ادامه‌ی سریال ریزش‌های بازار و ارزش معاملات پایین | دیلی‌سیگنال

در بازار امروز مانند روزهای گذشته شاخص افت کرد و حمایت مهم شاخص در محدوده ی 1 میلیون و 200 هزار واحدی از دست رفت در حالی که ارزش معاملات نیز بسیار پایین بود. بسیاری از سهم ها تقریبا در صف فروش قفل شده اند و معاملات کمی می شوند. البته که خرید حقوقی ها قابل توجه است و در سهم های بانکی به چشم میخورد. به نظر میرسد قانون دامنه ی نوسان نامتقارن نه تنها به بازار کمکی نکرد بلکه آسیب های زیادی هم به آن وارد کرد. از جمله ی این آسیب ها از بین رفتن نقدشوندگی بازار در پی کاهش ارزش معاملات است که در هفته ی اخیر شاهد آن بودیم.
در حالی ارزش معاملات خرد به این چنین سطوح کم‌سابقه‌ای رسید که ارزش صف فروش‌هایی که حدود ۷۵ درصد نمادها با آن‌ها مواجه بودند به حدود ۶ هزار میلیارد تومان رسید. در سمت مثبت بازار هم تنها ۴ درصد نمادها با صف خرید همراه بودند. ارزش این صف‌های خرید هم فقط ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

حقیقی‌ها در بازار امروز هم فروشنده‌ بودند. به طوری که خروج پول حقیقی از بازار امروز به 800 میلیارد تومان رسید.

از مهم‌ترین نکاتی که بر بازار امروز سایه انداخته، منفی شدن قیمت‌ها در بازار جهانی طی دو روز معاملاتی پایانی هفته قبل است. به طوری که مس از حدود ۹۶۰۰ دلار تا زیر ۹۰۰۰ دلار افت کرد و نفت برنت هم که تا ۶۷ دلار پیش رفته بود، به کانال ۶۴ دلاری بازگشته است. البته همچنان قیمت‌ها در سطوح بسیار بالایی نسبت به ابتدای سال قرار دارد. سطوحی که کمتری معامله‌گری در ابتدای سال آن را پیش‌بینی می‌کرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید

در بخش دوم برنامه ی امروز با آقای رسول خدادوست در خصوص آماری که مرکز آمار ایران از تورم در بهمن ماه منتشر کرد، گفتگو کردیم. براساس همین آمار تورم نقطه به نقطه در ماه بهمن نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۴۸.۲ درصد رسیده است، بنابراین تنها یک قدم باقی است تا تورم نقطه به نقطه بالای ۵۰ درصدی را نیز تجربه کنیم.
نرخ تورم ماهانه بهمن ماه ۲.۵ درصد بوده است. 
در بین گروه خوراگی‌ها، گروه شیرینی‌جات متهم ردیف اول تورم بهمن‌ماه هستند. در این بین خروج شکر از لیست دریافت ارز ترجیحی این موضوع را تایید می‌کند.
موز ۲۰۰ درصد و گوشت و تخم مرغ ۱۰۰ درصد نسبت به بهمن سال گذشته افزایش نرخ داشته اند. 
تورم نقطه به نقطه گروه غذایی ۶۷ درصد است.۸۰ درصد سبد مصرفی خانوارها در دهک‌های پایین درآمدی را گروه خوراکی‌ها تشکیل می‌دهند. بر همین اساس تورمی که دهک‌های پایین درآمدی حس می‌کنند بسیار فراتر از تورمی است که به‌صورت اسمی اعلام می‌شود. 
براساس داده‌های موجود، تورم درک شده توسط اقشار ضعیف در یکسال منتهی به بهمن ۹۹، ۶۱درصد بوده است.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *