معامله گران در بازار های مالی پرداختیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *