سریال بی‌پایان صف فروش‌ها در بورس تهران | دیلی سیگنال 19 اردیبهشت 1400

یک دست منفی! این جمله‌ای است که طی دو ماه گذشته اگر هر روز در وصف بازار سهام می‌گفتید در اغلب قریب به اتفاق روزها درست بود. بورس امروز هم طبق معمول این ایام با صف فروش‌های متعدد و فوق سنگین مواجه شده و از همان لحظات نخست شاهد ریزش شاخص‌ها بود. به‌طوری که شاخص کل بورس تهران با عقب‌نشینی 4756 واحدی (معادل 0.4 درصد) مواجه شد و شاخص هم‌وزن هم 0.3 درصد از ارتفاع خود را از دست داد.

به زعم بسیاری از تحلیلگران قیمت‌ها در بازار سهام با وجود افت دلار و به واسطه جهش‌های پیاپی در بازار جهانی به سطوح بسیار جذابی رسیده است. اما غلبه هیجان فروش از ترس ریزش دوباره و افزایش شدید بی‌اعتمادی به بورس در پی دست‌کاری‌های پیاپی ناظر در معاملات، باعث شده که تا در سطوح جذاب کنونی هم کسی خریدار سهام نباشد و رکودی سنگین بورس را احاطه کند. در بازار امروز ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و ETFهای دولتی) تنها 1613 میلیارد تومان بود. 

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.

حقیقی‌ها امروز هم در سمت فروش فعال‌تر ظاهر شدند. به‌طوری که خروج پول حقیقی به …. میلیارد تومان رسید. طبیعتا در بازاری که هیچ اعتمادی به سیاست‌گذار نیست و مدام هم در مدار منفی است کسی خریدار سهام نمی‌شود. باید دید اقدامات حمایتی که در راه بورس تهران است می‌تواند این جریان را عوض کند یا باز هم تنها چند روز یک نوسان کوتاه مدت در بازار ایجاد می‌شود.

در برنامه امروز به همراه آقای یزدان عباسی ، مدیر آکادمی و دیجیتال مارکتینگ ققنوس به بررسی تهدیدها و فرصت ها در صنعت ماینینگ پرداختیم و نظر ایشون رو درباره استخراج رمزارزها جویا شدیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار و مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام سهمهای حفارس، شستا ، شتران، شستا را نگهدارم یا خیر خواهشا رهنمایی کنید